AndroidHealthClinic

De beste vechtsport!! Aikido? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dolcett zei:
de mooiste show demo vechtsporten met toeters en bellen waar je niks aan hebt in praktijk zijn:

KungFu, Aikido, Kusari Gama en Wushu

Je vergeet capoeira :D
 
Dolcett zei:
de beste vechtsporten in praktijk zijn:

kick boxen: gewoon keihard je tegenstander in elkaar trappen met simpele been technieken, kan geen andere vechtsport tegen op,

braziliaans grapling, judo : effectieve grepen en trukjes om je tegenstander te vloeren, zeer effectief zonder toeters en bellen,

en ordinair straatvechten: alles mag en kan, gemene trukjes en streken, geen regels, geen discussie over mogelijk.

de mooiste show demo vechtsporten met toeters en bellen waar je niks aan hebt in praktijk zijn:

KungFu, Aikido, Kusari Gama en Wushu

voorbeeld van Wushu:
[Link niet meer beschikbaar]

Dikke BULLSHIT!!! Er zijn honderden kun fu-sTen, en ik weet dat er iig 1 daarvan zeeer effectief is; wing chun.

ff quoten van wat ik eerder heb getypt:

Wing chun kan je niet verelijken met andere kung fu-sTen. Je zal geen hoge, mooie draaitrappen tegenkomen. Het is een zeer effectief vechtsysteem. Mooie, onnodige bewegingen zijn totaal geelimineerd in dit systeem. In Wing chun gebruik je de weg van de minste weerstand. Het is zeer effectief, door de houding die je gebruikt, kan je vaak tegelijk aanvallen en verdedigen. r wordt veel chi sau getraind. Dat is een oefeniong met een partner waardoor je hele goede reflexen krijgt. Je kan echt voelen wat je tegenstander wil gaan doen. Wing Chun is ook een klein systeem. Bestaat uit 3 vormen zonder wapens en verder 2 wapenvormen en een dummy-vorm (houtenpop) Deze vormen kan je niet vergelijken met kata's zoals in karate. Het zijn geen gevechten tegen denkbeeldige tegenstanders, maar de vormen omvatten alle bewegingen van wing chun. Verder staat het record aantal stoten per seconde op 12(!!!) door een wing chun beoefenaar. Zoek nog ff een bron met een naam erbij ;) Ene Rick Spain ook een wing chun beoefenaar, had het record daarvoor met 11 stoten per seconde..
Wing Chun is dus echt systeem dat je leert, hoe je je zo effectief mogelijk kan verweren als je wordt belaagd. Ja ik heb het een tijdje gedaan. :)

http://silvanobonafe.cjb.net/

[Link niet meer beschikbaar]

www.vtkf.nl

www.wongshunleung.com

[Link niet meer beschikbaar]

[Abeelding niet meer beschikbaar]

[Abeelding niet meer beschikbaar]

[Abeelding niet meer beschikbaar]
 
f*cking ecto zei:
Dikke BULLSHIT!!! Er zijn honderden kun fu-sTen, en ik weet dat er iig 1 daarvan zeeer effectief is; wing chun.

in de seventiger jaren vroegen vechtsporters zich ook al af welke vecht sport de beste was, en organiseerden mixed wedstrijden waarbij vechters van verschillende vechtsporten tegen elkaar gingen vechten om uit te maken welke vecht sport de beste was.
de Gracie brothers bewezen dat je met grapling en brazilaans judo echt kan winnen, en Bennie the Jet Urquedez bewees dat je met Kick Boxen alles kan winnen tegen kungFu, Karate ka's enz en Antonia Inoki bewees dat je met straatvechen vechtkampioenen uit andere vecht sTen kan verslaan.
Tegenwoordig hebben we de K1 die oorspronkelijk is georganiseerd om verschillende takken van vechtsporters tegen elkaar te laten vechten, we zien bij de K1 dat het puur de Kickboxers zijn die de titels winnen. Dit zegt genoeg.
 
uhhmmm dat is in de ring MET regels, met handschoenen. Trapping, eye pokes, kan je allemaal niet doen! Op straat zijn er geen regels!! Er zijn teveel beperkingen in de ring!
 
Leung Ting en Wong Shun Leung hebben op straat bewezen dat wing chun werkt. Ze hebben zich een weg door Hong Kong gevochten..

ff een quote van Belikewater:

Voorbeelden van elite eenheden die Wing Tjun trainen;

Hostage Rescue Team of the FBI
USA Marine Corps
USA SWAT forces
German Special Forces GSG 9 & SEK
France R.A.I.D
Italian NOCS
Engelse SAS
Noorse&Spaanse S.F.
Luxemburgse GIP
Special Military Corps Hongary
Zwitserse SEK Kantonpolitie Zurich

Niet te vergeten trainen talloze politie eenheden over de hele wereld Wing Tjun.

Gegroet..
 
f*cking ecto zei:
uhhmmm dat is in de ring MET regels, met handschoenen. Trapping, eye pokes, kan je allemaal niet doen! Op straat zijn er geen regels!! Er zijn teveel beperkingen in de ring!


aha ja dat is wat ik bedoel met straat vechten, alles mag om te overleven, geen regels, gemene trukjes enz.
dat is ook de reden waarom Mike Tyson ooit eens in het ziekenhuis geslagen is door een straatvechter toen hij ruzie maakte ergens buiten de ring.
 
Srry had ook niet heel je tekst gelezen :p

wing chun is dus puur een straatvecht(/verdedigings)systeem..
 
Dolcett zei:
f*cking ecto zei:
we zien bij de K1 dat het puur de Kickboxers zijn die de titels winnen. Dit zegt genoeg.

