XXL Nutrition

De beste vechtsport!! Aikido? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kheb tae kwon do gedaan.... nu niet meer.
 
uhmm

steaven seagal is heel sterk maar hij heeft ook iets van 20 jaar van ze leven in japan ofzo gewoont.

en hem ken je neit vergelijken met van damme. hij verbouwd van damme met 1 beweging.

maar van damme heeft geen capi en seagal zit er vol mee :D


toch vind ik ze films goed.

en er is geen beste vechtsport.

muay thai gaat op agressie en kracht het meeste.

aikido heel veel zelfvertrouwen en geduld.

ik zou er zelf het geduld niet voor hebben.

zelf zou ik wel submission fight willen doen. maar ik doe liever am.football

ik hou van tackles geven. en vechten ken ik wel :D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook lang gedacht aan aikido..
Heb alle films van steven seagal gezien.. en echt hij is niet een gewone acteur.. Hij is iemand met een enorme techniek en snelheid..

Download deze film van Steven Seagal : Steven Seagal The Path beyond Thoug


Je zult veel inspiratie opdoen
 
The Path Beyond Thought
Dat is meer een documentaire over hoe geweldig hij wel niet is.

Ik heb 2 keer 3 dagen met hem getraind vlakbij Parijs.
Dat is een jaarlijks terugkerende 3 daagse stage met hem en andere leraren.
(ik weet niet of het nog zo is)

Tijdens de stage mocht je je wapens, camera, fototoestel etc niet meenemen, alleen jij in je gi.
Hij kwam binnen met 4-6 van zijn studenten om zich heen.
Hij praatte nogal zacht in een zaal waar 400 studenten probeerden te horen wat hij zei en speciaal voor hem daarnaar toe zijn gekomen vanuit heel europa.
Zijn studenten trainden alleen met elkaar.
Hij gaf wel iedereen aandacht door individueel uit te leggen en je te laten voelen hoe het wel moest :sad:
 
Ben voorstanders van de klassieke gevechtsporten ... al die mengelmoezen van verschillende sporten en mutskes en stokskes ...

Men stiefpa doet al jaaaareen gevechtsporten Kendo is zen grote liefde ( 6de dan ) , doet ook Iaido. En heeft ook Aikido, karate, judo ... gedaan.

Heb over de jaren ook veel van deze sporten gedaan, maar sinds men ongeval ( knie ) kan ik dit niet meer.

Normaal zou ik van de maand weer beginnen ( karate ) maar ga men knie nog wat tijd geven om te herstellen ...

Sowieso kies voor de klassiekers, je moet meer gedult hebben en het is niet zo spectaculair als andere maar vind ze op lange termijn veel meer de moeite.

En BELANGRIJK kies een goede school, want een goede leeraar is ook nodig.

Greetz
 
hmm... de beste vechtsport. Wordt daarmee de meest effectieve vechtsport bedoeld? Is dit het geval, dan heb ik wel wat dingen te zeggen. Wat ik hier opmerk geldt in het algemeen, en niet voor elk individu (niet dat er straks een flamewar losbarst tussen "sTen".

Elke vechtsport die gebaseerd is op "techniek a --> afweer b" is waardeloos op straat (karate, tae kwon do, etc.)

Elke vechtsport die een passieve, vreedzame houding nastreeft (aikido, judo) is óók waardeloos.

Elke vechtsport die oneffectieve, onrealistische kracht tegen kracht principes nastreeft (vooral in combinatie met de vorige twee opmerkingen) is oooook waardeloos.

Je kunt uit twee zaken kiezen... een "die-hard" aanpak; Je gaat kickboxen, thai-boxen, san shou (sanda) of freefighten. Dit zijn relatief harde vechtsporten, maar kunnen in veel gevallen voor veel beoefenaars erg effectief uitpakken.

