XXL Nutrition

De beste biceps massa-oefening (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Elmo

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.430
Waardering
1
Naar mijn mening behoort bij elke spiergroep een compoundoefening die optimaal is voor die spiergroep. Met andere woorden, een oefening die de spier en aangrenzende subgroepen zo breed en hard mogelijk pakt. Bijvoorbeeld de benchpress voor borst en de squat voor de bovenbenen/quads.

Voor de biceps is dat naar mijn mening de chin, met de palmen op schouderbreedte naar binnen gericht.

Deze oefening mis ik in vele schema's!

Een echte aanrader voor mensen die deze oefening nog niet doen. Probeer het en je zult verstedd staan beloof ik je. Heb je geen stang waaraan je kunt hangen, kun je hem ook uitvoeren op de lat-pulley machine. Dan wel zo laag mogelijk zitten en armen volledig strekken.

Een ideale oefening om smokkelen met je rug of smijten met je heupen te voorkomen. Je isoleert de spiergroep beter en doet toch een massa-oefening. Je rug zla er bij zwaarder trainen ook blij mee zijn!
 
Waarom vinden zoveel mensen de chin een oefening voor de biceps ??? Ik doe hem toch echt voor mn lats hoor.
 
Voor de lats kun je hem beter breder pakken met de handpalmen naar voren gericht. Bij de biceps smal pakken (op schouderbreedte of iets smaller) met palm naar binnen.
En tuurlijk, je rug pak je voor een gedeelte ook, dat is inherent aan een compound, samengestelde beweging.



eq_909 zei:
Waarom vinden zoveel mensen de chin een oefening voor de biceps ??? Ik doe hem toch echt voor mn lats hoor.
 
Je isoleert je biceps helemaal niet met deze oefening. Je pakt net zo goed ook je lats mee. Ok...in mindere mate als een wijdgreepse chin-up, maar toch. Daarbij zullen ook de traps, achterste delta's en borstspieren in aktie komen. Isoleren?? Nee dus! Denk dat de preacher curl, concentration curl en de gewone staande biceps curl betere oefeningen zijn.
 
Laatst bewerkt:
ik vind de EZ curl het beste, gewoon met je rug tegen een muur ;)
 
Ik doe vnl. spider en hammer curls. Row oefeningen pak ik meestal met een onderhandse (supinated) grip.
 
Ga dan gorilla chins doen ofzo :p.
 
Standing barbell curl 3 x 8
Scott/Preacher Curl 3 x 8
Hammer Curl 3 x 8

Gewoon oldschool, groeien mijn biceps in de basis het beste op.
 
Standing barbell vind ik de beste voor massa,mijn favoriete oefening by the way
 
Voor m'n biceps doe ik nu dumbbell curls, EZ curls en hammer curls, bevalt prima. Chins doe ik bijna nooit.
 
Elmo zei:
Naar mijn mening behoort bij elke spiergroep een compoundoefening die optimaal is voor die spiergroep. Met andere woorden, een oefening die de spier en aangrenzende subgroepen zo breed en hard mogelijk pakt. Bijvoorbeeld de benchpress voor borst en de squat voor de bovenbenen/quads.

Voor de biceps is dat naar mijn mening de chin, met de palmen op schouderbreedte naar binnen gericht.

Deze oefening mis ik in vele schema's!

Een echte aanrader voor mensen die deze oefening nog niet doen. Probeer het en je zult verstedd staan beloof ik je. Heb je geen stang waaraan je kunt hangen, kun je hem ook uitvoeren op de lat-pulley machine. Dan wel zo laag mogelijk zitten en armen volledig strekken.

Een ideale oefening om smokkelen met je rug of smijten met je heupen te voorkomen. Je isoleert de spiergroep beter en doet toch een massa-oefening. Je rug zla er bij zwaarder trainen ook blij mee zijn!


Is meer voor je rug dan voor de biceps.
 
Beter lezen vriend. Het is een compound oefening. Isolatie slaat op het uitschakelen van de rug/heup-beweging (het naar voor zwiepen vam armen, heupen en rug) Dit is een betere massaoefening dan preacher, gewone biceps cutl en zeker de concentration curl die je per defenitie met een lager gewicht doet.


VM2 zei:
Je isoleert je biceps helemaal niet met deze oefening. Je pakt net zo goed ook je lats mee. Ok...in mindere mate als een wijdgreepse chin-up, maar toch. Daarbij zullen ook de traps, achterste delta's en borstspieren in aktie komen. Isoleren?? Nee dus! Denk dat de preacher curl, concentration curl en de gewone staande biceps curl betere oefeningen zijn.
 
Dan voer je de oefening verkeerd uit. Eerst de techniek goed uitvoeren en dan zul je zien dat je biceps het meeste werk doet


Tedje zei:
Is meer voor je rug dan voor de biceps.
 
Als bij suppinated chins de biceps het meeste werk doen ben je toch erg verkeerd bezig. Het is bij een goede techniek en uitvoering (als zoiets al bestaat) nl de lat die de arm naar onder/achter trekt en op die manier je lichaam omhoog omhoog haalt

De biceps zorgt bij deze oefening alleen maar voor elleboogflexie die naarmate je hoger komt een steeds minder rol gaat spelen. Rol van de biceps is dus voornaamlijk in het eerste stukje van de beweging.

Komt ook nog bij dat chins ed voor de biceps een aktieve inssufficentie oefening is.
Dwz dat de oefening vanaf de elleboog wel verkort word, maar van de schouder juist op lengte komt, wat e kracht wel hoog houd (tensie potentiaal) maar de oefening als massabouwer ongeschikt maakt


BTW mijn favo biceps oefening is de incline cable curl. En dan flink zwaar met relatief weinig reps.
 
3XL zei:
BTW mijn favo biceps oefening is de incline cable curl. En dan flink zwaar met relatief weinig reps.

hoe doe je die? op een schuin bankje? ben benieuwd....
 
idd, gewoon met een lage pully en een schuin bankje. Als je dan de bank wat verder naar voren zet worde de bovenarm echt naar achter getrokken, waardoor de biceps nog meer op lengte komt (bij de dumbbell variant hangt je arm gewoon naar beneden)
 
Je zou datgene dat Elmo bedoelt eens kunnen doen op een rug+biceps dag.
 
gister de preacher curl voor het eerst gedaan in mijn nieuwe schema, wat een heerlijke oefening zeg! Toenb ik klaar was met de oefening voelde ik het gewoon branden :D
 
Splendid zei:
Je zou datgene dat Elmo bedoelt eens kunnen doen op een rug+biceps dag.

De oefening die elmo bedoelt is imo ideaal voor rug en biceps

dus watje zegt als je rug en biceps op 1 dag doet is het een goede oefening om te gebruiken.

Maar je gebruikt toch meer je rug dan je biceps in dit geval je lats dan.
 
Ik ben er niet zo zeker van dat je meer je rug gebruikt dan je biceps. Natuurlijk speelt de rug een belangrijke rol. Maar je pakt de biceps zo hard en vanuit een gestrekte positie dat biceps het eerst eventuele failure bereikt. En omdat de biceps relatief klein is t.o.v. de rug, is de rug natuurlijk een wezenlijke ondersteuning in deze compound oefening. Ik vergelijk deze oefening met de de clos-grip
bencchpress voor de triceps.

bur zei:
De oefening die elmo bedoelt is imo ideaal voor rug en biceps

dus watje zegt als je rug en biceps op 1 dag doet is het een goede oefening om te gebruiken.

Maar je gebruikt toch meer je rug dan je biceps in dit geval je lats dan.
 
Back
Naar boven