AndroidHealthClinic

De beste vechtsport!! Aikido?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
of kijk eens bij een VTKFAE-school (Ving Tsun Kung Fu Association Europe). WSL heeft heel erg geholpen met het oprichten van deze scholen en kwaliteit is er zeker :thumb:
 
heb zelf 5 jaar aikido gedaan bij leraar 4e dan. Het is naar mijn mening een mooie vechtsport, en ook effectief, maar je leert het naar mijn mening niet 1,2,3. Ik denk dat je toch wel een paar jaar nodig hebt voor je het echt aanvoelt, en je het goed zou kunnen toepassen in een echte situatie afhankelijk van hoe vaak je het traint.

Zelf ben ik er echter mee gestopt omdat het met het bodybuilden/ krachttrainen in de weg begon te zitten. Zo is bijvoorbeeld trainen met spierpijn niet prettig . Ook ben ik vrij stug van mezelf, en ook mijn spiermassa begon in de weg te zitten bij bijvoorbeeld armklemmen. Voor aikido moet je soepel zijn en naar mijn mening zit veel massa enkel in de weg. Ik deed het ten eerste voor de lol omdat ik er vanaf mijn 10e mee bezig was. Maar doordat het zo lastig ging en bodybuilding/krachtrainning meer mijn sport is, ben ik ermee gestopt
 
Aikido is geen vechtsport doch een krijgskunst! Je hebt er geen tegenstanders maar "mede-standers". Doe zelf al Ki-aikido voor ± 4 jaar gedaan, en zeker, je moet heel veel geduld hebben. Lichaam en geest zal één worden!
Kijk maar op http://www.kiaikidocentrum.nl/ (mijn sportschool) of op aikido.pagina.nl en lees er eerst maar wat over. Je gebruikt de kracht en snelheid van je "tegenstander" tegen hemzelf, eerst een meegaande en dan een tegengestelde beweging, maar het kan niet altijd opgaan! Blijft altijd boeien, wel doorzetten! Daarnaast wat conditie/cardio-training en wat krachttraining, temeer om toch een beetje massa te kweken, de dames willen ook wat!:lifter:
 
Laatst bewerkt:
Voor zelfverdedeging is het perfect,als je het vergelijkt met judo en karate.
Je leert er ook mee om te gaan met met verdedeging van wapens.

Maar als er nou een kickbokser voor je staat verlies je het wel.
 
Aikido is gewoon schitterend.
 
persoonlijk vind ik dat boksen het best samen gaat met BB daarom ga ik ook beginnen boksen binnenkort
 
dit is allemaal leuk en interesant, maar 5 pagina's geleden begon het gesprek met:

"Ik ben van plan om op een vechtsport te gaan maar wat is de
beste vechtsport die hier in Nederland word gegeven? Ik dacht zelf aan Aikido."

het gaat dus om een beginneling of eigenlijk iemand die WIL beginnen. De beste vechtsport is de sport die het beste aansluit bij jou karakter, behoeften, gevoelens en wensen. Anders KAN je er nooit lang mee doorgaan.

wat als eerste nodig is, is dus een schets van wat voor persoon hij is, en wat hij zou willen. Daarna kan je hem een serie sporten aanraden en zal hij PER sport zelf met MEERDERE proeflessen bij MEERDERE scholen / trainers gaan doen.
want aikido bij school a is wat anders dan bij school b.

het volledige gesprek is erg afgedwaalt als je het mij vraagt.
Daarnaast heeft big steve ALLANG niets meer gezegt, wat ik wel raar vind.

Persoonlijk vind ik Jui jitsu (fighting style) het beste van de sporten die ik gedaan heb, want hierbij kreeg je Jui jitsu EN de manier waarop je dit kon toepassen in een gewoon gevecht.
(ik heb nog niet erg veel verschillende sporten gedaan, dus er kunnen betere zijn)
 
Persoonlijk vind ik Jui jitsu (fighting style) het beste van de sporten die ik gedaan heb, want hierbij kreeg je Jui jitsu EN de manier waarop je dit kon toepassen in een gewoon gevecht.

Jui jitsi is meer een grond sport dan een staande sport.
Niemand gaat zo snel op een harde straat rollenbollen.
 
hoorde laatst dat iets van 90% van de gevechten op de grond eindigt, daarnaast kan je als jiu jitsu dude vrijwel iedereen zonder problemen naar de grond.
 
ik zou voor kickboxen gaan, vooral als de reden van het op een vechtsport gaan is dat je je zelf dan kan verdedigen. Aangezien je toch (waarschijnlijk) geen pro kan worden kan je met kickboxen hele goede basis elementen leren te beheersen die in de praktijk zeker nut hebben :)
 
Ik zou voor Krav maga gaan. Mischien niet elegant, maar wel uiterst effectief
 
Ben jij al aan het boxen pascalletjeuh?
 
Ik ben nieuw hier, maar wilde even reageren...

Steven Seagal is inderdaad grootmeester daarin, hij heeft een van de hoogste graden in Amerika. Veel scholen heeft hij ook en is ontzettend bedreven in Aikido. Jammer van z'n acteerprestaties...lol, daar zuigt hij best in.
 
Ik heb voor men rugletsel karate, judo, ju-jitsu en muay thai gedaan......moet zeggen...naar mijn mening is muay thai de meest complete sport...(die ik al gedaan heb hee :p )
 
de beste vechtsporten in praktijk zijn:

kick boxen: gewoon keihard je tegenstander in elkaar trappen met simpele been technieken, kan geen andere vechtsport tegen op,

braziliaans grapling, judo : effectieve grepen en trukjes om je tegenstander te vloeren, zeer effectief zonder toeters en bellen,

en ordinair straatvechten: alles mag en kan, gemene trukjes en streken, geen regels, geen discussie over mogelijk.

de mooiste show demo vechtsporten met toeters en bellen waar je niks aan hebt in praktijk zijn:

KungFu, Aikido, Kusari Gama en Wushu

voorbeeld van Wushu:
[Link niet meer beschikbaar]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven