Fitness Seller

damloop

Bezoekers in dit topic

Reem76

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
12 okt 2008
Berichten
601
Waardering
7
Lengte
1m67
Massa
73kg
Ik ga de damloop doen ( eerste duurloop in mijn leven) om mijzelf een doel te geven om mij op te focussen en heb al een heleboel algemene informatie gevonden mbt "need to know" en hoe te trainen zoals voor de start nog in een oude bidon het laatste restje urine eruit persen, niet te veel suikers vtv innemen en op basis van interval trainen (snelheid varieren) langer dan de te lopen afstand en een goed haalbaar schema maken en je daaraan te houden etc etc.

Maar zijn er nog echte do's en dont's die niet of slecht op het www te vinden zijn?
 
bodybuilders houden een damloop nooit vol.
 
niet groot, in vergelijking met sommige monsters hier zelfs klein. Maar in mijn huidige trainingsschema doe ik de 10mijl in 1u05m en de 26 in 3u20m. De afstanden loop ik al, nu nog de tijd. Omdat ik nogal klein van stuk ben, blijf ik een beetje hangen op 16 a 17 km/u gemiddeld en denk dat mijn top is. Martin ten Kate liep ff harder en was ook niet gek langer dan ik dat ben, maar hij woog maar 57 kg en dat is inderdaad nu net niet waar ik wil wezen.

ik krijg er wel mooie onderbenen van overigens
 
bodybuilders houden een damloop nooit vol.

De "gemiddelde" bodybuilder zit al met het zweet op z'n neus als hij zijn veters strikt en de "echte" bodybuilder heeft geen baat bij het lopen van dit soort wedstrijden. ;)
 
Ik ga de damloop doen ( eerste duurloop in mijn leven) om mijzelf een doel te geven om mij op te focussen en heb al een heleboel algemene informatie gevonden mbt "need to know" en hoe te trainen zoals voor de start nog in een oude bidon het laatste restje urine eruit persen, niet te veel suikers vtv innemen en op basis van interval trainen (snelheid varieren) langer dan de te lopen afstand en een goed haalbaar schema maken en je daaraan te houden etc etc.

Maar zijn er nog echte do's en dont's die niet of slecht op het www te vinden zijn?

Blijf je eigen tempo lopen, doe je eigen ding en laat je niet gek maken door andere. Op die manier heb ik wellens 7 keer dezelfde banaan op. :eek:
 
Blijf je eigen tempo lopen, doe je eigen ding en laat je niet gek maken door andere. Op die manier heb ik wellens 7 keer dezelfde banaan op. :eek:

tnx,

Eigen tempo en me niet gek laten maken heb ik al meer moeten beloven, ben gewoon van plan mijn eigen ding te doen onder wedstrijdconditie's.
De pure strijd met jezelf zeg maar en omdat je dan een officiele tijd hebt, kan je lekker lopen pochen :D

Maare, dat van die banaan volg ik niet helemaal om heel eerlijk te zijn. Moet ik dat letterlijk nemen (bah) ;)?
 
Hoeveel km is het?

En trouwens, pissen in een bidon? Heb jij een vrouwenblaas ofzo? Ga gewoon voor de start even tegen een boom, dan ben je toch ok voor een paar uur?
 
Hoeveel km is het?

En trouwens, pissen in een bidon? Heb jij een vrouwenblaas ofzo? Ga gewoon voor de start even tegen een boom, dan ben je toch ok voor een paar uur?

september 16,1km en oktober 42,5km..

Ze hebben het over als je op de startlijn staat (staan geen bomen en vorig jaar zijn er atleten op de bon geslingerd) om het nog even te doen, als je moet, dan moet je en om dat onderweg te doen gaat je tijd naar z'n grootje. Dus kan me het wel inbeelden dat het gedaan wordt, of ik het ga doen?, weet ik niet... Ik kan het ophouden tot het pijn doet, maar of dat nu zo lekker loopt?

Je moet namelijk onderweg je gluicogeen hooghouden en dat kan het beste met isotone dranken en de 10 mijl valt nog mee met een tijd rond het uur, maar als je de 26 loopt ben ik zo'n 3 uur onderweg en kan me dan na 1,5 liter minimale inname toch wel indenken dat ik moet.
 
Hoezo? Het zijn 2 wedstrijden? Een 10 mile gevolgd door een marathon? En dan heb je het nog over 26? Of snap ik het nu niet?

Voor die 10 mile moet je je in elk geval geen zorgen maken over glucogeen enzo. Gewoon goed drinken onderweg bij die drankposten en dan kom je er wel. Trouwens 1u05 op de 10 mile is wel achterlijk snel. Dat is een top10 plek bij de amateurs. Hoe oud ben je?
 
zo snel is 1.06h niet op 10 mijl. 't is niet slecht maar met die tijd was je toen ik liep niet bij de eerste honderd. da's nog geen 15km per uur. maar 't is toch al lopen en niet meer joggen.
 
TheRipper: er zit wel een maand tussen die 10 mijl en de marathon.
 
Hoezo? Het zijn 2 wedstrijden? Een 10 mile gevolgd door een marathon? En dan heb je het nog over 26? Of snap ik het nu niet?

Voor die 10 mile moet je je in elk geval geen zorgen maken over glucogeen enzo. Gewoon goed drinken onderweg bij die drankposten en dan kom je er wel. Trouwens 1u05 op de 10 mile is wel achterlijk snel. Dat is een top10 plek bij de amateurs. Hoe oud ben je?

