MuscleMeat

DBB…..vergane glorie?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Old Glory

Novice
Lid geworden
24 aug 2015
Berichten
11
Waardering
3
Lengte
1m90
Massa
121kg
Vetpercentage
13%
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen.
Ik kijk al enkel jaren mee op dit forum, op de achtergrond weliswaar, maar vind het nu toch maar tijd om eens wat posten.
Ook al is dit mijn eerste post, ik ben niet onbekend met DBB.

Jaren geleden was hier een zeer gerespecteerd member, die een bepaalde mijlpaal wou halen, 20.000 posts (volgens mij was hij de eerste) om daarna DBB vaarwel te zeggen.
Ik vroeg opa waarom hij vaarwel zei tegen dit forum, zijn antwoord was dat het tegenwoordig niet meer om de inhoud ging en mensen voorzien van eerlijk advies, maar dat het rellen en trollen was op het forum en dat hij daar zijn energie niet langer aan wilde verspillen.
Nu enkele jaren later blijken opa’s soms gelijk te hebben.
Het gaat op DBB niet meer om advies geven of advies vragen, maar om elkaar af te zeiken en af te schieten, elkaar zwart maken.

De essentie van dit forum wordt ondergesneeuwd door mensen die het nuttig vinden anderen af te zeiken en de mond te snoeren. Wanneer mensen om advies vragen over hun producten, wordt er geen inhoudelijk antwoord gegeven op hun kernvraag, maar er wordt meteen respectloos afgegeven op hun product keuze of waar deze producten zijn aangeschaft en soms zelf op de topic-starter zelf. Vervolgens wordt het hele topic vol gespuwd en vervuild met de meest idiote verwijten en beschuldigingen over de producten of aanbieder.
Erg leuk voor de mensen die de tijd en energie hieraan verspillen, maar degene die de vraag stelde, heeft geen antwoord en denkt wel twee keer na voor hij nog een keer wat vraagt. Als hij überhaupt ooit nog inlogt hier.

Elk foutje wordt hier uitgemolken (terecht of onterecht) en elke gelegenheid wordt aangegrepen om elkaar weer keer op keer zwart te maken. Met name de fouten gemaakt door (ex)sponsoren. Dat ze fouten maken kan gebeuren, dat het niet zo slim is om er niet open over te zijn, des te meer onverstandig.
Zullen ze dat bewust gedaan hebben, nee, ze zullen hun bedrijfsimago toch niet bewust op het spel zetten. Nu ligt Musculi weer onder vuur, zullen zij echt zo dom zijn om als startende onderneming hun hele investering op het spel te zetten door bewust foute keuzes te maken.
Geef Musculi een kans om een leuke onderneming op te zetten en verder uit te bouwen. Geef anderen de kans om hun fouten te herstellen. Val ze niet steeds aan en sluit het hoofdstuk af.
Niemand schiet er iets mee op.
De tijd dat alles niet klopte ligt achter ons.

Ik snap ook niet waarom de moderators op dit forum niet de discussie in goede banen houden of brengen. Op die manier kunnen zij juist toch hun meerwaarde tonen.
De enige die van deze oorlogen profiteren is of de ene aanbieder of de andere aanbieder, terwijl juist dit forum is bedoeld om de sporter verder te helpen ongeacht waar deze zijn spullen aanschaft.

Ik vraag me af of de members zich over deze persoonlijke issue heen kunnen zetten en de andere members ook daadwerkelijk inhoudelijk adviezen kunnen geven.
Wat doe je hier anders dan elkaar helpen?

Willen ze zeuren, zeiken en klagen dan was daar het oude gare hanehok voor, tegenwoordig is er troep te vinden in elk topic. Zou het niet eens tijd worden om terug te gaan naar het doel van dit forum in plaats van je eigen gelijk willen halen of persoonlijke vendetta uitvechten ten koste van anderen.
Dan krijgen we een forum waarin we elkaar kunnen aanvullen en helpen.

Respecteer elkaar en verdien respect...
 
