AndroidHealthClinic

Het (on)weer topic

  • Topic starter z1000
  • Startdatum
  • Reacties 2K
  • Weergaven 95K
  • Volgers 138

Bezoekers in dit topic

In het altijd mooie Volendam geen vuiltje aan de lucht.
 
Als je op buienradar op 3u vooruit klikt. Komt er geen k*t aan, laat staan dat er iets boven België hangt.

Fossiel haha hoe kan je nou 3 uur vooruit kijken. Dat zegt helemaal niks.

Die onweers bui gister boven noord frankrijk ontstond ook binnen een uur en was enorm.

Wacht nou maar, de lucht is instabiel, lucht vochtigheid is hoog en het is warm. Komt wel goed.
 
Jullie zijn een stelletje zeurpieten, dan is het eindelijk lekker weer in nederland en belgië maar dan is het weer niet goed omdat er onweer voorspeld was.. geniet ervan zou ik zeggen:D
 
Laatst bewerkt:
Fossiel haha hoe kan je nou 3 uur vooruit kijken. Dat zegt helemaal niks.

Die onweers bui gister boven noord frankrijk ontstond ook binnen een uur en was enorm.

Wacht nou maar, de lucht is instabiel, lucht vochtigheid is hoog en het is warm. Komt wel goed.
Geniaal, daar houden weermodellen natuurlijk geen rekening mee. :)

Het mag overigens echt helemaal los gaan van mij, kan echt super slecht tegen hitte... :o Moet wachten tot 'n uur of 1 's nachts als ik de huidige verwachting mag geloven.
 
Laatst bewerkt:
Buienradar en dan 24 uur vooruit, dan zie je vanaf 20:00 uur dat er wel veel over Nederland komt.
 
Laatst bewerkt:
Geniaal, daar houden weermodellen natuurlijk geen rekening mee. :)

Het mag overigens echt helemaal los gaan van mij, kan echt super slecht tegen hitte... :o Moet wachten tot 'n uur of 1 's nachts als ik de huidige verwachting mag geloven.

Hmm zou goed kunnen, maar het kan enorm snel ontstaan.

http://www.onweer-online.nl/onweer-indices/

Moet je klikken in de buurt van je woonplaats onderin staan uitgelegd wat de waardes inhouden.
 
Hmm zou goed kunnen, maar het kan enorm snel ontstaan.

http://www.onweer-online.nl/onweer-indices/

Moet je klikken in de buurt van je woonplaats onderin staan uitgelegd wat de waardes inhouden.
Jep, maar weermodellen zijn ontzettend complex. Worden volgens verschillende modellen berekend met HPC clusters (meest 'reeele' wordt geacht als wat er gaat gebeuren), maar ondanks de gigantisch toegenomen rekenkracht van de afgelopen jaren kunnen we nog heel wat extra rekenkracht gebruiken... :D
 
Kom maar op met dat onweer!

Heerlijk vind ik dat, en met die hitte ben ik ook wel klaar.
 
Ja ik heb ook behoorlijk zwaar met de hitte.
Had misschien vandaag beter de eca capsuletjes maar niet genomen.
Iedere keer als ik opsta, wordt ik heel duizelig.

Sla de training denk ik wel, misschien alleen wat beachboy oefeningen haha. Vrees met compound oefeningen dat ik neer pleur :D.
 
Als je op buienradar op 3u vooruit klikt. Komt er geen k*t aan, laat staan dat er iets boven België hangt.

OMG, zelden zo'n domme opmerking voorbij zien komen hier..........

buienradar is niets anders als buien die al bestaan 3 uur vooruit laten bewegen met de snelheid en richting die ze NU hebben. Het ontstaan van buien is niet zo makkelijk te voorspellen. En al helemaal niet waar het zwaartepunt komt te liggen.

wat we nu kunnen zien is dat je voor noodweer 3 dingen nodig hebt: warm koud front (des te hoger de delta T, des te heftiger), luchtstroming en hoge luchtvochtigheid.........do the math
 
OMG, zelden zo'n domme opmerking voorbij zien komen hier..........

buienradar is niets anders als buien die al bestaan 3 uur vooruit laten bewegen met de snelheid en richting die ze NU hebben. Het ontstaan van buien is niet zo makkelijk te voorspellen. En al helemaal niet waar het zwaartepunt komt te liggen.

wat we nu kunnen zien is dat je voor noodweer 3 dingen nodig hebt: warm koud front (des te hoger de delta T, des te heftiger), luchtstroming en hoge luchtvochtigheid.........do the math

OMG, waarvoor waarschuwen ze dan al dagen dat er een stormfront komt?

Buien komen net zo snel als ze gaan. Is in nederland al 10x gebeurt dat ze voor vele dingen waarschuwen en het altijd meevalt.

Het is hier enorm blauwe lucht en 30 graden. In de ochtend 2x bliksem gehad en dat was het.
 
OMG, waarvoor waarschuwen ze dan al dagen dat er een stormfront komt?

Buien komen net zo snel als ze gaan. Is in nederland al 10x gebeurt dat ze voor vele dingen waarschuwen en het altijd meevalt.

Het is hier enorm blauwe lucht en 30 graden. In de ochtend 2x bliksem gehad en dat was het.

dat is er iets komt is 99% zeker. Tijdstip, kracht en plek is veel moeilijker. Ik zou zeggen hou de europese buienradar in de gaten want daar zul je het waarschijnlijk wel op zien ontstaan in noord frankrijk.

Hier wat meteo sites voor degene die het een beetje willen volgen:

http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur

http://members.home.nl/tianwa/noni/journaal/weerindexjournaal.html

http://www.wetterzentrale.de/
 
ik hoor het al onweren (in de verte )
 
Oe daar komt een rood wolkje aan.... ja.... ja.... ja.............nee.... ja....rechts...links....ja.......oei.....jammer. Repeat.

Gewoon weer commotie om het leven van de ambtenaar nog enige betekenis te geven.
 
boven het noorden van frankrijk lijkt toch iets van regen te onstaan...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Hier waren het vanmorgen 2 buitjes en een beetje gerommel(onweer) nu is het aardig zonnig met 30 graden.
 
tot hiertoe lijkt het ons mooi te passeren maar vanaf 18u zie ik drijgende rode wolkjes het zuiden van frankrijk binnendringen
 
OMG, waarvoor waarschuwen ze dan al dagen dat er een stormfront komt?

Buien komen net zo snel als ze gaan. Is in nederland al 10x gebeurt dat ze voor vele dingen waarschuwen en het altijd meevalt.

Het is hier enorm blauwe lucht en 30 graden. In de ochtend 2x bliksem gehad en dat was het.

Bro wacht af. Dat van vanochtend was een restant van gister, wat activeerde boven Zeeland. (Dauw+opkomend zonnetje goeie voeding).

En het is toch logisch dat ze waarschuwen? Stel ze waarschuwen niet, dan is de schade toch een stuk groter.
 
tot hiertoe lijkt het ons mooi te passeren maar vanaf 18u zie ik drijgende rode wolkjes het zuiden van frankrijk binnendringen

dat zullen ze in Lyon geweten hebben...
 
Back
Naar boven