Je kunt ook kiezen voor de "methodische", zachtere aanpak, die minstens nét zo effectief is. Dit zijn sTen als Wing Tsun (wing chun etc) en Pukulan. In deze kunsten gaat men uit van vechtprincipes waarbij men zich erop voorbereidt dat de tegenstander altijd groter en sterker is. Kracht tegen kracht is geen optie, echter men probeert aan te vallen voordat de tegenstander de kans krijgt, men voelt de kracht van de tegenstander, geeft mee met de kracht en zodra de weg vrij is, schiet de eigen kracht terug. Je leert strategieën tegen meerdere tegenstanders. Het zijn all-round oplossingen die voor iedereen geschikt zijn.

Zelfverdediging is niet allen klappen kunnen blokken (oneffectief) of vervormen (effectief! zie wing tsun of pukulan), maar vooral vóórdat het gevecht begint voor jezelf zorgen. Hiermee bedoel ik; het gevecht voorkomen, of de tegenstander uitschakelen voordat hij kon aanvallen.
 
karate is en blijft de koning van effectiviteit !
 
belikewater zei:
hmm... de beste vechtsport. Wordt daarmee de meest effectieve vechtsport bedoeld? Is dit het geval, dan heb ik wel wat dingen te zeggen. Wat ik hier opmerk geldt in het algemeen, en niet voor elk individu (niet dat er straks een flamewar losbarst tussen "sTen".

Elke vechtsport die gebaseerd is op "techniek a --> afweer b" is waardeloos op straat (karate, tae kwon do, etc.)

Elke vechtsport die een passieve, vreedzame houding nastreeft (aikido, judo) is óók waardeloos.

Elke vechtsport die oneffectieve, onrealistische kracht tegen kracht principes nastreeft (vooral in combinatie met de vorige twee opmerkingen) is oooook waardeloos.

Je kunt uit twee zaken kiezen... een "die-hard" aanpak; Je gaat kickboxen, thai-boxen, san shou (sanda) of freefighten. Dit zijn relatief harde vechtsporten, maar kunnen in veel gevallen voor veel beoefenaars erg effectief uitpakken.

Je kunt ook kiezen voor de "methodische", zachtere aanpak, die minstens nét zo effectief is. Dit zijn sTen als Wing Tsun (wing chun etc) en Pukulan. In deze kunsten gaat men uit van vechtprincipes waarbij men zich erop voorbereidt dat de tegenstander altijd groter en sterker is. Kracht tegen kracht is geen optie, echter men probeert aan te vallen voordat de tegenstander de kans krijgt, men voelt de kracht van de tegenstander, geeft mee met de kracht en zodra de weg vrij is, schiet de eigen kracht terug. Je leert strategieën tegen meerdere tegenstanders. Het zijn all-round oplossingen die voor iedereen geschikt zijn.

Zelfverdediging is niet allen klappen kunnen blokken (oneffectief) of vervormen (effectief! zie wing tsun of pukulan), maar vooral vóórdat het gevecht begint voor jezelf zorgen. Hiermee bedoel ik; het gevecht voorkomen, of de tegenstander uitschakelen voordat hij kon aanvallen.

Ben zelf ook van plan Wing chun kung fu en thai boksen te doen, als ik eenmaal mijn rijbewijs heb :)
 
Ik zelf vind boksen het beste.
Maar dat ligt aan jezelf, het ligt eraan waar je goed in bent. Het is altijd en blijft een pure mening.
 
Moen zei:
karate is en blijft de koning van effectiviteit !

Zelf beoefen ik al 9 jaar karate, waarbij ik zowel nederlands kampioen als 3e europese ben geworden. Het is een geweldig systeem dat discipline ontwikkelt, mentaal en fysiek oersterk kan maken. En tóch ging ik op zoek naar een ander systeem wat praktisch nut heeft. Karate heeft dat niet!

Karate is hét voorbeeld van een "techniek a--> afweer b" vechtsport. Er is in een straatgevecht, in elk gevecht eigenlijk niet genoeg tijd om te kunnen reageren op zo'n manier. Na alle kihon en kumite oefeningen moet je maar eens goed kijken naar een vrije-kumite wedstrijd. Er blijft bijna niks van techniek over, en het wordt erg moeilijk om karate van bijv. tae kwon do te onderscheiden. Het wordt allemaal eeeeeeeen grote SOEP! En waarom? Omdat het niet werkt. Niet goed genoeg.

