Er is inderdaad geen "beste" vechtsport, is er nooit geweest ook...maar goed, dat is net wat er gezegd is door bestoldschool je moet jezelf een paar vragen stellen
ik citeer: Vraag je af waarom je vechtsporten wil beoefenen.
Wat je ervan verwacht.
Of je karakter overeenkomt met de vechtsport die je wilt doen.
Wat je er voor over hebt. (tijd/inspanning/wedstrijdtrainingen etc).
Maar vergeet dan ook niet dat alle MA verschillende moeilijkheidsgraad hebben, dus je kan je bijvoorbeeld afvragen: wil ik een vechtsport die makkelijk te leren is...
zodat je bij wijze van spreken maar 1 les nodig hebt en je al redelijk wat kan, of wil je iets waarbij je langer nodig hebt dan 1 les dus bijvoorbeeld een klein jaartje ofzo voordat je eindelijk eens een paar technieken goed onder de knie hebt...
Kortom: ik zou gewoon eens van een aantal vechtsporten een selectie maken waarvan je denkt dat je daar wel mee verder wil en dan gewoon eens bij een paar sportscholen een proefles nemen en kijk daarna verder wat je wil...(en ik kan het weten) ik heb het zelf ook zo gedaan voordat ik aan shaolin kungfu begon heb ik van verschillende vechtsporten proeflessen gehad en daar is uiteindelijk traditioneel Shaolin kungfu uit gekomen. En ik moet zeggen dat ik een goeie keuze heb gemaakt, maar goed dat is mijn mening...
Greets,
RanNutai