AndroidHealthClinic

DBC Meets MightyDuck (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MightyDuck

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 dec 2003
Berichten
6.013
Waardering
3
Ondanks enige luiheid heeft eend besloten toch een kort verslag te schrijven, aangezien duck en DBC dinsdag een gezamelijke training afwerkten. Na enkele dagen dubben over de te kiezen gym koos onze opa voor het centrum met de idyllische naam Za-Zzzzzennn.

DBC:
Het leek een nette gym op internet en aangezien we niet ver van het centrum wilden trainen was de keuze snel gemaakt 


Des ‘ochtends melde eend nog dat hij een half uur later kwam, wat opa vriendelijk in dank aan nam om nog een half uurtje extra voor het middagdutje uit te trekken. Gezien z’n eigen nog later komerij werd dat half uurtje waarschijnlijk ook 3 kwartier.

DBC:
Daar sta ik bekend om :D En aangezien Duckie als eerste al meldde later te komen meende ik daar nog even een schepje bovenop te doen.


Na een ongeval met een jongedame die plots in de stationshal in elkaar zakte te hebben bekeken tussen de sensatiebeluste toeschouwers werd het tijd naar het meeting point te begeven, aangezien de dame toch alweer op eigen benen stond kon de dag beginnen.

Eend riep “ouwe, ouwe!” achter DBC aan maar werd slechts vereerd met enkele afkeurende boze blikken van een groepje échte ouwes, gemiddelde leeftijd 70+.

DBC:
Ik struinde door de mensenmassa’s met een geïrriteerd hoofd aangezien de Tren me teveel parten speelt de laatste tijd en hoorde van overal roepgeluiden komen. Ik meende toch echt dat we buiten de hal afgesproken hadden dus vervolgde mijn weg, her en der mensen wegscheldend…Plotseling kwam er een figuur links naast me lopen, met een tas over de schouder mij vragend aankijkend. Dit moest de broer van Mightyduck zijn. Waar is duck zelf? Want de MD die intimi kennen van z’n MSN-avatar kennen de beste kerel als een pasfoto van een dreamy Baco-verschijning. Dit wat naast mij liep had een iets voller hoofd, een Cutler-centenbak en een iets groter verenpakje dan je zou verwachten. Ik probeerde nog even maar het was hem echt. Samen liepen we Utrecht centrum in, al lurkend aan de waterfles.


Na een korte roddel over het hernieuwde dbb beleid arriveerden eend en DBC in het Za-Zen centrum en kleden we ons op, waarop eend besloot de training aan te gaan zonder hulp van efedrine pilletjes aangezien dat voor eend de eerste keer zou zijn, en tenslotte is eventueel overgeven in de kleedkamer geen nette dankbetuiging aan de gastvrijheid van de gym.

DBC:
Ouwe staat bekend als een zeikerd, en meteen kwam ie dan ook los toen ie de sportschool van binnen zag. Vrij treip zooitje. De kleedkamers waren in de kelder, op zich niet verkeerd maar oh wat oud oud oud allemaal. Een fonteintje op 30cm afstand van een pisbak, stukken uit de vloer, jammer hoor want het kan veel netter. Eendje op uitdrukkelijke wens van hem zelf gevoerd met efedrine maar na mijn waarschuwing dat wie niet voldoende vreet van te voren, weleens duizelig kan worden, besloot ie ze voor later in de week te bewaren. :D


In de zaal aangekomen bleek het maar een krap schooltje te zijn met niet al te veel apparatuur en een veelvoud aan dumbbells en schijven. Állerlei soorten en álles door elkaar, erg ontmoedigend allemaal. Eend ontdekte wederom dat hij een nare partner is om nieuwe plaatsen te ontdekken en voelde zich niet bijster op z’n gemak in de onbekende omgeving. Wat meermaals resulteerde in de “hey, aarde-aan-eend, DBC is híerrrr.” situatie.

Erg naar voor opa, eend moet dat toch eens afleren, de beste kerel voelde zich al niet gewaardeerd. Enfin, volgende keer beter, eend is nogal een gewoontedier.

DBC:
Het zaaltje was klein, da’s niet erg want ik haat grote gyms, maar de wát er stond was niet veel inderdaad. Een bijeengeraapt zooitje TechnoGym bij een 2e hands dealer. Schijven waar de kg aanduiding van was verdwenen en wel 3 type dumbbells, met hier en daar een gat in de nummering van de kilogrammen. Wat armoedig. Jammer. Maar wie vaker heeft getraind kan van elke workout in elke gym iets moois maken. Alleen was onze duck veelal elders met het hoofd en heeft opa hem inderdaad regelmatig uit z’n overpeinzingen moeten halen.


