MuscleMeat

Danny'z lifts na een small bump in the road

Bezoekers in dit topic

dannyz

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 jun 2010
Berichten
5.938
Waardering
1.781
Lengte
1m94
Massa
101kg
Vetpercentage
8%
Hoi,

Ik heb de laatste weken veel vragen gekregen betreffende mijn huidige situatie dus vandaar dat ik even for the time being een nieuwe log aan maak (eigenlijk heb ik gewoon geen zin om telkens opnieuw m'n verhaal te doen :o). Verder wil ik gewoon de roze olifant uit de kamer hebben voor de mensen die er wél moeite mee hebben om over te praten.

In het kort:

Afgelopen Augustus ben ik gediagnosticeerd met longkanker door een kwaadaardige tumor in de onderzijde van mijn linkerlong (voor fanatici; mucoepidermoid carcinoom. Alleen dan niet in de speekselklieren maar dus in de long, ik had dit samen met zo'n 3 a 4 medelanders).
Ik ben hier, na twee weken in het ziekenhuis aan geopereerd dmv een lobectomie (de onderste helft van de linkerlong is in zijn geheel verwijderd.
Een lobectomie is een chirurgische ingreep in de longen of hersenen. In de hersenen wordt lobectomie uitgevoerd bij patiënten met temporalekwabepilepsie bij wie een medicamenteuze behandeling geen soelaas biedt. Bij lobectomie van de longen wordt een volledige longkwab of longlob chirurgisch verwijderd.
Deze operatie is geslaagd.. echter ben ik nog geen 24 uur later nogmaals geopereerd vanwege een ernstige nabloeding (ben ruim 2L bloed verloren). Dit heeft me ook bijna het leven gekost omdat ze hier op de IC te laat achter zijn gekomen.
Ook die operatie is uiteindelijk geslaagd en het "enige" dat ik hieraan heb overgehouden is bloedarmoede aangezien ik geen transfusie heb gekregen.

Al met al heb ik precies 21 dagen in het ziekenhuis gelegen waarna ik nog zeker 6 a 8 weken thuis op bed/de bank heb moeten revalideren. Daarna ben ik weer langzaam begonnen met liften.
Ik kwam van zo'n 100kg bij 8%. Na dit alles was daar nog 89kg van over met een vetpercentage van.. ik schat rond de 13. Inmiddels weeg ik weer 100kg bij een percentage van zo'n 11 a 12.

Ik zal hier zoals in mijn oude log nagenoeg elke training posten, mijn voeding zo nu en dan neergooien (die is zo spannend niet) en als ik me jolig voel.. een fotootje.
Mocht je iets willen weten, over m'n voeding, training of zelfs de ziekte.. Do ask!

Welkom.
 
In, succes! Heb je log even verplaatst naar de goede sectie ;)
 
Respect man......hoeveel anderen zouden hun koppie niet laten hangen na zoiets?!
 
Uiteraard ook in !

Ik verplaats hem anders met plezier naar de crossfit/gewichtheffen sectie :D

Welkom! Zodra je kipping overhead pull up curls voorbij ziet komen mag je me meteen afvoeren naar de crossfit sectie :roflol:

Lobectomie. What's in a name :flexing:

Meant to be enzo

Respect man......hoeveel anderen zouden hun koppie niet laten hangen na zoiets?!

I see what you did there!

Maar dankje! Het heeft eigenlijk mijn drive alleen maar versterkt om m'n dromen waar je maken.
Het klinkt enorm cliché maar als je op het randje hebt gelegen weet je pas écht dat het elk moment voorbij kan zijn.
 
I see what you did there!
:D:D:D

Goed dat je je koppie er dus bij houdt of nog beter.....dat je je koppie omhoog houdt! Knallen man. Ik neem er een voorbeeld aan ook al heb ik (gelukkig) nog niet zoiets meegemaakt.
 
Net even chest, triceps en kuiten gedaan. Iets minder dan 60 minuten bezig geweest

Incline db press:

12x14kg
5x20kg
3x26kg

3x8x30kg
Dit is op chest day mijn main lift waar ik altijd mee begin. Hier kan ik dus ook het beste op progressief overloaden.

Low to high cable flyes:

20x14kg
15x18kg
12x20kg
8x22kg

Cable flyes:

12x14kg
12x18kg

Plate loaded seated chest press (neutral grip)

20x30kg
12x50kg
8x70kg
6x70kg + 8x30kg

Rope pushdown:

2x15x14kg

Assisted dips:

3x10xBW -45kg

Overhead db extension (single arm)

2x15x8kg
12x10kg

Seated calf raises (gewicht alleen in plates)

20x40kg
15x60kg
8x70kg
7x80kg
8x40kg onderkant van de voet deed zeer

Calf press machine:

2x10x50kg
30 seconden weighted stretch op 70kg
auw
1zcpish.png



Mijn huidige shape op 100kg. Zal wel rond de 11 a 12% vet zitten

10xtzdw.png
 
:D:D:D

Goed dat je je koppie er dus bij houdt of nog beter.....dat je je koppie omhoog houdt! Knallen man. Ik neem er een voorbeeld aan ook al heb ik (gelukkig) nog niet zoiets meegemaakt.

