Fitness Seller

Nieuws DBB Wiki

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Beste bezoekers en leden,

Zoals sommigen onder jullie wellicht al weten zijn we bezig aan een DBB wiki , voor de wiki-newbies; een site binnen deze site, die door de leden zelf opgebouwd wordt. Op dit moment schiet het al aardig goed op met de anabolenpagina's. Er zijn echter natuurlijk ook nog andere topics voorzien :) Met name training, voeding en supplementen , maar ook andere onderwerpen kan jij helpen maken en verbeteren.

Jij kan nu dus de inhoud op DBB bepalen, die later handig terug te vinden zal zijn voor elke bezoeker en member! Deze artikels zullen naar verwachting hoog eindigen in de zoekmachines, waardoor ze heel wat kunnen betekenen voor anderen.

Ik hoop alvast dat het idee velen aanspreekt, en dat we er samen iets positiefs mee kunnen toevoegen op het net!

Vertalingen uit het Engels zijn toegestaan, maar natuurlijk zal er dan een bronvermelding vereist zijn op de wiki pagina. Ken jij bijvoorbeeld een goed artikel over HST, HIIT of Rippetoe in het Engels, dan kan je dit (deels) gebruiken om eindelijk eens goede informatie in het Nederlands te verspreiden op het net!

Voel je het al borrelen om te beginnen? Vraag dan aub je deelname hier aan: [Link niet meer beschikbaar]

Ik bedank iedereen voor het lezen en hoop op een flinke dosis enthousiasme :)
 
Kom op mensen, meld je aan! Samen kunnen we er een geweldige Wiki van maken :)
 
ik begrijp het niet helemaal, komt dbb nou op wiki of andersom?
 
Een zeer goed initiatief,
Zal me morgen ff aanmelden
 
Moet je dit dan als een vervanging van alle sticky topics zien of?...
 
Nee het is echt een toevoeging. Forum en Wiki staan los van elkaar. Het is de bedoeling dat er nieuwe informatie bijkomt. Je kan het zien als een soort BB encyclopedie gemaakt door iedereen die er aan mee wilt helpen.
 
Komt er ook een soort begrippenlijst bij?
dus bijv. ik heb wat informatie over stretching - dat ik daar korte omschrijving bij maak + afbeelding bijv.
Of moet ik het heel anders zien?
 
Komt er ook een soort begrippenlijst bij?
dus bijv. ik heb wat informatie over stretching - dat ik daar korte omschrijving bij maak + afbeelding bijv.
Of moet ik het heel anders zien?

Je kan gewoon een aparte pagina aanmaken onder de juiste categorie (Voor stretching lijkt me dat Blessure preventie/Training?) Daar vul je de tekst in (kop 1, 2, 3, etc.) + Je afbeeldingen.
 
Komt er ook een soort begrippenlijst bij?
dus bijv. ik heb wat informatie over stretching - dat ik daar korte omschrijving bij maak + afbeelding bijv.
Of moet ik het heel anders zien?
Dat is precies wat het is. Je denkt aan een term/woord en start er een pagina/artikel over waar anderen later eventueel wat aan kunnen toevoegen/verbeteren/etc :thumbup:
 
wie controleert de informatie? qua legitimering niveau?
 
wie controleert de informatie? qua legitimering niveau?
Het gaat net zoals het op Wikipedia gaat: iedereen kan elkaar controleren en iedereen (die lid is) kan de inhoud aanpassen of corrigeren. Het verschil met dbb wiki en wikipedia is het volgende:

- wij gaan veel specifieker proberen ingaan op BB en meer thema's aansnijden mbt BB
- wij gaan niet iedereen standaard de bewerk rechten geven, maar de bestaande leden met rechten de mogelijkheid geven om nieuwelingen toe te laten
- wij gaan net zoals wikipedia de personen die het verknoeien hun rechten weer afnemen, maar hier gaat dat via gebruikersgroep ipv ip adres
 
Maar dus, als het straks al allemaal werkt etc.., en je denkt van "hey, ik kan dit wel even toevoegen dit staat er nog niet" moet je dan eerst rechten aanvragen?
 
Maar dus, als het straks al allemaal werkt etc.., en je denkt van "hey, ik kan dit wel even toevoegen dit staat er nog niet" moet je dan eerst rechten aanvragen?
Nee als je denkt dat je iets kan toevoegen en er geen zooitje van gaat maken kun je jezelf eerst aanmelden en als je dan lid bent kun je aan de gang.
 
Maar dus, als het straks al allemaal werkt etc.., en je denkt van "hey, ik kan dit wel even toevoegen dit staat er nog niet" moet je dan eerst rechten aanvragen?
Je hoeft maar éénmaal die rechten op te vragen. Daarna kan je in principe levenslang wat aanpassen/toevoegen. We beginnen voorzichtig, best mogelijk dat het later nog wat soepeler wordt.
 
Maar dus, als het straks al allemaal werkt etc.., en je denkt van "hey, ik kan dit wel even toevoegen dit staat er nog niet" moet je dan eerst rechten aanvragen?

Dat zou wel erg gemakkelijk zijn: "Zo laat ik dit en dat is even verwijderen." Gelukkig kan niet iedereen er zomaar bij komen..
 
Dat zou wel erg gemakkelijk zijn: "Zo laat ik dit en dat is even verwijderen." Gelukkig kan niet iedereen er zomaar bij komen..

Zo werkt dat bij wikipedia wel, de grootste encyclopedie van de wereld, dus blijkbaar werkt het goed.

(de aanpassingen worden alleen wel gecontroleerd maar dat is logisch)


En: Hoe makkelijker hoe meer mensen iets toevoegen, hoe groter de wiki.

Voordeel voordeel.. je moet alleen wel zorgen dat je genoeg moderators hebt die alles in de gaten houden, dat is het nadeel.
 
Zo werkt dat bij wikipedia wel, de grootste encyclopedie van de wereld, dus blijkbaar werkt het goed.

(de aanpassingen worden alleen wel gecontroleerd maar dat is logisch)
Inderdaad, maar we beginnen voorzichtig en kunnen later soepeler worden zoals ik zei.

We zijn met een nog kleine groep die niet te vergelijken is met een enorme grote groep als bij Wikipedia, waar bijgevolg veel meer controle kan bestaan.

Er is ook een groot gevaar voor vandalisme (denken we maar aan bepaalde kinderachtige fora en hun lieden).
 
Inderdaad, maar we beginnen voorzichtig en kunnen later soepeler worden zoals ik zei.

We zijn met een nog kleine groep die niet te vergelijken is met een enorme grote groep als bij Wikipedia, waar bijgevolg veel meer controle kan bestaan.

:thumb: in ieder geval goed idee, denk dat het wel een succesje gaat worden
 
Back
Naar boven