Ik vind karate dan nog wel effectiever dan bijv. tae kwon do. Een vechtsport/kunst waar de nadruk teveel op trappen ligt is al gauw in het nadeel. Stoten is sneller, veelvoudiger en minder gevaarlijk voor je eigen positie (mbt evewicht).

Er moet bij gezegd worden dat overwegend de meeste vechtsporten afstammen van het Shaolin-klooster systeem. Na (volgens de legende) verraad van binnen uit en de komst van nieuwe heersers werd het nodig om nieuwe systemen te bedenken. Waarom? Omdat ook de vijanden over Shaolin kung fu beschikten. Er moesten nóg effectievere en dodelijkere technieken worden samengesteld. Shaolin was/is gedeeltelijk een vorm van demonstratie, om de tegenstander of potentiele leerling te overdonderen met sT. Wing Tsun (wing chun, ving tsun wing tjun) en Pukulan zijn goede voorbeelden van verbeterde en effectieve systemen, waarbij sierlijke, onnodige en oneffectieve technieken weggelaten zijn. Wat overblijft is pure effectiviteit. Kracht tegen kracht principes vervallen, GEVOEL en REFLEX overheerst in deze kunsten.

Maar vergeet dit alles... veel werkt gewoon niet. Het enige wat snel genoeg kan werken is een kunst waarbij men uit REFLEX kan vechten, niet REACTIE.

Tai boxen, freefight en kickboxen zijn hier geweldige voorbeelden van. Het draait echter wel veel om incasseren, en nóg harder uitdelen. Dit is niet erg verfijnd en ook niet meer een vechtkunst te noemen.

Maargoed, een contreet voorbeeld van de effectiviteit van Wing Tjun (mijn favoriet)..? Elite eenheden over de HEEELE wereld trainen hierin. Ik denk dat hier wel een goede reden achter zit, namelijk; de tegenstander zonder poespas kunnen uitschakelen met enkele technieken OF de tegenstander pijnloos controleren en immobiliseren.

Voorbeelden van elite eenheden die Wing Tjun trainen;

Hostage Rescue Team of the FBI
USA Marine Corps
USA SWAT forces
German Special Forces GSG 9 & SEK
France R.A.I.D
Italian NOCS
Engelse SAS
Noorse&Spaanse S.F.
Luxemburgse GIP
Special Military Corps Hongary
Zwitserse SEK Kantonpolitie Zurich

Niet te vergeten trainen talloze politie eenheden over de hele wereld Wing Tjun.

Als laaste wil ik het volgende opmerken; Je ziet dat ik erg enthousiast ben voor Wing Tjun. Vergeet echter nooit het volgende:

Een superieure sT bestaat niet, alleen superieure vechters!
 
Laatst bewerkt:
Mooi verhaal!!

Ik doe zelf kempo.. ben er opzich wel over te spreken!
 
@belikewater


Vind jij thai boks en Wingtjun kung fu een goeie combinatie? samen met bb natuurlijk..
 
Vinny Vind jij thai boks en Wingtjun kung fu een goeie combinatie? samen met bb natuurlijk..[/QUOTE zei:
Wing Tjun (Tsun) is een compleet systeem dat eigenlijk met niets gecombineerd hoeft te worden. De achtergrond en de daaruit voortgekomen verschillende takken van dit systeem laten echter soms gaten en zwaktes achter.

De meest bekende "Yip Man" sT, wordt gezien als de ware vorm van Wing Tjun. Yip Man heeft in zijn leven veel leerlingen gehad, maar was niet altijd de beste leraar. Hij is jarenlang opium verslaafd geweest en stond bekend als "Vader JaJa"; Als een leerling vroeg "Sifu, doe ik het nu goed?" Zei hij herhaaldelijk "Jaja heel goed" ongeacht of dit klopte.

