AndroidHealthClinic

De beste vechtsport!! Aikido? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Big Steve

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 feb 2003
Berichten
3.963
Waardering
5
Ik ben van plan om op een vechtsport te gaan maar wat is de
beste vechtsport die hier in Nederland word gegeven? Ik dacht zelf aan Aikido.
 
BElangrijk om te weten: er zijn geen "beste" vechtsporten.
Het hangt van je karakter en lichaamsbouw af, wat voor jou het beste kan zijn.

Ook belangrijk is wat je van die vechtsport verwacht.
Vooral bij Aikido zul je heeeeeeeel veel geduld moeten hebben.
Draai eens een les mee en kijk hoe het bevalt.

Vraag je af waarom je vechtsporten wil beoefenen.
Wat je ervan verwacht.
Of je karakter overeenkomt met de vechtsport die je wilt doen.
Wat je er voor over hebt. (tijd/inspanning/wedstrijdtrainingen etc)

Dit zijn maar een paar vragen.
Ik weet zeker dat anderen op dit forum je nog een stapje verder kunnen helpen.

Succes met de keuze.
 
alvast bedankt
 
Kom steve ! Je gaat met mij mee! We gaan Freestylen en met grond vechten mag jij boven op hihihih :D
 
nou groot.. dat wil ik niet zeggen. Hij kende wat truukjes ja
 
nee man...hij heeft getraind in Japan etc top van de top
 
Neem niet zijn arrogantie over in ieder geval.
 
volgens mij niet. Net zoals JCVDamme . Maar kan het fout hebben ben ook maar een mens :D
 
moest ik een 'vechtsport' volgen, dan zou ik gaan voor freestylen, of grappling
 
Yeahhh Freestyle is de best! vind ik dan! Is iedereens smaak. Maar als je misschien niet teveel calorieen wil verbranden door je bb training zou ik toch voor wat rustigers gaan
 
Er is inderdaad geen "beste" vechtsport, is er nooit geweest ook...maar goed, dat is net wat er gezegd is door bestoldschool je moet jezelf een paar vragen stellen
ik citeer: Vraag je af waarom je vechtsporten wil beoefenen.
Wat je ervan verwacht.
Of je karakter overeenkomt met de vechtsport die je wilt doen.
Wat je er voor over hebt. (tijd/inspanning/wedstrijdtrainingen etc).
Maar vergeet dan ook niet dat alle MA verschillende moeilijkheidsgraad hebben, dus je kan je bijvoorbeeld afvragen: wil ik een vechtsport die makkelijk te leren is...
zodat je bij wijze van spreken maar 1 les nodig hebt en je al redelijk wat kan, of wil je iets waarbij je langer nodig hebt dan 1 les dus bijvoorbeeld een klein jaartje ofzo voordat je eindelijk eens een paar technieken goed onder de knie hebt...
Kortom: ik zou gewoon eens van een aantal vechtsporten een selectie maken waarvan je denkt dat je daar wel mee verder wil en dan gewoon eens bij een paar sportscholen een proefles nemen en kijk daarna verder wat je wil...(en ik kan het weten) ik heb het zelf ook zo gedaan voordat ik aan shaolin kungfu begon heb ik van verschillende vechtsporten proeflessen gehad en daar is uiteindelijk traditioneel Shaolin kungfu uit gekomen. En ik moet zeggen dat ik een goeie keuze heb gemaakt, maar goed dat is mijn mening...

Greets,
RanNutai
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat ik nog wel zou willen is gewoon mezelf te kunnen verdedigen tegen mensen (mannen!) die me aanvallen.
Ooit heb ik 1 cursus zelfverdediging voor vrouwen gedaan (dat is denk ik alweer zo'n 15 jaar geleden) en ik herinner me vooral dat we leerden te vallen, een mes afweren met een hand en met de andere naar een keel te grijpen en vervolgend heel gemene elleboogstoten uit te delen.

Uiteindelijk nooit hoeven te gebruiken en het meest effectief bleek nog datgene waar zowat iedereen me om uitlacht: een scheidsrechterfluitje (the Acme Thunderer = officiële voetbalfluit). Daarmee heb ik een handtastelijke Italiaanse treinconducteur mee op de vlucht laten slaan. Je kunt moeilijk al een elleboogstomp in iemands maag geven als hij alleen maar een hand op je knie zet.. maar als woorden niet genoeg helpen, dan is zo'n schel geluid een probaat middel.
Ook geweldig voor als je eens in een ravijn valt oid. Met zo'n fluitje maak je langer lawaai dan met je eigen stem.. O ja, ik heb er al heel wat honden jankend mee op de vlucht laten slaan!

Ik heb gezegd.. maar ik neem aan dat het :to: was?

Toch.. wat zou ik dan moeten gaan doen wil ik die kennis weer eens ophalen? Vooropgezet dat ik niet weer zo'n specifieke cursus 'zelfverdediging voor vrouwen' zou kunnen vinden?

Espi
 
Originally posted by Esperantisto
Het enige wat ik nog wel zou willen is gewoon mezelf te kunnen verdedigen tegen mensen (mannen!) die me aanvallen.
Ooit heb ik 1 cursus zelfverdediging voor vrouwen gedaan (dat is denk ik alweer zo'n 15 jaar geleden) en ik herinner me vooral dat we leerden te vallen, een mes afweren met een hand en met de andere naar een keel te grijpen en vervolgend heel gemene elleboogstoten uit te delen.

Uiteindelijk nooit hoeven te gebruiken en het meest effectief bleek nog datgene waar zowat iedereen me om uitlacht: een scheidsrechterfluitje (the Acme Thunderer = officiële voetbalfluit). Daarmee heb ik een handtastelijke Italiaanse treinconducteur mee op de vlucht laten slaan. Je kunt moeilijk al een elleboogstomp in iemands maag geven als hij alleen maar een hand op je knie zet.. maar als woorden niet genoeg helpen, dan is zo'n schel geluid een probaat middel.
Ook geweldig voor als je eens in een ravijn valt oid. Met zo'n fluitje maak je langer lawaai dan met je eigen stem.. O ja, ik heb er al heel wat honden jankend mee op de vlucht laten slaan!

Ik heb gezegd.. maar ik neem aan dat het :to: was?

Toch.. wat zou ik dan moeten gaan doen wil ik die kennis weer eens ophalen? Vooropgezet dat ik niet weer zo'n specifieke cursus 'zelfverdediging voor vrouwen' zou kunnen vinden?

Espi

Krav maga zou ik je dan adviseren...is net zoiets als zelfverdediging alleen leer je daar volgens mij ook meer dan alleen maar verdedigen...ik zal eens wat sites opzoeken hier...

Greets,
RanNutai
 
http://www.kravmaga.com

http://www.krav-maga.com/

http://www.ikmf.nl

zo das wel genoeg denk ik, geloof dat ze (nog) niet in het zuiden lesgeven, althans een paar maanden geleden..suc6

verder staat op deze link veel info over vechsporten

http://vechtsport.pagina.nl

je zou eventueel hier nog op stad of sport kunnen zoeken en kijken of er iets bij je in de buurt is...

http://www.vechtsport.info

voor iedereen die zich afvraagt welke sport het "beste"is

[Link niet meer beschikbaar]

winkel die gericht is op bb/ma

http://www.nikko-sportsvideo.com/

en nog de site vd enige echte bas rutten :D

[Link niet meer beschikbaar]

zo have fun :thumb:
 
O ja.. dat komt uit Israël.. is het niet zo dat bijna iedereen daar verplicht die lessen moet volgen?

Is body combat van Les Mills ook zoiets? Dat doen ze nl. in onze sportschool!

Het enige is dat ik o.a. door slechte voeten en een gehoorgebrek absoluut geen gevoel voor ritme en balans heb! Lessen waar pasjes (steps :barf: ) bij horen zijn dus aan mij niet besteed!

Espi
 
Body Combat is eigenlijk alleen cardio en nietzozeer verdediging...

Wat is BODYCOMBAT?

BODYCOMBAT® is een groepsprogramma op basis van bewegingen uit verschillende vechtsporten, waaronder karate, boksen en tai-chi.

Dit betekent dat er bij BODYCOMBAT® niet alleen intensieve en explosieve, maar ook rustige en ontspannende bewegingen worden uitgevoerd, gericht op evenwicht, concentratie en coördinatie.

De combinatie van vechtbewegingen en fantastische muziek zorgt voor zowel een lichamelijke als een mentale uitdaging.

gekopieerd van lesmills.nl

Het is volgens mij vergelijkbaar met die sport van Tatjana en die neger (exbokser oid) naam ben ik ff kwijt :) heb het vroeger wel even gedaan.. :)
 
Je bedoelt vast en zeker taebo of hoe je het ook mag schrijven :D
Kick, punch, chop, block, maar dan op muziek en zonder partner enzo...
 
Bodycombat is een variant van tae bo.

Net ff aan m'n zus gevraagd... ze is namelijk bodycombat-instructrice :)
 
tae bo, ook zoiets :roflol:

Persoonlijk vind ik karate en tae kwon do de beste vechtsporten.
Is er iemand die een van deze twee sporten beoefend?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven