XXL Nutrition

DB/Barbell Press: staand of zittend? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Hoe doen jullie em?
 
Ik neem aan dat je voor je schouders bedoelt?

Ik doe voor schouders altijd zittende press met db en met barbell, hoewel je staand veel meer kan smokkelen door het gewicht te gooien.
 
Yep, ik bedoel schouders.
 
ik wissel af, wat mij opvalt is dat ik meer kan doen zittend dan staand. Zittend doe ik zeker 6x85, staand is dit ongeveer2 of 3x85, dus staand is het een push press
 
Laatst bewerkt:
ik doe hem liever staand. heeft meer carryover op RL situaties.

verder is het soms goed om te 'smokkelen'. correct smokkelen dan.

een goede manier om sterker te worden in de military press is bvb een tijdje push presses te doen. ik dacht dat 3xl mij een tijd geleden (bijna een jaar denk ik) die raad had gegeven.
 
wat is pushpress???
 
ik doe em zittend omdat ik anders idd ga smokkelen (rug helemaal krom enzo)
 
Ik doe 'm liever staatnd, omdat niets zo slecht is voor je onderrug als zittend een gewicht bovenhoofds te tillen.
Komt ook nog bij dat de meesten bij de zittende versie hun onderrug tegen de bank proberen te duwen omdat ze dan sterker zijn. Dan heb je 2 onderrugverziekers bij elkaar


En idd de push-press rules :)
 
heel yeah !!

en ik denk dat ik maar wat vaker ga beginnen doen, want met de sterkste man zal ik boomheffen moeten doen, dus dat gaat zeker helpen :D
 
Originally posted by 3XL
Ik doe 'm liever staatnd, omdat niets zo slecht is voor je onderrug als zittend een gewicht bovenhoofds te tillen.
Komt ook nog bij dat de meesten bij de zittende versie hun onderrug tegen de bank proberen te duwen omdat ze dan sterker zijn. Dan heb je 2 onderrugverziekers bij elkaar


En idd de push-press rules :)

daar heb je eigenlijk best gelijk in als je je bedenkt dat zittend iets boven je hoofd duwen geen natuurlijke beweging is.

@spike: thanks for the pic.
 
`k doe m ook zittend..
denk dat ik m toch maar ga varieeren..
 
Jullie bedoelen bij staand zeker met stang, want met dumbbells lijkt me erg moeilijk :(?
 
Originally posted by castricum86
Jullie bedoelen bij staand zeker met stang, want met dumbbells lijkt me erg moeilijk :(?

Nee hoor, gaat net zo makkelijk. En het voordeel is dat je het ook nog unilateraal kan doen.
 
Originally posted by 3XL


Nee hoor, gaat net zo makkelijk. En het voordeel is dat je het ook nog unilateraal kan doen.

Hmmm ...

Dus het zou beter zijn de dumbbell press staand te doen.

Had altijd de indruk dat dit juist slechter zou zijn voor de rug.

Maar volgende week ga ik hem zeker eens proberen.

Gebruik jij je gordel dan of niet?

Greetz
 
Misschien een hele domme vraag...maar wat is unilateraal ?
 
Staand gordel gebruiken als je er eentje hebt ja , is altijd beter
 
Back
Naar boven