Leung Ting (de sT die ik zelf beoefen) was de laatste leerling van Yip Man. Hij heeft, volgens velen, de juiste theorieen achter de WT bewegingen waarover veel vroegere leerlingen niet beschikten. Zo zijn er vooral in de Leung Ting sT veel verschillen ten opzichte van eerdere Yip Man leerlingen (vaak aangeduid als Wing Chun, Ving Tsun). Op zn 20ste was Leung Ting al aan het hoofd van de Hong Kong Ving Tsun Athletlic Association. Vele oudere "meesters" waren jaloers en vonden hem maar een snotaap. Dit heeft tot negatieve berichten geleid over Leung Ting die vandaag ook nog de ronde doen. Jammer... veel jalozie in deze wereld.

Wat ik bedoel te zeggen is het volgende; Het WT dat ik beoefen, heeft geen aanvulling nodig. Wij houden ons sterk vast aan de Kracht en Vechtprincipes van de kunst en geloven dat wij de ware theorie volledig tot onze beschikking hebben.
Andere, minder "juiste" Wing Chun etc scholen komen erg dicht in de buurt, maar laten gaten achter in het complete systeem (vooral voetenwerk), waardoor een aanvulling misschien nodig kan zijn. Waarom? Omdat je sT dan simpelweg niet perfect is en alle mogelijkheden kan dekken.
 
Ik heb niet iedereen zijn reactie gelezen dus misschien herhaal ik wel iets!

Zelf heb ik heel actief Aikido gedaan!
Trainde in mijn eigen stad en ging elke week ook nog eens een half uur in de trein zitten om ergens anders ook les te krijgen..

Ik had als achtergrond Judo en kon daarom al valbreken en andere technieken.!
Pikte het snel op, dus veel geduld is ook weer niet nodig.!

Ik vind het de beste vecht kunst die er is!
Mooiste is nog dat hier Piet Gerrits woont 5e dan Aikido! heeft in totaal 15 dan graden! dat is nou een kerel!
 
[QUOTE=belikewater]
Vinny Vind jij thai boks en Wingtjun kung fu een goeie combinatie? samen met bb natuurlijk..[/QUOTE zei:
Wing Tjun (Tsun) is een compleet systeem dat eigenlijk met niets gecombineerd hoeft te worden. De achtergrond en de daaruit voortgekomen verschillende takken van dit systeem laten echter soms gaten en zwaktes achter.

De meest bekende "Yip Man" sT, wordt gezien als de ware vorm van Wing Tjun. Yip Man heeft in zijn leven veel leerlingen gehad, maar was niet altijd de beste leraar. Hij is jarenlang opium verslaafd geweest en stond bekend als "Vader JaJa"; Als een leerling vroeg "Sifu, doe ik het nu goed?" Zei hij herhaaldelijk "Jaja heel goed" ongeacht of dit klopte.

Leung Ting (de sT die ik zelf beoefen) was de laatste leerling van Yip Man. Hij heeft, volgens velen, de juiste theorieen achter de WT bewegingen waarover veel vroegere leerlingen niet beschikten. Zo zijn er vooral in de Leung Ting sT veel verschillen ten opzichte van eerdere Yip Man leerlingen (vaak aangeduid als Wing Chun, Ving Tsun). Op zn 20ste was Leung Ting al aan het hoofd van de Hong Kong Ving Tsun Athletlic Association. Vele oudere "meesters" waren jaloers en vonden hem maar een snotaap. Dit heeft tot negatieve berichten geleid over Leung Ting die vandaag ook nog de ronde doen. Jammer... veel jalozie in deze wereld.

Wat ik bedoel te zeggen is het volgende; Het WT dat ik beoefen, heeft geen aanvulling nodig. Wij houden ons sterk vast aan de Kracht en Vechtprincipes van de kunst en geloven dat wij de ware theorie volledig tot onze beschikking hebben.
Andere, minder "juiste" Wing Chun etc scholen komen erg dicht in de buurt, maar laten gaten achter in het complete systeem (vooral voetenwerk), waardoor een aanvulling misschien nodig kan zijn. Waarom? Omdat je sT dan simpelweg niet perfect is en alle mogelijkheden kan dekken
Vinny Vind jij thai boks en Wingtjun kung fu een goeie combinatie? samen met bb natuurlijk..[/QUOTE zei:
WT van Leung Ting, ik vind het maar afzetterij... Het wing chun kung fu (ving tsun) van wong shun leung is compleet genoeg..