Desondanks werd het een aardige training waarin eend alle kranen open moest draaien om het geweld bij te benen. Opa traint standaard in de middag, en eend niet, wat duidelijk te merken was aan de achterblijvende kracht van laatstgenoemde. Opvallend detail ook dat wanneer je niet exact weet hoeveel gewicht er aan een stang hangt je er gewoon je setje mee begint. Had eend vooraf gewéten dat DBC zo’n 90kg aan de row-stang had gehangen dan had eend er nog niet één rep mee gemaakt, wat ditmaal, in de veronderstelling dat het zo’n 70kg was, resulteerde in 4 zwaarbevochten reps.

DBC:
Ach joh het was heerlijk trekken aan die gewichten! Heb me bijzonder vermaakt met de schijfjes al moesten we improviseren,


Het zwaarste (aanwezige) gym lid haalde waarschijnlijk de 80kg bodyweight nog niet, dus eend voelde zich een reusachtig schepsel. Benieuwd wat voor monster DBC zich gevoeld moet hebben ???

DBC:
Viel wel mee. Ik heb een vertekend zelfbeeld dus ik voelde me niet echt zwaar boven anderen uitsteken. Dat krijg je he, hoe groter je wordt des te kleiner je denkt dat je bent! :D


Na afloop in de kleedkamer nog even geposeerd waarbij het invallende licht een mooie schaduw op de contouren wierp. Toegegeven, er worden veel grappen gemaakt over opa’s benenwagen, maar bekijk de het pec-geschut van de board oudste en je zou wensen dat je ook zo’n prachtige C-cup had.

DBC:
Dat poseren van die DBB’ertjes in de kleedkamer en zaal vindt opa maar niks.
Ik kan er niet aan wennen. MrJ deed het ook al. Maar goed, duckies pootjes zijn van een’Cutler in wordng’-gehalte en veel beter dan op de picca’s dus u zijt gewaarschuwd!


Nog even een mierzoete traktatie van DBC achter de kiezen gewerkt, de flesjes water gevuld en op de terugreis naar het station. Alwaar Hert het genootschap nog kortstondig vergezelde, wat wederom aantoont dat het Hert account geen DBC01 kloon is, waarna het gezelschap ieder op de afzonderlijke treinen richting huis stapte. Een lieflijk stel is het. 

DBC:
De mierzoete tractatie bestond uit een gelreep voor diabetici die volzit met glucose.
Absolute must-have voor elke zwaar trainende BB’er dus en het heeft directe uitwerking.
Daarnaast nog een Bacardi Breezer keychain met bijbehorende pen afgegeven voor z’n MSN-contacten en we gingen weer de warme buitenlucht in. Jammer dat zo’n gym verpauperd dacht ik nog.
Hert was aan het winkelen in Utrecht en voegde zich nog even bij ons gezelschap waarna we naar de treinen verdwenen.


Al met al een dag vol verschillende ervaringen die nog wel eens over gedaan mag worden. Niet in de laatste omdat eend zínt op een revanche wanneer hij zich wat minder miserabel voelt. Die 90kg row alleen al moet er voor 8 reps uit te persen zijn.

DBC:
Die revanche kun je vergeten. Die ouwe is gruwelijk in de mood als er een DBB’ertje op bezoek komt en perst er het nodige extra uit, heerlijk. Wie meekomt, prima, wie een tandje lager inzet, óók goed. Ieder z’n ritme duckie!
Jammer dat we niet naar mijn gym konden want die wordt sinds kort weer volgestouwd met échte apparatuur!


De spierpijn is heden nog ongekent. Maar zeg nou zelf, een op dreef zijnd monster, in eigen omgeving, op prime time en ondersteund door chemische preparaten… daar kun je als klein vogeltje toch éigenlijk niet tegen op. :rolleyes:

DBC:
Opa heeft ook nog spierpijn. Het was al met al een uiterst lekker middagje ijzers hangen! Woensdag borst en tri’s erachteraan gedaan maar vandaag misschien even een dagje rust, want elke dag trainen zonder rust is ook niet de bedoeling. We gaan ooit eens écht aan de slag in m’n eigen gym duckmans, daar kun je met de aanwezige apparatuur helemaal jezelf zijn….of zal ik je eerst voor een kennismakings-tour op pad sturen? :D


-edit-

Wil opa hieronder nog even een poppetje posten, eventueel met bordje "KARMA HIER" dan krijg je ook je deel. :rolleyes:
 
haha leuk stukkie eend!

trainen met opa is dus pijnlijk.... nice DBC!
 
DBC01 zei:
Eendje op uitdrukkelijke wens van hem zelf gevoerd met efedrine maar na mijn waarschuwing dat wie niet voldoende vreet van te voren, weleens duizelig kan worden, besloot ie ze voor later in de week te bewaren.

Nog even vermelden dat ik ze gisteravond heb genomen en dat het maar béter was dat ik dat niet eerder had gedaan en er maar één nam.

Waar DBC slecht reageert op medicatie ben ik er uitermate gevoelig voor en ging bijna uit m'n naad. Getraind als een waanzinnige, prachtige nieuwe ervaring :cool: Waarvoor nogmaals dank voor de gift :D
 
Laatst bewerkt:
Leuk verslag alleen balen dat die klote-karma knop niet werkt!
 
mooi verhaal . might lang nie gesproken . wat houdt efredine in?
 
volgensmij was het dus al met al wel een geslaagde middag?
 
MightyDuck zei:
Nog even vermelden dat ik ze gisteravond heb genomen en dat het maar béter was dat ik dat niet eerder had gedaan en er maar één nam.

Waar DBC slecht reageert op medicatie ben ik er uitermate gevoelig voor en ging bijna uit m'n naad. Getraind als een waanzinnige, prachtige nieuwe ervaring :cool: Waarvoor nogmaals dank voor de gift :D

Opa neemt altijd snoepjes mee voor de kleintjes :D
 
Wauw, dat moet ongelooflijk zijn geweest in die hardcore gym...Kapotte vloer enzo :D
 
M@rsel zei:
Wauw, dat moet ongelooflijk zijn geweest in die hardcore gym...Kapotte vloer enzo :D

There's no such thing as a hardcore gym!

@diebiecie je klaagt over de kwaliteit van de gym en het materiaal :roflol:
Health club abbo???
 
ReyMysterio zei:
There's no such thing as a hardcore gym!

@diebiecie je klaagt over de kwaliteit van de gym en het materiaal :roflol:
Health club abbo???

Kom zelf daar es heen boertje, kijken of je wat kunt uitrichten met 3 verschillende doorten dumbbells die geen van allen een aantal kg's had en waar 32kg de zwaarste was. Waar je geen behoorlijk uitgebreide spullen had voor rug, waar de airco op 10 staat en je kou vat door je zweet, weet je wat betweter, ga er zelf es heen kijk dan nog es wat voor grote smoel je hebt veilig achter je pctje. Knurft. Leren lezen, als je dáár es mee begon, zou je een hoop irritatie weg nemen bij veel leden hier.
 
Ter aanvulling, het was hierrr. Jammer, geen foto's van de apparatuur.

Ipv standaard schuurplekken van ruwe handvaten (wel zo prettig) heb ik nu bláren op mn handen van de wegglippende grip op de plastic handvaten. :mad:
 
DBC01 zei:
Kom zelf daar es heen boertje, kijken of je wat kunt uitrichten met 3 verschillende doorten dumbbells die geen van allen een aantal kg's had en waar 32kg de zwaarste was. Waar je geen behoorlijk uitgebreide spullen had voor rug, waar de airco op 10 staat en je kou vat door je zweet, weet je wat betweter, ga er zelf es heen kijk dan nog es wat voor grote smoel je hebt veilig achter je pctje. Knurft. Leren lezen, als je dáár es mee begon, zou je een hoop irritatie weg nemen bij veel leden hier.
:roflol:
En vooral een hoop irritatie weg nemen bij DBC. :P
 
Wederom leuk meeting verhaaltje jongens!
 
Leuk verhaal! Wat vreemd dat ze geen foto's van de apperatuur op de site zetten:D
 
Tsja, DBC moet zelf eens leren lezen. :rolleyes: Dan had hij geweten dat de gewichten zaal ruk is, maar dat de andere sportieve activiteiten tot in de puntjes zijn uitgewerkt.
Als een sportschool de ijzerkelder "fitnessruimte" noemt weet je dat het ruk is.

Jullie hadden bijvoorbeeld beter kunnen Kick Punch Aerobic:
(KPA) is een conditietraining c.q. aerobictraining waarbij in de les technieken uit karate en boksen gebruikt worden op het ritme van de muziek. Het zijn geen moeilijke bewegingen waardoor het voor iedereen en voor alle leeftijden geschikt is.

vergezeld van een foto vol geile hertjes. Let even op de man met de wielrenbroek, is dat niet DBC?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]


karma shit is niet mogelijk vanwege teveel weggegeven de laatste 24 uur :o
 
leuk om te horen. :)

lekker getraind dus vooral dbc ;)
 
Wie gaat er dan ook naar Zazen ??? Je had ook voor All-Inn of John Drost moeten kiezen! :rolleyes:
 
Back
Naar boven