XXL Nutrition

DBB'er BB_ vanavond op TV. ( First Dates 19.25 op 3) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Over doelen gesproken, dit is mijn doel:

1601458811051.png
 
Dan had ik wel een vent gedatet. Maar met een vent is het lastig om voort te planten. Dat is immers het doel van ons leven toch? Hoe staat het met de vorderingen, al veel nageslacht op deze wereld gezet? Ben je trouwens ook tegen het gebruik van voorbehoedsmiddelen? Deze voorkomen namelijk dat je je levensdoel bereikt? En ik begrijp dat je gelovig bent, aangezien je het erover hebt dat wij met een doel op deze wereld zijn gezet. De natuur heeft geen doel, een doel duidt op een intentie van een wezen (of hogere macht wanneer je gelovig bent).
Is dat niks voor jou dan? Gays zijn meer into spieren dan vrouwen sowieso. Wellicht kun je even met een paar g4p sessies meekijken om te zien of het je bevalt.

Ik heb nog nooit gezegd dat het mijn levensdoel is, maar dat is wel het doel van het leven is in principe. We kunnen het allemaal complex maken, maar platgezegd is dat de reden waarom we hier zijn. Heeft niks met het geloof te maken. Alles wat we doen is puur uit overlevingsinstinct.

Laat toch gaan Bert ...
Verspilling van je tijd en energie...
Precies Bert, luister naar deze wijze man en join de th0maz-negeer-club #ikdoenietmeermee
 
Na zo veel gelul (ook vanuit mijn kant) vind ik dat th0maz toch wel recht heeft op een serieuze reactie op zijn gedachtes:

Dat is toch het doel van het leven? Voortplanting?
Wat is dan het doel van het leven? We zijn letterlijk hier op deze aardbol gezet om de mensheid in leven te houden. Hoe overleven we? Precies.

Deze twee doelen lijken hetzelfde te bewerkstelligen, maar dat is niet helemaal waar. Daarnaast heb ik nog wat andere feedback en bedenkingen bij jouw filosfie.

  • Allereerst: zoals hierboven aangehaald. Je geeft aan dat wij op deze aardbol zijn gezet met een doel. Dit betekent dus dat je gelovig bent of een hogere macht / God / wezen ons heeft gecreëerd en hier met een bepaalde intentie heeft geplaatst. Ik geloof zelf meer de evolutietheorie. Ik denk niet dat de natuur een wil of doel heeft, maar dat wij leven op één van de miljarden planeten waar de omstandigheden gunstig genoeg waren om leven mogelijk te maken en dit is ontstaan en geëvolueerd.
  • Maar oké. Aangenomen dat er een God bestaat (ik respecteer je geloof), denk jij dus dat zijn/haar doel is dat we zoveel mogelijk vrouwen neuken?
  • Daarnaast geef je aan dat we de mensheid in leven moeten houden. Als ik kijk met de huidige snelheid waarmee we ons voortplanten, stevenen we af op overbevolking (als we dat niet al hebben bereikt) en zouden we wat terughoudener moeten zijn om te voorkomen dat ongeremde voortplanting niet onze ondergang wordt.
  • Zonder het gebruik van voorbehoedsmiddelen zou de bevolking nog sneller groeien. Echter belemmeren voorbehoedsmiddelen jouw doel, namelijk voortplanten. Ben jij hier dus op tegen?
  • Jij hebt dus geen seks voor de lust, want dat dacht ik even, maar enkel met het doel voortplanten? Hoe vordert het, al veel kids op deze wereld gezet?
  • Om de bevolking niet verder te laten groeien, zou ieder echtpaar gemiddeld twee kinderen moeten krijgen, waarbij ik kindersterfte even verwaarloos (in de Westerse wereld is deze erg laag) en er vanuit ga dat iedereen zich voort (kan) plant(en). Om twee kinderen op deze wereld te zetten, zou ik niet aanraden zomaar overal je pik in te steken. Ik denk dat het in dat geval beter is een partner te zoeken waarbij je goed past en eerst zeker te zijn dat je je leven met elkaar wilt delen voordat je overgaat tot voorplanten en deze samen de opvoeding kan geven die jij belangrijk vindt. Dit strookt meer met mijn filosofie dan de jouwe.
  • Je vergeet even dat wij geen insecten zijn, die honderden eitjes leggen waarvan er slechts enkele uitkomen en opgroeien tot volwassen dieren. Met het huidige niveau van gezondheidszorg en voorzieningen in de Westerse wereld is er helemaal geen noodzaak meer zoveel mogelijk nakomelingen op deze wereld te zetten. Sterker nog, andere doelen hebben voor veel mensen de overhand gekregen.
  • Ik denk dat qua primaire levensbehoeften voor een individu voortplanting geen noodzaak is, enkel voor de mensheid als geheel. Om te voorzien in voor het individu primaire levensbehoeften, zoals eten, drinken, onderdak, is een inkomen noodzakelijk. Daarom vind ik het belangrijk te investeren in een goede opleiding, baan, kennis, vaardigheden, ambities.
  • Mensen zijn geen domme primaten, maar zijn geëvolueerd en hebben zich ontwikkeld en gedifferentiëerd tot individuen met elk eigen ambities, doelen in het leven, intenties etc. Voortplanten hoeft voor een individu geen deel hiervan uit te maken. We leven ook niet meer in de oertijd, maar in een geëmancipeerde samenleving.
Tot slot gaat het mij nog steeds de pet te boven dat jij niet kan beseffen dat mensen verschillend zijn. Of je bent gewoon echt een goede troll. In dat geval complimenten.
 
Het doel van het leven en het algemen antwoord op al dit soortvragen is simpel. 42. Bedankt me later maar.
 
Ik heb nog nooit gezegd dat het mijn levensdoel is, maar dat is wel het doel van het leven is in principe. We kunnen het allemaal complex maken, maar platgezegd is dat de reden waarom we hier zijn. Heeft niks met het geloof te maken. Alles wat we doen is puur uit overlevingsinstinct.
Dus je verwijt mij dat mijn levensdoelen niet stroken met het doel van het leven in principe (volgens jou dan, ik ben van mening dat een begrip als 'leven' niet en doel heeft), terwijl jij zelf ook niet hetzelfde levensdoel hebt.

Alles wat doen is uit overlevingsinstinct? Mmm, ik ga vanavond even netflixen omdat ik dat chill vind en voor m'n plezier naar de gym. Parachutespringen was ook een domme actie van me, draagt niet echt bij aan overlevingsinstinct. Dit is slechts één van de honderden voorbeelden.

Nee, in de huidige maatschappij waar we ons veilig wanen, is dit instinct ver te zoeken en hebben het leiden van een luxe leven, plezier en vertier, sociale contacten, hobbies etc. de overhand gekregen. Kijk naar hoe sceptisch veel mensen tegenover de coronamaatregelen staan. Als ik wil overleven, zou ik uit zelfbescherming mijzelf beter thuis op kunnen sluiten en een schuilkuilder. Een paar Russian brides via internet te kopen en kinderen hiermee baren. Flinke voorraden eten/drinken (primaire levensbehoeften) inslaan etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven