AndroidHealthClinic

de benen

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Ik heb een vraagje, ik train mijn benen 3 sets 12 reps, en per rep 3 sec omhoog 1 sec vast houden en 5 sec naar beneden.
Dan krijg je voornamelijk rode spiervezels.

Maar wat gebeurt er als ik die 12 reps in 8 reps verandert, wat gebeurt er dan.

Mijn benen mogen een groter (kwa spiermassa) worden, niet te groot. Maar mijn omtrek van mijn bovenbeen is 52 cm. Dus is wel een goede omtrek al zeg ik het zelf. Maar ze mogen misschien ietsjes groter worden dus.

Maar wat verandert erin in mijn beenspieren dan enz enz.
 
hier is dus geen touw aan vast te knopen, wees eens duidelijk.
je hebt het over leg extensions?
 
zeg gewoon wat of je meer spiermassa krijgt als je de reps veranderd van 12 naar 8 , en hoeveel het veranderd
 
Dat weten we niet tot je het uitprobeert..Meet hoeveel je weegt en je maten voordat je aan 3x 8 begint, en doe dat dan een maandje, en kijk naar het verschil...gewoon dinges zelf uitproberen...
 
Originally posted by TrainingFreak
Ik heb een vraagje, ik train mijn benen 3 sets 12 reps, en per rep 3 sec omhoog 1 sec vast houden en 5 sec naar beneden.
Dan krijg je voornamelijk rode spiervezels.

Oja ? is dat zo.

Als je de rode vezels wilt trainen zal je toch eenstuk hoger moeten gaan zitten in je reps.
 
52 cm een behoorlijke afmeting van je bovenbeen??
Dat valt toch wel mee? Zijn niet zo overdreven. Die van mij zijn 80 cm en mogen van mij wel 90 cm worden. Geen problemen mee:D
 
Re: Re: de benen

Originally posted by 3XL


Oja ? is dat zo.

Als je de rode vezels wilt trainen zal je toch eenstuk hoger moeten gaan zitten in je reps.


3xl, de uitermate trage uitvoering van de beweging zal er ook voor zorgen dat er meer slow twitch vezels zullen gebruikt worden.

maar goed, om nu op je vraag te antwoorden TF,

je kan het pas goed weten wanneer je het zelf probeert. verder is zwaarder gaan en je reps veranderen en goede afwisseling, dus dat gaat je altijd wat extra spiergroei geven.


verder vind ik 52cm maar weinig. ik ben maar een klein mannetje van 90kg en mijn bovenbeen zijn 69-70cm groot. dus je mag gerust wat massa winnen.
 
tja, ik dacht het ook al.. koud zijn mijn dijbenen 55 cm op het dikste punt en ik ben een vrouw! Ze zijn vast nog veel dikker geweest omdat ik nu 17 kg minder weeg dan vorig jaar, maar qua spiermassa zal er niet zo heel veel af zijn gegaan.

Greetz

Espi, die eerst altijd been omtrek bij de lies mat, maar gisteren eens het dikste deel van het dijbeen (femur) opmat. Kuit/tibia is 37 cm (was 40cm).
 
Mijn idee is gewoon als jij meer massa op je benen wil en je van 12 naar 8 gaat zal je toch je gewicht wel wat zwaarder moeten maken. Want als je gewicht hetzelfde blijft heb je er ook niks aan. En dan gewoon met meetlint meten todat je je gewenste omvang hebt. Vervolgens om bij te houden hetzelfde gewicht aan te houden
 
Re: Re: Re: de benen

Originally posted by Spike



3xl, de uitermate trage uitvoering van de beweging zal er ook voor zorgen dat er meer slow twitch vezels zullen gebruikt worden.


Is dat zo? Volgens mij belasten de langzame bewegingen gewoon de FO (Fast Oxidative) vezels, en niet de Slow Oxidative vezels..

De tijdsduur is gewoon te kort om de SO vezels te trainen.
 
Back
Naar boven