www.wongshunleung.com
 
f*cking ecto WT van Leung Ting zei:
www.wongshunleung.com[/url]

Wie ben jij dan? Als je zo'n botte uitspraak doet moet je het ook kunnen onderbouwen met argumenten, anders moet je je mond dichthouden. :mad:
 
Ik vind dat je te veel moet betalen voor WT-lessen. Je kent vast wel die nep-foto's met Leung Ting en Yip Man en het 'oneerlijke' gevecht tussen William Cheung en Leung Ting, na dit heb ik wel een beetje respect verloren voor Leung Ting..

Bijna elke wing chun grootmeester gaf op een andere manier les en vaak werden de technieken ook op een verkeerde/andere manier begrepen. oa hierdoor zijn er verschillende sTen ontstaan binnen t wing chun. Leung Ting vond dat t wing chun niet compleet genoeg was, maar wong shun leung weer wel! (hij heeft kleine dingetjes verandert in de vormen, omdat hij vond dat bepaaldetechnieken beter werken). Iedereen is anders, dus doe wat bij jou past! Ben ook tegen het 'banden systeem', omdat ieder individu anders is.

ik wou jou en het WT niet aanvallen ofzo, al leek het er daar wel op (excuses :D), maar ga het nou niet hebben over minder juiste wc-scholen... Kijk eens bijvoorbeeld op een WSL ving tsun school.

peace....
 
* Een gevecht tussen Cheung en Leung Ting heeft nog nooit plaatsgevonden. Dat gevecht was met Emin Boztepe. Emin is nog vaak geconfronteerd met dit "oneerlijke gevecht". Volgens hem, én zelfs sommige Cheung leerlingen was er niks oneerlijks aan. Het was gewoon gauw afgelopen. Cheung was binnen een paar seconden uitgeschakeld en op de vloer gedwongen door Emin. Wat is hier oneerlijk aan? Eerder het bewijs van de effectiviteit van de Leung Ting sT die Emin Boztepe beoefende (tegenwoordig heeft hij zijn eigen EBMAS organisatie) en dat Cheung een slechte verliezer is.

* Ik heb, voordat ik een Leung Ting sT school bezocht, les gehad bij twee andere organisaties (ja óól bij WSL school Robert Vogel). Nu betaal ik E 32,50 voor 2 lessen per week, soms train ik 3 keer. Bij de andere scholen was het bijna hetzelfde. Duur? WC VT WT is altijd duur geweest! Yip Man betaalde Wah met ZILVERSTUKKEN man!
 
belikewater zei:
* Een gevecht tussen Cheung en Leung Ting heeft nog nooit plaatsgevonden. Dat gevecht was met Emin Boztepe. Emin is nog vaak geconfronteerd met dit "oneerlijke gevecht". Volgens hem, én zelfs sommige Cheung leerlingen was er niks oneerlijks aan. Het was gewoon gauw afgelopen. Cheung was binnen een paar seconden uitgeschakeld en op de vloer gedwongen door Emin. Wat is hier oneerlijk aan? Eerder het bewijs van de effectiviteit van de Leung Ting sT die Emin Boztepe beoefende (tegenwoordig heeft hij zijn eigen EBMAS organisatie) en dat Cheung een slechte verliezer is.

* Ik heb, voordat ik een Leung Ting sT school bezocht, les gehad bij twee andere organisaties (ja óól bij WSL school Robert Vogel). Nu betaal ik E 32,50 voor 2 lessen per week, soms train ik 3 keer. Bij de andere scholen was het bijna hetzelfde. Duur? WC VT WT is altijd duur geweest! Yip Man betaalde Wah met ZILVERSTUKKEN man!

haha kijk Rob Vogel, die gaf les volgens wang kiu, niet WSL. Ze zijn later overgestapt naar WSL systeem... Ga eens kijke bij Barry Lee, Philip Bayer, kom eens naar die seminars... Ikzelf train al een tijd niet meer (WC), maar ik betaalde toendertijd 50 gulden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven