MuscleMeat

Nieuws DBB Wiki

Bezoekers in dit topic

Als iedereen bereid is om een steentje bij te dragen, hoe klein ook, denk ik het ook :)
 
Je kunt mensen ook gelijk na 1x misbruik bannen uit het wikisysteem, zonder waarschuwing. En eventueel een kaart ofzo. Dat zal afdoende af moeten schrikken lijkt me.
 
wiki werkt juist zo goed omdat het laagdrempelig is. Daarnaast is het erg makkelijk om misbruik ongedaan te maken.
 
Jullie hebben overschot van gelijk, echter wil ik het rustig opbouwen. Een groep die de eerste fundamenten legt en later de deuren meer openzetten zodat het een meer open concept kan worden.

De drempel is natuurlijk niet zo heel hoog, gezien de actie die nodig is om te kunnen bewerken slechts een paar klikken inhoudt.
 
Het gaat net zoals het op Wikipedia gaat: iedereen kan elkaar controleren en iedereen (die lid is) kan de inhoud aanpassen of corrigeren. Het verschil met dbb wiki en wikipedia is het volgende:

- wij gaan veel specifieker proberen ingaan op BB en meer thema's aansnijden mbt BB
- wij gaan niet iedereen standaard de bewerk rechten geven, maar de bestaande leden met rechten de mogelijkheid geven om nieuwelingen toe te laten
- wij gaan net zoals wikipedia de personen die het verknoeien hun rechten weer afnemen, maar hier gaat dat via gebruikersgroep ipv ip adres

Duidelijk,

Maar onjuiste info, is natuurlijk niet echt handig. Het lijkt me dus wel dat artikelen en andere informatie gecontroleerd moeten worden op waarheid?
 
Klopt het dat hier de wiki zou moeten staan:
http://wiki.dutchbodybuilding.com/

Ik zou wel eens willen weten hoe het er nu uit ziet voordat ik mij aan zou melden, maar ik moet al een account hebben om het uberhaupt te mogen zien ... hoe zit dat... is het een wiki alleen voor elite leden, of mag straks de gehele wereld er in rond neuzen ?
 
Vraag ik mij ook af. En ik vraag me ook af waneer dbb wikki de lucht in gaat
 
Duidelijk,

Maar onjuiste info, is natuurlijk niet echt handig. Het lijkt me dus wel dat artikelen en andere informatie gecontroleerd moeten worden op waarheid?
Wij als leiding zullen uiteraard toezien, maar verwachten van iedereen dat er een zekere controle is. Later zal ook het feedback topic open gaan en kunnen eventuele fouten gemeld worden. Of men kan zelf de bewerk rechten aanvragen en fouten gaan verbeteren (als men daar zeker genoeg van is).

Klopt het dat hier de wiki zou moeten staan:
http://wiki.dutchbodybuilding.com/

Ik zou wel eens willen weten hoe het er nu uit ziet voordat ik mij aan zou melden, maar ik moet al een account hebben om het uberhaupt te mogen zien ... hoe zit dat... is het een wiki alleen voor elite leden, of mag straks de gehele wereld er in rond neuzen ?
Je hoeft geen speciale account te hebben, je blijft de huidige account gewoon houden maar met extra rechten. Wanneer je de aanvraag hebt ingediend zal dit bekeken worden en indien goedgekeurd zullen de rechten toegewezen worden.

Het is nu nog niet voor iedereen openbaar omdat we eerst en vooral een basis willen leggen van tenminste enkele artikelen per categorie, die ook zo goed mogelijk geschreven en correct zijn.

De opening van de Wiki voor het grote publiek mag verwacht worden binnen dit en één maand ten laatste.
 
@Big T; als ik me inschrijf, moet ik dan artikelen vertalen of hoe zit 't precies?
 
@Big T; als ik me inschrijf, moet ik dan artikelen vertalen of hoe zit 't precies?
Een wiki pagina kan op verschillende manieren samengesteld worden: eigen kennis, uit boeken, vertalingen van andere artikelen of boeken...

Het zou kunnen dat je van de leiding iets krijgt dat vertaalt mag worden, of je kan zelf voorstellen om een pagina te maken over een bepaald topic en daar iets rond te schrijven.

Er zijn geen speciale regels ofzo, een goede samenwerking is belangrijk :)
 
Prachtig initiatief!
 
Maar is het forum op zich niet al een soort verkapte wikipedia?

Ik ben benieuwd!
 
Maar is het forum op zich niet al een soort verkapte wikipedia?

Ik ben benieuwd!
Een forum is totaal anders.

Op een forum post je berichten die anderen niet kunnen aanpassen. Gewoonlijk een vraag, discussieonderwerp of nieuwsbericht. Een Wiki is een website met artikelen die door een hele community gemaakt wordt.
 
Ik zie het nu pas staan :) Als er veel mensen aan meewerken kan het een heel succesvol initiatief zijn!

Maar het kenmerk van wiki's is toch zo min mogelijk gemodereerd? Lijkt de opzet echt precies op die van wikipedia of een heel eigen versie?
 
Daster: moderatie is beperkt tot enkele richtlijnen die we volgen om het geheel op 1 lijn te houden. De layout en principe lijken op wikipedia.
 
Laatst bewerkt:
Hoe gaat het nu met die Wiki?
 
Back
Naar boven