32 zoals mijn nickname al doet vermoeden, 10mijl=16,1km 26mijl=42km=hele marathon

de 10 mijl is een beetje een pijlstok en om ervaring op te doen voor de amsterdam in oktober.
Glucogeen kom je toch pas tegen na ongeveer 90 minuten? Drankposten, wat word daar gegeven? isotoon?
1u05 is idd rap voor een amateur, maar niet ondoenlijk voor mij. Mijn doelstelling is onder het uur en voor de 26 onder de 3 uur (16km/u voor de 10 en 14km/u gemiddeld voor de 26)
 
Laatst bewerkt:
Niet te veel bier drinken de avond van te voren.

hehe, alcohol is al van 1 januari al een nono voor mij ;). Maar idd, op bijvoorbeeld de vierdaagse vloeit het rijkelijk.
 
zo snel is 1.06h niet op 10 mijl. 't is niet slecht maar met die tijd was je toen ik liep niet bij de eerste honderd. da's nog geen 15km per uur. maar 't is toch al lopen en niet meer joggen.

Ga eens bij de uitslagen kijken. Vorig jaar zou je met 1u05 in jouw categorie (senioren +50) 6e geworden zijn. In de gewone seniorenwedstrijd ben je idd maar rond de 150e plaats, maar in de trimloop, dus de recreanten die geen lid zijn van een atletiekvereniging (zoals de TS), eindig je met 1u05 op de 14e tot 18e plaats.
En voor iemand die zegt dat het zijn eerste duurloop is, en dan meteen die tijd lopen, dat vind ik erg snel.

32 zoals mijn nickname al doet vermoeden, 10mijl=16,1km 26mijl=42km=hele marathon

de 10 mijl is een beetje een pijlstok en om ervaring op te doen voor de amsterdam in oktober.
Glucogeen kom je toch pas tegen na ongeveer 90 minuten? Drankposten, wat word daar gegeven? isotoon?
1u05 is idd rap voor een amateur, maar niet ondoenlijk voor mij. Mijn doelstelling is onder het uur en voor de 26 onder de 3 uur (16km/u voor de 10 en 14km/u gemiddeld voor de 26)

Wat je aan de drankposten krijgt hangt af van de organisatie. Meestal is het gewoon water. Sommige mensen dragen zo'n riem met kleine flesjes waar ze hun eigen poedertjes indoen, maar zoals ik al zei: voor de 10 miles is dat overdreven omdat het niet zo lang is.

Je hebt nog wel tijd genoeg, maar zorg dat je ook tijdens de training af en toe eens test wat je waard bent, bv op een atletiekbaan of ergens anders waar je de afstand precies kan meten. Veel mensen schatten hun prestaties op training te snel in, waardoor ze achteraf teleurgesteld zijn.
 
zo snel is 1.06h niet op 10 mijl. 't is niet slecht maar met die tijd was je toen ik liep niet bij de eerste honderd. da's nog geen 15km per uur. maar 't is toch al lopen en niet meer joggen.

15 km per uur is hard hoor..
 
Ga eens bij de uitslagen kijken. Vorig jaar zou je met 1u05 in jouw categorie (senioren +50) 6e geworden zijn. In de gewone seniorenwedstrijd ben je idd maar rond de 150e plaats, maar in de trimloop, dus de recreanten die geen lid zijn van een atletiekvereniging (zoals de TS), eindig je met 1u05 op de 14e tot 18e plaats.
En voor iemand die zegt dat het zijn eerste duurloop is, en dan meteen die tijd lopen, dat vind ik erg snel.
voor een 50 jarige is het natuurlijk zeer snel maar ik spreek voor iemand tussen 20 en 40 jaar. ik spreek als ex -loper. nu, zou ik het ook niet meer kunnen. ik heb al meer dan 10 jaren niet meer gelopen en ik weeg 90 kg. toen ik drie keren per week liep, woog ik 75 kg. ik was dus ook een recreant. ik heb een paar 10 mijl's gelopen en 6 keer de 20km van Brussel. ik liep 1h14 op de 20 km van Brussel en was met die tijd rond de 500ste plaats. 10 mijl tussen 56 en 57 minuten. met die tijd zat ik altijd rond de 50 ste plaats en was je ongeveer 10 minuten na de eerste (voor zover ik mij herinner). mijn broer liep toen ook ergens een tijd tussen 1h03 en 1h05 maar daar was met die tijd toch al niet meer bij de eerste tweehonderd. en om je een voorbeeld te geven dat een marathon iets helemaal anders is. ik heb 3 marathons gelopen en dat kon ik met een training van drie keren per week niet onder 3h20 lopen terwijl mijn broer die op 20 km van Brussel niet onder 1h24 geraakte toen 3h16 op de marathon liep. ik geef die tijden maar als indicatie om te zeggen dat 1h06 op 10 mijl niet vlug is en dat iedereen die een paar keren per week traint dat in principe zou moeten kunnen lopen. als hij niet te zwaar is en geen ziekte of blessures heeft, natuurlijk.
 
maar met een gemiddelde van 16 km per uur op de 10 mile, loop je zeker geen marathon onder de 3 uur. of het moet zijn dat je minstens 100 km per week traint gedurende minstens een jaar. en meestal gaat dit al niet omdat de meesten moeten stoppen of minderen wegens kwetsuren. het is ook om die reden dat ik maar drie keren per week liep en niet het hele jaar door omdat ik constant met scheenbeenklachten zat. ik was ook vlug overtraind omdat ik toen hepatitis C had. anders had er wel een loperscarrière in gezeten. 't is trouwens toen ik mijn zware medicatie tegen hep C heb genomen dat ik gestopt ben met lopen en met gewichten ben beginnen trainen omdat ik fel vermagerd was door de medicatie die een jaar geduurd heeft. en ik ben blijven trainen met gewichten. ik had op jonge leeftijd ook al periodes gehad van power training. nu, fiets ik voor de conditie.
 
Back
Naar boven