AndroidHealthClinic

Dan Alexander's Peaking Program (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Insane animal

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
18 mei 2003
Berichten
897
Waardering
0
Tjah, wat kan ik zeggen?
Gebaseerd op het 3x3 schema van Stephan Korte.
En nog iemand waar ik de naam van vergeten ben.

3x3 schema heb ik al eens gedaan, met goede resultaten.

Dit schema heb ik gedaan, maar in week 7 een knie blessure opgelopen en
kon niet verder squatten.

Maar ik kan je zeggen dat je je zelf hiermee ook mentaal traint. Want je verplaatst wekelijks op een gegeven moment enorm veel gewicht.

De volgende regel heb ik zelf toegepast: Haal je niet wat er op het schema staat, doe dan de week opnieuw. Ik moest soms dus 1 week 2 of zelfs 3 keer doen om hem te halen. Met uitzodering de laatste 2-3 weken.

Schema
 
Laatst bewerkt:
Hoe vaak train je met dit schema in de week? Is dat ook 3 x of is het maar 2 x, omdat je nu 4 oefeningen doet?
 
4 x toch
2x bp en sq en 2 x dl en ohp
 
jep 4x
ma:bp+sq
di:mp+dl
do:bp+sq
vr:mp+dl
 
Lijkt me een mooi schema om doen. Moet je die overhead presses zittend doen? Rechtstaand is het toch makkelijk te cheaten.
 
Ik wilde er mee beginnen(maar nu blessure aan schouder). Erna kan ik ook niet want dan examens en kan ik het schema niet afmaken. Maar erna wel, ik zal de MP zittend doen omdat ie voor mij beter aanvoelt zo.
 
Oke, dan snap ik het nu pas. Ik dacht, dat DL, SQ, MP en Bench op een dag getraind werd. Thanx voor de uitleg bro's!
 
Ik zou afwisselen. IMO is staand eigenlijk beter, je betrekt er meer spieren mee dan zittend.
 
Afwisselen is idd het beste, maar rechtstaand cheat ik er zo gemakkelijk mee(gebeurt bijna automatisch:p )
 
18fitie zei:
Afwisselen is idd het beste, maar rechtstaand cheat ik er zo gemakkelijk mee(gebeurt bijna automatisch:p )

Same, als ik voel dat het zwaar zal worden ga ik automatisch door men benen om wat bij te duwen. Heb nog maar 1 keer MP's gedaan dus kan het natuurlijk nog altijd proberen af te leren ;)
 
doe ze zelf staand en dan cheat je soms ind wel wat ;)
 
Insane animal zei:
De volgende regel heb ik zelf toegepast: Haal je niet wat er op het schema staat, doe dan de week opnieuw. Ik moest soms dus 1 week 2 of zelfs 3 keer doen om hem te halen. Met uitzodering de laatste 2-3 weken.

Schema
Zal dus best pittig wezen:D
 
vraag me af of dit schema voor bber die voor massa traint veel zin heeft.insane heb je naast je injury en krachtoename ook nog toename massa weten te krijgen??
 
Punani ik heb geen idee of je veel massa pakt met dit schema. Maar het is iig een goede afwisseling op andere (meer reguliere) trainingsmethoden. Ik train normaal ook meer BB-gericht maar ben sinds deze week met Dan Alexander begonnen... kan je zeggen... lijkt makkelijk maar het valt nog niet mee!
 
Ben deze week begonnen met dit schema met als reden dat ik genoeg had van reguliere bb-schema's en een toename in kracht wilde bereiken in vrij korte tijd.

Op aanraden van adema heb ik de OH's veranderd door BOR's wat me zelf ook geen verkeerd idee leek aangezien me schouders voorlopen op me rug. Als ik energie over heb na het voltooien van de oefeningen die in het schema staan doe ik nog wat buikwerk/shrugs/lateral raises/oh's/etcetera.

Ben benieuwd of ik de voorspelde gewichten haal en stiekem hoop ik op redelijke toename van massa. Ik kan je iig vertellen dat de work-outs niet meevallen, vooral het hoge volume met deadliften viel me zwaar tegen.

Wat minder is dat we geen 1.25/1 kg gewichten hebben waardoor ik alleen maar stappen van 5 kg totaal (2.5 extra aan elke kant) kan maken. Ik rond nu 52 kg af naar 50 kg en 54 kg naar 55 kg bijvoorbeeld.

Ik houd jullie op de hoogte ;)
 
vraag me af of dit schema voor bber die voor massa traint veel zin heeft.insane heb je naast je injury en krachtoename ook nog toename massa weten te krijgen??

heb er min 5 kilo droge spiermassa mee gepakt(dit zonder chemische troep natuurlijk) en kreeg groeistrepen, ik groei redelijk snel maar kan het ook een bber wel aanraden, ook was dit niet de eerste 5 kg die ik pakte. Bijkomend voordeel denk ik is dat wanneer je je kracht verbeterd dit een lange termijn effect heeft voor de spiermassa die je dan vervolgens weer mee kan winnen en houden. 1ste x haalde ik de voorspelde gewichten 2de keer dast ik het schema deed niet en kon het niet meer bijhouden.
 
Hoe lang moet ge dit eigenlijk doen?
 
Back
Naar boven