AndroidHealthClinic

De beste vechtsport!! Aikido?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Belangrijkste is dat jij wedstrijden gezien heb in Brazilie, ik nog niet :( en hoop dat je ervan genoten hebt :)

Osu

Tim
 
de meest effectieve vechtsport wordt niet gegeven, dat is straatvechten, zonder regels.

als je vecht om te winnen hoef je niet zozeer goed getraint te zijn. begrijp me niet verkeerd, ik houd van vechtsporten, vind ze geweldig om te zien te beoefenen en te begrijpen (proberen) hoewel ikzelf maar 1 vechtsport gedaan heb. Als je in een straatgevecht terecht komt bestaat zoiezo de kans dat je alles vergeet wat je geleerd hebt en instinctief gaat reageren (wegrennen, wild slaan enz). Het beoefenen van vechtsporten hebt je dit controleren en je adrenaline gunstig te gebruiken, ook leer je incasseren wat ook niet onbelangrijk is.

wederom, als je vecht om te winnen moet je gemeen vechten, dingen doen die echt pijn doen (schoppen in het kruis, ogen induwen, bijten, oren trekken, zo'n shit) ook je omgeving gebruiken hoort daarbij (flessen, glazen enz).

ik weet dat dit NIKS met vechtsport te maken heeft, maar het is wel het meest effectieve.
 
SR1985 zei:
Aikido = verdedigingssport Als ik enkele van mijn maten (die dit al meer dan 10 jaar beoefenen) laat lezen dat jullie het een vechtsport noemen zullen ze je er direct op wijzen. Heb niet gans het topic doorgelezen, geen tijd daarvoor. Enkele dingen die ik wel weet is dat je er serieus veel mee bent: aanvallen afweren, klemmen zetten... Als je iemand zelf wilt aanvallen lijkt het mij niet echt geschikt, aangezien aikido zich meer concentreert op het verdedigen dan het aanvallen.
PS: als je meer info wilt over aikido kan ik altijd eens enkele dingen navragen ;)

Zie steven seagal. een grootmeester in aikido :)
 
Voor zelfverdedeging is het perfect,als je het vergelijkt met judo en karate.
Je leert er ook mee om te gaan met met verdedeging van wapens.

Maar als er nou een kickbokser voor je staat verlies je het wel.
Ik ga je hier geen gelijk in geven
Aikido is weldegelijk effectief
het is namelijk zo dat je met Aikido eenvoudig armen polsen breekt
Aikido is namelijk ontwikkeld om zich te kunnen weren tegen de Samurai
in training vorm lijkt het een zacht aardige krijgskunst
zou je tijdens training vol er voor gaan
dan heb je binnen enkele trainingen geen uke (trainings partner) meer over
en daarnaast is het ook nog eens zo dat de grootmeester letterlijk heeft gezecht dat Aikido voor 70% bestaat uit attemie (slag of stoot)
dit word bij de meeste Dojo's niet geleerd
simpel weg omdat ze de instructie van uit de VS opvolgen die willen namelijk een soort Judo er van maken
Aikido heeft van oorsprong ook geen gradaties (Kyu en dan )
dit is namelijk in de VS in gevoerd uit Commercieel oog punt
Dan het volgende
in Japan krijgt een Politie agent altijd Aikido training en dat is echt niet voor niets
Aikido is gewoon goed voor je lichaam en geest
je leert altijd de situatie controleren
Aikido leer ke pas echt als je jaren als Aikidoka train en neem van mij aan dat ook een kickbokser geen antwoord heeft op de technieken van de Aikidoka
wel kan ik je vertellen dat niet elke Aikidoka
dit kan. simpel weg omdat er geen competitie is en dus niemand kan bepalen of iemand goed genoeg is om het gevecht aan tegaan
im tegenstelling tot andere gevechts sporten waar men wedstrijden moet vechten
ik zal een voorbeeld geven
een Judoka van 11 jaar jongentje daagt een Aikidoka van 8 jaar meisje uit
en moest verschillende keren de grond voelen het meisje van jaar had geen enkele moeite met een Judoka Kyu 3
terwijl het meisje nog traint voor Kyu 6
ik bedoel maar
 
En waarom is er dan geen enkele aikidoka vertegenwoordigd in professioneel MMA? Omdat het simpelweg niet werkt.

Kijk dit bijvoorbeeld:


Daarna heeft hij nog een jaar getraind en aikido 'aangepast' op MMA. Hij wordt weer hard ingemaakt:

 
Bump van 14 jaar, hoeft niet gekker te worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven