MuscleMeat

damloop (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

die trainingstijden van de 10 mijl zijn gebaseerd op een cartografisch uitgestippelde route en een stopwatch. Dus dat klopt wel, toptijd op de 10 is 47 minuten en dat is 12 a13 minuten onder mijn doel. Voor langere stukken gebruik ik een stappenteller waarvan ik mijn gemiddelde paslengte van de 10 mijl in heb opgenomen.. Ik ben niet iemand van het schatten, maar van het meten. Dus dat zit wel goed. 1 uur is gewoon haalbaar voor mij en de een vind dat bloedsnel en de andere niet, voor mij is het een doel wat ik voor mijzelf heb gesteld en weinig emotie bij heb.

Ik loop op dit moment zo'n 100 tot 120 km per week en heb gelukkig geen last van blessure's of oververmoeidheid, integendeel voel me top. Maar laten we afkloppen. Wel heb ik er een beetje de balen in dat er 2 weken vakantie tussen zitten en niet weet of ik daar fatsoenlijk kan trainen ivm warmte.

ook nog even een rekensommetje 16km/u x 3 = 48 en een marathon is minder dan 42 km dus zelfs 42 / 14km/u = 3 dus vandaar dat ik onder de drie uur als doel had gesteld.

Als ik dus voor mij een topprestatie neerzet en daadwerkelijk een gemiddelde behaal van 16km/u in de 26, dan is mijn tijd 2uur36minuten.

Toptijden in de 26 liggen net even boven de 2 uur

Ik weeg nu nog net ff over de 70 en daar moet nog wat buikvet vanaf, zo ben ik eigenlijk ook begonnen met lopen en dat ging zo goed dat dit idee is ontsproten.

Mij is aangeraden om, omdat ik beginnend loper ben en mijn lichaam nog niet geaclimatiseerd is op lange afstanden. Een half litertje isotoon te drinken per uur om de man met de hamer tegen te gaan. Ik doe het onder het trainen niet en idd, na ongeveer 45 minuten word alles sloom en stijf/stroef.
 
ik heb op training nooit gedronken maar op de marathon nam ik bij iedere bevoorrading een drankje. drinken tijdens het lopen is wel niet gemakkelijk. uit flesjes gaat dat nog maar uit bekers is het een ramp. als je 100 km per week loopt, zal die marathon wel een stuk gemakkelijker gaan en zit een tijd ronder de 3 uur er wel in maar op die rekensommetjes mag je je niet baseren. ik liep geen 50 km per week. dat was mijn probleem. de laatste 10, 12 km die bepalen je marathon. ik kwam halverwege ook gemakkelijk door onder 1h30. moest ik zelf niet vlug voor lopen. deed ik al pratend. maar die laatste 10 km deed ik langer dan een uur over. je doet er nu maar 3h20 over terwijl je nog een stuk kan winnen op de 10 mijl. dat is wel al voordelig.
 
theorie is idd geen praktijk en ben ook aan het trainen op de laatste 10 km... Ben vooral bezig om er in die periode steeds meer uit te persen...
Ben nu bijvoorbeeld vooral bezig om op duur te trainen en niet zozeer op afstand.
Maar ik merk als ik dan zo'n tijd loop (1x per week) ik echt baat heb bij het aanvullen van mijn reserves met isotone dranken. Ook al probeer ik gewicht te verliezen.
Voor de 10 mijl ben ik dit niet van plan, alleen erna de post shake voor het herstel.
 
Back
Naar boven