MuscleMeat

Dames pas op voor Chinese Cosmetica

Bezoekers in dit topic

Peoples

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
12.072
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
De Britse krant The Guardian zegt dat uit een undercover van het dagblad is gebleken dat een Chinees farmaceutisch bedrijf de huid van lijken van terdoodveroordeelden gebruikt voor de aanmaak van bepaalde cosmetische producten. Stukken huid van geëxecuteerde misdadigers worden gebruikt voor de aanmaak van lippen- en antirimpelcrèmes. Er wordt collageen uit gewonnen.

Het bedrijf exporteert een deel van zijn productie naar Europa en de VS, aldus The Guardian. Woordvoerders van het bedrijf lieten weten dat het om een 'traditioneel' gebruik gaat en niets is om een grote ophef over te maken. Ethisch gezien ligt dat in de westerse wereld natuurlijk wel iets anders, bovendien is er een potentieel risico van infectie.

Mensenrechten activisten in China hebben reeds herhaaldelijk beweerd dat de lijken van geëxecuteerde gevangenen worden verkocht aan chirurgen. Die halen er organen uit en bieden die aan voor transplantatie aan de hoogst biedende buitenlander. Er zijn geen exacte cijfers bekend hoeveel mensen en jaarlijks in China ter dood worden gebracht, maar Amnesty international houdt het 3.400 executies in 2004 en zo'n 6.000 Chinezen zitten nog te wachten op hun executie in een dodencel.

(bron:fok.nl)


Ik bedenk me nu wel 3 keer voordat ik een dame met lippenstift op der mond zoen!! Voor je het weet heb je een stukje Shing Tjo Bajetoh op je mond!!
 
Ach, merk je toch niks van.
 
Het is volgens mij algemeen bekend dat te dood veroordeelden in China gebruikt worden als donoren voor organen... maar dat het verkcoht zou worden aan de hoogste bieder heb ik nooit gehoord.

Lijkt me trouwens ook helemaal geen slecht idee.

Dat ze het in cosmetica verwerken is wel weer rare shit :D
 
De bekende lijkenexposities van die Duitser haalt hun verse aanvoer ook uit China.
Uit onderschepte emails is gebleken dat men ledematen bestelt en die worden dan opgestuurd. De exposities hebben regelmatig nieuwe ledematen nodig van uiteenlopende leeftijden van skeletten en die kunnen ze allemaal leveren.

En ach, in Arnold's tijdperk werd de HGH uit hersenen van overleden apen en mensen gewonnen en die injecteerde men toen ook vrolijk :)
 
In de westerse cosmetica worden dieren gebruikt.

dood dier, dood mens, whats the difference.
 
Hoe meer er gerecycled wordt, hoe beter. Het hele ecosysteem is gebaseerd op recycling, en hoe beter we dat ideaal benaderen, hoe minder schade het milieu ondervindt.
 
boerenkool zei:
Hoe meer er gerecycled wordt, hoe beter. Het hele ecosysteem is gebaseerd op recycling, en hoe beter we dat ideaal benaderen, hoe minder schade het milieu ondervindt.

En dat zegt een boerenkool :rolleyes:

Volgens mij ben jij een actieve aanhanger van Groen Links he? :D
 
En jij een aanhanger van onnozel rechts?
 
Persoonlijk heb ik liever chinese ter dood veroordeelden als dierproeven
 
Yeps. Bovendien hebben ze in China toch zat mensen. :o
 
zeekip zei:
En jij een aanhanger van onnozel rechts?

Was een grapje Zeekip... mijn hemel...het is geen zwaar politieke discussie hoor... :mad:
 
Blij dat ik geen dame ben... het idee dat er menselijke resten inzitten gives me the chickenpocks....
 
Peoples zei:
Blij dat ik geen dame ben... het idee dat er menselijke resten inzitten gives me the chickenpocks....

je bedoelt vast "Goose bumps" ;)
 
Wat niet weet, niet deert ;)
 
Back
Naar boven