Fitness Seller

Dbb record day (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik zou het als volgt aanpakken;

- Selectie van rond de 20 onderdelen. (verdeelt in bw oefeningen op herhalingen als ook 1 rep max oefeningen)
- Elk onderdeel blijft het gehele jaar open om te verbeteren, alleen top 5 of top 10 zal gerankt worden. Zo kan je zelf je moment bepalen wanneer je een onderdeel wilt inzenden.

Einde jaar is de winnaar per onderdeel bekend. Je krijgt dan echte forum records en je hoeft dus ook niet overal aan mee te doen.
Einde jaar ook een allround score voor de personen die op alle onderdelen de meeste punten hebben behaald.

Er is dan meer vrijheid zelf te bepalen wanneer je welk onderdeel wilt inzenden waardoor er waarschijnlijk meer animo zal zijn en de records extra scherp. Bij vorige challenges kon je niet meer winnen als je er eens een had overgeslagen.
 
Beste gewoon een digitale mockmeet imo. Een dag uitkiezen een maand of drie, vier van vandaag vandaan en daarop gewoon RM's proberen te verbeteren. Preferabel 1RM's lijkt mij. Welke lifts je doet moet iedereen dan maar zelf weten. SQ/BP/DL/OHP of varianten daarop liggen het meest voor de hand.
Je hoeft verder geen klassement op te maken ofzo toch. Voor jezelf maxen maar wel allemaal op dezelfde dag is al heel erg leuk. Je kunt er ook wat van maken door met zn allen te loggen en elkaar te volgen en te zien hoe de weg ernaar toe voor anderen verloopt. Je zou zelfs nog live kunnen gaan op zo'n dag via Zoom ofzo, elkaar digitaal aanmoedigen
 
Een klassement maakt het imo wel wat uitdagender. Maar misschien voor een ander topic.
 
Wel zelf niet zo'n fan van Wilks. Ik heb een keer de NPB beginnerswedstrijd meegedaan en daar eindigde ik 2e in de "+93" klasse, boven Sven die letterlijk op elke lift sterker was (maar ook 40kg zwaarder oid). Ik zou het niet leuk vinden om iemand "te beaten" puur omdat ik p4p sterker ben. Maar als je iets van een bw component IN EEN LIFT voert (dus max reps pull ups, 2x bw deadlift for reps, whatever) dan is het voor iedereen leuker :)
Wilksformule heeft zo zijn problemen. Middleweight lifters worden benadeeld t.o.v. light- en heavyweight lifters & de formule wordt niet genoeg geüpdate. De IPF is er zelfs van af gestapt.
Maar jouw voorbeeld staat daar compleet los van. In die wedstrijd (ik was er bij) was er alleen een -93 en een 93+ klasse, en dan krijg je natuurlijk enorme verschillen. Dat is het gevolg van een gewichtsklasse die aan één kant ongelimiteerd is en van het feit dat men ervoor kiest om de resultaten binnen die gewichtsklasse a.d.h.v. wilksscore op te stellen en niet totaalgewicht. Heeft niks te maken met een gebrekkige formule. Dit was één van de eerste beginnerswedstrijden en het is daarna volgens mij ook nooit meer zo gebeurd. In elk geval niet bij de beginnerswedstrijden die ik zelf georganiseerd heb.

Maar goed, niet echt een relevante discussie verder.
 
Laatst bewerkt:
Heel leuk idee in elk geval. Achter de schermen zijn we bezig met iets te organiseren en we kunnen natuurlijk ook de sponsors benaderen of er voor de winnaars een leuke prijs ter beschikking gesteld kan worden. Binnenkort meer... :)
 
Wilksformule heeft zo zijn problemen. Middleweight lifters worden benadeeld t.o.v. light- en heavyweight lifters & de formule wordt niet genoeg geüpdate. De IPF is er zelfs van af gestapt.
Maar jouw voorbeeld staat daar compleet los van. In die wedstrijd (ik was er bij) was er alleen een -93 en een 93+ klasse, en dan krijg je natuurlijk enorme verschillen. Dat is het gevolg van een gewichtsklasse die aan één kant ongelimiteerd is en van het feit dat men ervoor kiest om de resultaten binnen die gewichtsklasse a.d.h.v. wilksscore op te stellen en niet totaalgewicht. Heeft niks te maken met een gebrekkige formule. Dit was één van de eerste beginnerswedstrijden en het is daarna volgens mij ook nooit meer zo gebeurd. In elk geval niet bij de beginnerswedstrijden die ik zelf georganiseerd heb.

Maar goed, niet echt een relevante discussie verder.
Ik weet dat je erbij was, je hebt me nog "gecoached/geholpen" zelfs :)
 
Ik heb de board sponsors benaderd voor een prijs en ik hoop aanstaande weekend een topic te kunnen openen voor de eerste DBB Powerlift contest 2021. Meer info volgt in elk geval snel! :D
 
Back
Naar boven