Ach het afzeiken, sommige zielige figuren lijken er voor te leven of voor wakker te worden.
Zelfs vriendjes worden ingelicht, krijgen een seintje als er ergens wat af te zeiken valt. Zo zielig zijn ze.

De mods doen echt wel hun werk maar kunnen ook niet te strak de touwtjes aantrekken want dan loopt heel vlot het forum leeg.

De tijd dat DBB een informatief bodybuildingforum was is al een paar jaar voorbij helaas.
Nu is het vooral veel onzin papagaaien, afzeiken, broscience, trollen en rellen.
 
Ik herken wel wat haantjesgedrag, en zo'n sfeertje, merkte een tijdje geleden dat ik er een beetje in meeging. maar ik denk dat het uiteindelijk wel meevalt.
 
Als ik posts van een paar jaar terug bekijk dan is de gemiddelde kwaliteit van de informatie echt significant gestegen op dbb.

Jammer genoeg zijn broscience, mensen die niet snappen hoe de wetenschappelijke methode of uberhaupt kennis vergaren werkt en anti-intellectualisme van alle tijden.

---------- Post added at 00:34 ---------- Previous post was at 00:31 ----------

Het forum is wel een stuk matiger geworden sinds martin noppert weer actief is, de gigantische discrepantie tussen hoeveel hij denkt te snappen en hoeveel hij blijkt te snappen is echt niks minder dan indrukwekkend.
 
De mods doen echt wel hun werk maar kunnen ook niet te strak de touwtjes aantrekken want dan loopt heel vlot het forum leeg.
.

Toch vraag ik me af of sommige mods wel durven in te grijpen. Of misschien niet weten hoe of mogen.
Daarnaast zien wij ook weer niet wat ze op de achtergrond allemaal wel doen.
 
Dat Martinnoppert durft te klagen over broscience is wel enigszins ironisch ja.
 
Ach het afzeiken, sommige zielige figuren lijken er voor te leven of voor wakker te worden.
Zelfs vriendjes worden ingelicht, krijgen een seintje als er ergens wat af te zeiken valt. Zo zielig zijn ze.

De mods doen echt wel hun werk maar kunnen ook niet te strak de touwtjes aantrekken want dan loopt heel vlot het forum leeg.

De tijd dat DBB een informatief bodybuildingforum was is al een paar jaar voorbij helaas.
Nu is het vooral veel onzin papagaaien, afzeiken, broscience, trollen en rellen.

:rolleyes:

Okay dan. Tijd voor jou om daar eens mee te stoppen dus.
 
Als ik posts van een paar jaar terug bekijk dan is de gemiddelde kwaliteit van de informatie echt significant gestegen op dbb.

Jammer genoeg zijn broscience, mensen die niet snappen hoe de wetenschappelijke methode of uberhaupt kennis vergaren werkt en anti-intellectualisme van alle tijden.



De kwaliteit zal ongetwijfeld zijn toegenomen, daar mensen zelf veel beter op zoek gaan en de informatie makkelijke beschikbaar is.
Het juist interpreteren en verwerken van die informatie, deze analyseren met de daaruit logische conclusie, daar ontbreekt het hier nog wel eens aan.

De juiste wetenschappelijke (onderzoeks) methode is voor sommigen inderdaad een brug te ver. Dat is ook niks kwalijks, maar als men iets niet snapt, moet men er ook geen uitspraken over doen.

Dus ja de kwaliteit van kennis dan wel informatie is gestegen, maar de kwantiteit bullshit neemt ook toe door het klakkeloos overnemen van niet onderbouwde conclusies en vriendjes-politiek

---------- Toegevoegd om 22:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:48 ----------

Ik zou zo graag zien dat mensen/leden hier elkaar verder helpen, zonder er zelf meteen beter van te worden of meteen af te geven op anderen.

---------- Toegevoegd om 23:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:50 ----------

Ook hier kan men zich duidelijk niet inhouden en wil men weer eigen gelijk gaan halen.
Misschien was mijn introductie hier dan niet duidelijk, mijn excuses.

Dan neem ik graag nu gebruik van de gelegenheid om te vragen hoe we deze "onzin" kunnen stoppen?
Wat kunnen we doen om te zorgen dat het weer een informatief forum wordt?
Dat mensen hier terecht kunnen voor vragen en advies, zonder direct negatief antwoord te verwachten?
We houden met z'n allen immers van deze mooie sport toch?

Dit houden we zelf op deze manier in stand.
 
haha, ik wou niet op martin gaan zeiken over z'n broscience omdat dat dat een beetje in dat sfeetje past van afzeiken, maar inderdaad.
 
Laatste tijd weinig leuke relletjes, bony, we will never forget
 
Het is een forum. Je leest wat je zelf wilt lezen. En aanvaard raad van wie je ze wilt aanvaarden. De rest filter je er gewoon
uit. Als ik in de supermarkt pasta wil kopen, liggen er ook 100 soorten. Ga ik ook geen topic aanmaken dat die andere 99 soorten
mij in de war brengen.
 
Ben het ermee eens! Ik betrap mezelf ook meer dan eens op onzinnige 'bijdragen' :P
 
TS heeft een enorm punt.

Ik kijk al erg lang achter de schermen mee op het forum en het is er niet beter op geworden, sinds ik de ballen heb voor een eigen account.
Niet alleen zeiken leden elkaar af om het geringste, maar worden ook boardsponsors om kleinigheden gelijk de grond ingeboord. Lijkt mij niet eens meer plezierig om hier boardsponsor te zijn en dat straalt ook van de boardsponsor-topics af..
Ik kwam hier om te leren en (hopelijk) anderen iets te leren, maar ik ben voornamelijk bezig met mijzelf en mijn keuzes te verdedigen. Ieder topic raakt off-topic door onderling geruzie en moderators doen hier niets aan..
Het meest gekke vind ik nog dat B&F het meest gehate woord op het forum is, maar óók het meest voorkomende woord..

Vroegâh was alles beter.
 
Het is een forum. Je leest wat je zelf wilt lezen. En aanvaard raad van wie je ze wilt aanvaarden. De rest filter je er gewoon
uit. Als ik in de supermarkt pasta wil kopen, liggen er ook 100 soorten. Ga ik ook geen topic aanmaken dat die andere 99 soorten
mij in de war brengen.

Maar de 100 verschillende pasta's lopen elkaar niet zwart te maken. Natuurlijk is de ene pasta anders dan de andere. En de kopers van de pasta lopen elkaar niet af te kraken om een stukje gebroken pasta of dat de ene van al dente houdt of zullen zeggen dat je beter rijst kan gaan halen
 
Laatst bewerkt:
Ik vind ook zeker dat Old Glory een goed punt heeft. Wanneer iemand vragen heeft moet hier zeker inhoudelijk op gereageerd worden. Een grapje en wat banter tussen leden moet ook kunnen, maar die vervuiling over de product en merkkeuze moet echt een keer stoppen.
Moderators mogen van mij ook wel wat vaker optreden, maar dit moet niet uitmondden in censuur. Het moet natuurlijk wel mogelijk blijven om kritisch te zijn en "moeilijke" vragen te stellen richting leden, maar ook zeker richting boardsponsors.
 
Maar de 100 verschillende pasta's lopen elkaar niet zwart te maken. Natuurlijk is de ene pasta anders dan de andere. En de kopers van de pasta lopen elkaar niet af te kraken om een stukje gebroken pasta of dat de ene van al dente houdt of zullen zeggen dat je beter rijst kan gaan halen

Ben ik het ook wel mee eens. Maar zoals al eerder hier gepost, dit is al lang geen BB forum meer. Volgens mij
traint de helft van de users zelfs niet eens...
 
Mensen en leden moeten hier terecht kunnen voor advies en niet bang zijn om een vraag te stellen om vervolgens de mond gesnoerd te krijgen.
Als we met zijn allen nu gewoon eens beginnen door antwoord te geven op de vraag die gesteld wordt...
 
Ben ik het ook wel mee eens. Maar zoals al eerder hier gepost, dit is al lang geen BB forum meer. Volgens mij
traint de helft van de users zelfs niet eens...

Snap niet zo goed wat ze hier komen doen dan? Beetje lollig lopen doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven