MuscleMeat

Dan toch maar een Bluetooth oortje aanschaffen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

El Comandante

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2003
Berichten
20.935
Waardering
13
Veel mobiel bellen kan leiden tot oogproblemen

AMSTERDAM - Veelvuldig gebruik van de mobiele telefoon kan leiden tot permanente oogproblemen, en zelfs tot de oogziekte cataract. Dat schrijft The Sunday Telegraph. Sinds de opmars van de gsm, zijn al heel wat waarschuwingen gelanceerd over de gevaren die aan het gebruik ervan zouden zijn verbonden. Zo zou er risico op kanker of hersenschade bestaan.

Tot nu toe bleven echte bewijzen voor de eventuele schadelijkheid van de mobiele telefoon uit, maar wetenschappers van de faculteit medicijnen van het Israëlische Instituut voor Technologie laten weten wel degelijk één gevaar te hebben geïdentificeerd: ernstige oogproblemen. Zij stelden de ooglenzen van jonge kalveren (qua structuur vrij identiek aan het menselijk oog) bloot aan warmte die te vergelijken is met de temperatuurstijging die je krijgt tijdens een lang gsm-gesprek en aan microgolfstraling zoals die door een draagbare telefoon wordt geproduceerd.

Toen de lenzen na twee weken werden vergeleken met de ogen van andere kalfjes, bleek dat het oogweefsel bij de proefdieren een bobbeltje had gevormd, dat sterke overeenkomst vertoont met de eerste fase van de ernstige oogaandoening cataract. Volgens onderzoeksleider professor Levi Schächter "toont dit onomstotelijk aan dat microgolven onherstelbaar oogletsel kunnen veroorzaken en daarom adviseren wij mensen met een gsm daar zo weinig mogelijk gebruik van te maken, tot wij nader onderzoek hebben afgerond".

Nu.nl
 
ik dacht hij kan geen oortje meer krijgen voor zijn gsm want alles is nu bijna bluethoot! maar je bent beetje dom bezig! gsm straling vervangeen door een andere er is maar 1 oplossing kijk of je een oortje dus kabeltttje aan je gsm kunt krijgen! dat heb ik ook! en zo houd je bijna nooit mee je gsm aan je hoofd
 
Ik dacht dat Bluetooth wel safe was!
 
Hehe, minder bellen kerel ;)
 
DBC01 zei:
Ik dacht dat Bluetooth wel safe was!

even heel simple

draadloos is straling

en straling is nooit goed hoe dan ook zelfs een kabel geeft straling af en ook de aarde!

dat is al straling genoeg dus eigenlijk moeten we de rest van de stralingen mee stoppen! maar goed das mijn mening!

ben daar nog al ..... in
 
Is waar.

Er schijnt ook heel wat aan de hand te zijn met die zwakstraling DECT telefoons.
Je kunt nu telefoons kopen die ook draadloos zijn voor in huis alleen niet die straling afgeven aan de gebruiker. Kosten evenveel als een DECT!
 
Emigreer dan gerust naar De Oneindige Leegte, want er is OVERAL straling. Hangt er vanaf op welke frequentie enzo natuurlijk - maar wat met tv&radiosignalen? Of kosmische straling?


Het verschil met een gsm tegen je kop of bluetooth, is dat bluetooth maar een afstand van max 10m moet overbruggen => veel kleiner vermogen => minder warmteontwikkeling etc. Een gsm toestelletje moet genoeg vermogen hebben om enkele kilometers te overbruggen tot de zendmast.
 
DBC01 zei:
Is waar.

Er schijnt ook heel wat aan de hand te zijn met die zwakstraling DECT telefoons.
Je kunt nu telefoons kopen die ook draadloos zijn voor in huis alleen niet die straling afgeven aan de gebruiker. Kosten evenveel als een DECT!
lijkt me net niet helemaal duidelijk

WIljij dat telefoons geen straling afgeven aan de gebruiker zal je je moeten heffen in een speciaal pak! want straling gaat in die gevallen rondom! en dus overal heen al is het maar dat het door de dikke morgen van een huis word weerkaatst en dus weer terug bij jou komt!

je moet je voorstelen dat een ruimte zoch helemaal vult met straling! als je belt en daarbuiten verzwakt is maar nog wel aanwezig
 
Big Byron zei:
Emigreer dan gerust naar De Oneindige Leegte, want er is OVERAL straling. Hangt er vanaf op welke frequentie enzo natuurlijk - maar wat met tv&radiosignalen? Of kosmische straling?


Het verschil met een gsm tegen je kop of bluetooth, is dat bluetooth maar een afstand van max 10m moet overbruggen => veel kleiner vermogen => minder warmteontwikkeling etc. Een gsm toestelletje moet genoeg vermogen hebben om enkele kilometers te overbruggen tot de zendmast.

wat ik wil zeggen er is al genoeg straling dus ook van nature al!

waarom moeten we zo nodig nog meer maken

en ons dan maar af vragen waarom kanker steeds meer voorkomt

net als bij nagasaki en heroshima

denk je nog echt dat het geen effect heeft gehad op de rest vabn de wereld
en dan te bedenken dat ze dat eerst eigenlijkk in duitsland wilde gebruiken!d

dan hadden wij hier mooi gezeten
 
Markywannabee zei:
lijkt me net niet helemaal duidelijk

WIljij dat telefoons geen straling afgeven aan de gebruiker zal je je moeten heffen in een speciaal pak! want straling gaat in die gevallen rondom! en dus overal heen al is het maar dat het door de dikke morgen van een huis word weerkaatst en dus weer terug bij jou komt!

je moet je voorstelen dat een ruimte zoch helemaal vult met straling! als je belt en daarbuiten verzwakt is maar nog wel aanwezig

Ik weet er verder niet het fijne van maar de telefoons schijnen minder schadelijk te zijn. Steeds meer mensen klagen over slapeloosheid en hoofdpijn en dat schijnt dan door die DECT phones te komen.
 
