XXL Nutrition

Dbb Ouders Opgelet .... Krentenbaard

Bezoekers in dit topic

happymar

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
28 mrt 2006
Berichten
2.802
Waardering
0
Hallo ouders van het forum .
Ik kwam net met Nicky bij de huisarts met een lelijke plek op haar neusje .
Na wat vragen en antwoorden kwam hij tot de diagnose Krentenbaard .
WTF is dat zou je denken ...
Een besmettelijke huidinfectie , van haar lieve vriendinnetje :mad: .
En haar ouders vonden het niet belangrijk het mij te melden dat het besmettelijk was .
Nu zat ze net 4 dagen op school lekker weer op dreef , hup weer thuis .
Hou je kindjes in de gaten aub ....
Google maar eens je schrikt je rot .
Nicky heeft een plekje op haar neus , ik ben er vroeg bij gelukkig .
Mijn moeder instinct zei vanochten ff chekuhhhhh mamma .
Ben blij dat ik gegaan ben ..
Echt rot voor Nicky ...
Alles moet gelijk in de was unicura en dettol om alles te ontsmetten .
Maar we gaan gewoon vrolijk verder , nalatige ouders zijn er dus nog steeds .
 
Krentenbaard - Wikipedia
Krentenbaard, ook wel impetigo of kinderzeer genoemd, is een meestal tamelijk onschuldige infectieziekte die wordt veroorzaakt door bacteriën. In 80% van de gevallen is Staphylococcus aureus de boosdoener, in 10% van de gevallen Streptococcus pyogenes en in nog eens 10% van de gevallen beiden tegelijk.

Het schrikken valt dus mee.
 
heb ook even gegoolged
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

dat is toch gewoon acne?
 
nee gekkie ... het zijn open wondjes met vocht die is besmettelijk voor iedereen ...dit is niet zo extreem op deze foto
Ik schrik omdat ze niet naar school mag , ik wil niet een epidimie veroorzaken op een school die al van die kwakkelend kiddo`s rond hebben lopen .
Tis klote gewoon voor dat kind ... ik heb ook andere foto`s gezien nou het janken staat me nader het lachen .
Maar daar ben je moeder voor .;)
 
koortslip achtig?
 
De Latijnse naam van krentenbaard is folliculitis barbae of impetigo contagiosa. Het is een erg besmettelijke huidziekte in het gezicht. Er vormen zich kleine blaasjes waaruit pus komt die snel tot een op honing gelijkende korst opdrogen. Het komt veel voor bij kleine kinderen in de peuter of kleuter leeftijd.

Krentenbaard is een bacteriologische besmetting. Het jeukt en breidt zich onder andere door krabben verder uit. Neem in geval van krentenbaard allereerst voldoende en in onze ogen wellicht overdreven hygiënische maatregelen (handdoeken gescheiden houden, niet twee keer gebruiken, kleding en beddengoed vaak verschonen, niet in de zandbak spelen, enz, enz.). Natuurlijk kun je een klein kind niet verbieden te krabben, probeer het te voorkomen door de handjes "in te pakken".
 
das idd k*t, vooral omdat het voorkomen had kunnen worden, maar door de nalatigheid van bepaalde personen niet voorkomen is.

bij ons op de basisschool was het altijd zo met hoofdluis, het waren elk jaar weer kinderen uit dezelfde gezinnendie hoofdluis hadden en gewoon rustig hun jassen naast de jassen van andere kinderen hingen en er weinig aan deden.
 
me broertje heeft het ook die doet alles nog??? (naar school etc.)
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

volgens het laatste nieuws is dit nicky :eek: :p
 
Zonde van die hoed
 
klote, ik heb wel eens een bacterie infectie gehad, plekken lijken wel wat op krentenbaard maar bevonden zich op mn rug in plaats van mn gezicht.
ik kreeg er toen antibiotica pillen voor.

maar sjezus wat stom van die ouders zeg, goed dat je er snel bij bent geweest. Klote zulke dingen.
 
Weleens vaker gehad , blijf altijd bij een klein plekje is met een week weer weg , beetje zalf doet wonderen . Alleen niet openkrabben , dan heb je feest
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

volgens het laatste nieuws is dit nicky :eek: :p

OOh nicky is boos hhahahahahahaahaha we liggen helemaal in een deuk hier op bed .
Nee ik ben dat niet zegt ze hahaahaah.
Ach laten we er maar om lachen .
Maar voor aankomende puber is dit niet leuk , dit dametje is niet blij .
Nou knuffff doeg doeg van NIcky en maR:D
 
Zolang die maar niet ziek in de vakantie is!

En beterschap he:hello:
 
Zolang die maar niet ziek in de vakantie is!

En beterschap he:hello:
MM dat was ze wel .... :( ze baalt als een stekker .
Maar maandag weer lekker kijken of het beter gaat , kwam een plekje bij vanochtend dus ff aankijken .
 
Back
Naar boven