Laten we hopen dat je ook nooit zoiets hoéft mee te maken. Het is geen aanrader :o
 
Back dayyyy, 60 minuten duurde deze training

Unilateral low row (plate loaded, gewicht per arm)

15x20kg
15x30kg
12x40kg vanaf hier straps
10x50kg
8x60kg

Reverse grip pulldown (schouderbreedte uit elkaar)

15x50kg
12x65kg
8x70kg
5x75kg ??? leeg misschien?

Unilateral pulldown (plate loaded, gewicht per arm)

15x20kg
15x30kg vanaf hier straps
12x40kg + 3 forced reps
30 seconden weighted stretch met 60kg

Chest supported db row (liggend op een incline bench, beide armen tegelijk)

3x12x12kg (1 sec hold bovenin)

Shrugs in de smith:

15x40kg
2x15x60kg
Behind the back
12x40kg
12x40kg + 12x40kg via de voorkant.
 
Lekkere training weer, maar heb jij echt straps nodig bij die rows, of andere reden? Mijn grip is niet super,maar nog nooit straps gebruikt bij rows. Of kan je met straps meer echt uit de rug trekken?
 
Respect! Mag ik vragen hoe je erachter bent gekomen dat je ziek was? Bepaalde symptomen ofzo?
 
Ontbijt van nagenoeg elke dag:

Pre breakfast:

1 scoop Fruits, Veggies & Greens
20gr kokosolie in de koffie
10 caps Peptide amino's (Scitec)
750 a 1000ml water
Hele lijst met supps: CLA, Omega3, Biergist, Joint complex, Digestive enzymes, Vit B complex, Vit d3, Ijzer

30 a 40 minuten later (Na het douchen enz)

5 hele eieren
75gr havermout
Kaneel

Lekkere training weer, maar heb jij echt straps nodig bij die rows, of andere reden? Mijn grip is niet super,maar nog nooit straps gebruikt bij rows. Of kan je met straps meer echt uit de rug trekken?

Thanks bro! Nee heb de straps niet per sé nodig maar ik heb de neiging nog wel eens te gaan knijpen als het gewicht écht zwaar wordt. Zodra ik een stevige pump in de onderarmen heb is het gedaan met de training, dan verkramp ik veel te snel. Ik kan dus écht meer m'n handen als hooks gebruiken en vanuit de rug trekken wanneer ik straps om heb.

Respect! Mag ik vragen hoe je erachter bent gekomen dat je ziek was? Bepaalde symptomen ofzo?

Dankje!! Het begon allemaal met een longontsteking die niet over ging, zelfs niet na een zware antibiotica kuur. Hier kwam bij dat ik na een tijdje niet alleen slijm maar ook flink bloed op begon te hoesten. Dat ging van kwaad tot erger. Ik ben dus destijds opgenomen voor de longontsteking, die tumor bleek later pas aanwezig te zijn aangezien ze deze op de röntgenfoto niet konden onderscheiden van de ontsteking.
 
Leg dayyyy

Front squat (de tweede keer dat ik deze doe, voorheen een schouderblessure)

12x20kg
5x50kg
3x70kg
3x80kg
3x90kg
2x100kg
3x8x60kg
Feels john goodman

Liggende leg curl (plate loaded):

15x20kg
8x30kg
8x40kg
8x50kg
6x60kg

Romanian deadlift:

10x40kg
2x8x60kg

Beetje over een roller heen gerold

Hip thrusts:

15x50kg
2x8x90kg
2 sec hold bovenin, flink billenknijpen

Stack loaded leg extension:

3x20x45kg

Standing calf raises:

12x30kg
8x70kg
8x90kg
8x100kg

Seated calf raises:

2x12x30kg
12x50kg
 
Heftige operatie man. Je hebt wel snel spiermassa terug gekregen. Merk je qua conditie veel verschil tussen nu en voor de operatie?
 
Heftige operatie man. Je hebt wel snel spiermassa terug gekregen. Merk je qua conditie veel verschil tussen nu en voor de operatie?

Yeah ik was er ook enorm slecht aan toe na die operaties.

Conditie is nu beduidend slechter inderdaad, dat is ook de reden waarom ik nu meer power bodybuilding gericht train (omdat ik net als powerlifters niet veel reps kan doen op de grote compounds vanwege het kortademig zijn :o)
 
Shoulders & Biceps (plus stiekem buik want superdude)

Standing OHP:

10x20kg
5x40kg
1x50kg

5x5x55kg Ging hard! Had tijdens de 3e set een harde grinder maar dat kwam door een probleempje in de balans.

Push press (3 sec negative):

2x3x60kg

Neutral grip db press:

12x14kg

Side raises:

2x20x7kg
3x20x9kg

Reverse pec deck:

5x12x50kg
30 second hold met 70kg

Standing 90 graden preacher curl (weet de officiele naam niet)

12x30kg
11x30kg
8x30kg
5x30kg

Plate loaded preacher curl:

15x15kg
10x25kg
8x35kg

Hammer concentration curl:

2x18x12kg

Ab machine:

3x12x50kg
 
Gister tussen neus en lippen door chest gedaan.

Flat bench:

veel x bar
8x40kg
8x60kg
5x70kg
2x80kg sterk :o
2x15x60kg
12x60kg

Low to high cable flyes:

4x15

Cable flyes:

3x12-15

Plate loaded incline:

2x15x40kg

Db skulls:

20x12kg
15x14kg

Overhead extension:

20x18kg
15x22kg
12x24kg
10x26kg
 
Back
Naar boven