DBC01 zei:
Ik weet er verder niet het fijne van maar de telefoons schijnen minder schadelijk te zijn. Steeds meer mensen klagen over slapeloosheid en hoofdpijn en dat schijnt dan door die DECT phones te komen.

mss een UMTS mast in de buurt

er is aangetoond dat UMTS hoofdpijn kan veroorzaken en die masten zijn inmiddels al aardig geplaats in nederland ( niet te geloven er is zelfs een wet voor gemaakt dat men kan plaatsen waar men wil zonder dat men last krijgt van de gemeente etc of zo iets )
en dan vragen wij ons af waarom men steeds meer slapeloosheid heeft en hoofdpijn

tjonge
 
Eeeh, mag ik even corrigeren? UMTS masten hebben een aparte vergunning nodig en ik ken al 5 buurtgemeenten die nee hebben gezegd tegen de UMTS masten.
Géén UMTS bij mij in de wijde omtrek en who cares?
T-Mobile begint volgend jaar al met de opvolger van UMTS!
 
DBC01 zei:
Eeeh, mag ik even corrigeren? UMTS masten hebben een aparte vergunning nodig en ik ken al 5 buurtgemeenten die nee hebben gezegd tegen de UMTS masten.
Géén UMTS bij mij in de wijde omtrek en who cares?
T-Mobile begint volgend jaar al met de opvolger van UMTS!
ik zeg ook "of zo iets!" want ik heb toch echt ergens gehoord of gelezen dat de regering iets had gedaan zodat men makelijker de vergunning kon krijgen.

maar goed! op dit moment gebruiken we nog meer GPRS dan UMTS omdat de dekking niet landelijk is nog!
en denk je werkelijk met al die kosten die er gemaakt zijn dat we zo snel al G5 of hoe het ook heet gaan krijgen

denk het niet ! eerst zal UMTS uitgebaat worden en dan pas zullen we intressante ontwikkelingen krijgen mbt de opvolger!

ik las laats dat pas in 2015-20 we moeten rekenen met een umts of opvolger van de umts al die met brandbreedtes werkt van 20mbps en dat is alleen nog maar ontvangen en niet eens verzenden want dat zal bij het lage max 1mbps blijven steken

ik word nu niet echt warm van 20mbps zeker niet in 2015 dan hoop ik tohch al lange tijd aan het bedrade 100mbps internet thuis te hangen.
 
Ze kunnen het vergeten met UMTS op bepaalde plaatsen. Gemeentes hebben een veto en dat blijft zo. T-Mobile heeft wel in enkele kleinere plaatsen stiekem de GSM antennes voor UMTS geruild, iets dat alleen een masten-kenner kan onderscheiden.

Echter, toen uit kwam dat dat gedaan was kon T-Mobile meteen de UMTS mastjes eruit halen en de GSM masten terugplaatsen. :D
 
DBC01 zei:
Ze kunnen het vergeten met UMTS op bepaalde plaatsen. Gemeentes hebben een veto en dat blijft zo. T-Mobile heeft wel in enkele kleinere plaatsen stiekem de GSM antennes voor UMTS geruild, iets dat alleen een masten-kenner kan onderscheiden.

Echter, toen uit kwam dat dat gedaan was kon T-Mobile meteen de UMTS mastjes eruit halen en de GSM masten terugplaatsen. :D

ik vraag me af of GSM en UMTS zo erg van elkaar verschillen! ik denk dat we ook van GSM masten wel hoofdpijn krijgen! maar tegenwoordig zijn we beter geinformeeerd en nu die umts masten worden geplaats kunnen we ze tegenhouden! iest wat bij GSM nog niet het geval was vanwegen nog te weinig kennis onder de bevolking

Het grappige is ik woon in zuidlimburg en ook hier zijn protesten geweest etegen masten en ook niet geplaats! toch kan ik op die plaatsen ( heb toevallig een umts kaart voor in de laptop ) gewoon umts gebruiken ik dekn dus dat ze gewoon of ergens anders of het vermogen opgeschroeft hebbben of zo .. of idd stiekum ( KPN ) antennes vervangen door UMTS versies.
 
Ben blij dat ik niet meer zoveel bel. Ben zelfs van plan dat ding er helemaal eruit te gooien. Ze sturen maar een telegram ofzo.
 
Yzord zei:
Ben blij dat ik niet meer zoveel bel. Ben zelfs van plan dat ding er helemaal eruit te gooien. Ze sturen maar een telegram ofzo.
GEWOON DE PC

lekker makelijk emial msn chatten simple toch geen CRT maar TFT
 
pc komt ook steeds meer me neus uit. ik heb tijden gehad dat ik 25 uur per dag erachter zat. Enige wat me nu boeit is me training, me zoon, me girlie en coïtus.
 
Yzord zei:
pc komt ook steeds meer me neus uit. ik heb tijden gehad dat ik 25 uur per dag erachter zat. Enige wat me nu boeit is me training, me zoon, me girlie en coïtus.
a ja coïtus ooko gezond :D
 
Back
Naar boven