Niet om het een of ander, maar de K1 dat is toch zo'n evenement waar alleen schoppen en slaan toegestaan is... lijkt me niet verwonderlijk dat de winnaar dan iemand is wiens sport bestaat uit schoppen en slaan (no offense, want ik vind het machtig).
 
precies... maar het probleem is ook, dat veel vechtkunstenaars van verschillende vechtsystemen, nog nooit een klap hebben gehad en dus niet kunnen incasseren. Muay-Thai en kickboksers zijn dit echter wel gewend.. Dus zij zijn in de ring zeker in het voordeel.
 
wazzup zei:
Niet om het een of ander, maar de K1 dat is toch zo'n evenement waar alleen schoppen en slaan toegestaan is... lijkt me niet verwonderlijk dat de winnaar dan iemand is wiens sport bestaat uit schoppen en slaan (no offense, want ik vind het machtig).

inderdaad schoppen en slaan, K1 was oorspronkelijk een toernooi voor de vechtsporten met de grote K, Karate, Kwon Do, KungFu, en Kickboxing, helaas voor de asiaten kwamen ze erachter dat van alle sporten met de K waarbij slaan en schoppen mag, niets opgewassen was tegen Kickboxing.
 
die gasten konden gewoon niet incasseren.. :) Er zijn wel een paar top K-1 vechters met een karate achtergrond, maar die hebben zich aangepast in de ring, omdat de thai-/kickboks technieken effectiever zijn in de ring. lowkick, lowkick (dekking zakt), pats, stoot naar het hoofd ;)
 
eh man,
luister..wat bestoldschool zegt is helemaal waar. Je moet vooral gaan kijken naar de reden waarom je een vechtsport wilt gaan doen. Als jij het doet om iemand flink te beuken, dan zijn freefight, taiboksen enz. mischien sporten voor jou. Doe je het om jezelf te kunnen verdedigen dan is een zelfverdedigingskunst mischien iets voor jou. Denk dan aan Pentack silat, judo, aikido enz. Denk er inderdaad wel aan dat dit in de meeste gevallen veel geduld vraagt.
suc6 met je keus...
 
Silva zei:
Jui jitsi is meer een grond sport dan een staande sport.
Niemand gaat zo snel op een harde straat rollenbollen.
??? dit is dus echt BULLshit. (teneerste schrijf je het fout ;) ten tweede is het absoluut niet meer een grondsport, sterker nog, naar de grond gaan doe je IN NOOD, niet omdat je het wil. Is natuurlijk leraar afhankelijk, maar ik heb geleerd om iemand naar de grond te brengen en te pinnen indien mogelijk, maar zelf overeind/paraat te blijven aangezien er altijd de mogelijkheid is dat er meerdere mensen zillen spelen. Weet niet welke ervaring jij met Jiu-Jitsu (of Jiu-Jutsu of Ju-Jutsu of Ju-Jitsu of.. ) hebt maar als je zegt dat het meer een grondsport is als staande sport dan heb je er OF geen/weinig ervaring mee, OF een leraar gehad die als achtergrond bijv. Judo had en daarom meer naar de grond ging.

Osu

Tim
 
f*cking ecto zei:
Voorbeelden van elite eenheden die Wing Tjun trainen;


German Special Forces
Gegroet..
Heb een jaar geleden een seminar gehad van een duitser die deze troepen traint. Hij is o.a. 6e dan JiuJitsu, kickboxleraar, beoefent (op niet onverdienstelijkniveau) ook Escrima, Wing Chun, Free-Fight (traint dan in Amerika). Die man heeft mij echt doen verbazen, al was het alleen maar omdat hij met zijn 60/65 kg de hele zaal doorliep terwijl een slachter van 110 kilo zijn gi (pak) vasthad, maar die gast kon er gewoon niks aan houden, was erg interessant.

Osu

Tim
 
Vraagje, welke vechtsport houdt zich daadwerkelijk bezig met aanvallen van meer dan 1 persoon tegelijkertijd ?

Bij aikido is het bijvoorbeeld een standaard onderdeel van de training, en als je wilt dat het in de praktijk iets waard is zul je er verdomd veel rekening mee moeten houden.
 
Aikido = verdedigingssport Als ik enkele van mijn maten (die dit al meer dan 10 jaar beoefenen) laat lezen dat jullie het een vechtsport noemen zullen ze je er direct op wijzen. Heb niet gans het topic doorgelezen, geen tijd daarvoor. Enkele dingen die ik wel weet is dat je er serieus veel mee bent: aanvallen afweren, klemmen zetten... Als je iemand zelf wilt aanvallen lijkt het mij niet echt geschikt, aangezien aikido zich meer concentreert op het verdedigen dan het aanvallen.
PS: als je meer info wilt over aikido kan ik altijd eens enkele dingen navragen ;)
 
Vraagje, welke vechtsport houdt zich daadwerkelijk bezig met aanvallen van meer dan 1 persoon tegelijkertijd

Braziliaans karate
wing chun

Terug over jiu jutsi dat ik zei dat het een grond sport was.
Ik heb in prof wedstrijden in brazilie gezien dat ze maar 30 seconden staand vechten,daarna vechten ze een kwartier op de grond.
 
@ Silva: Was dat dan wel Jiu-Jitsu? OF BRaziliaans Jiu-Jitsu? Want dat is wel een groot verschil. Traditioneel Jiu-Jitsu maar heel weinig grondwerk, hooguit aantal klemtechnieken/verwurgingen om iemand vast te pinnen en/of uit te schakelen. Braziliaans Jiu-Jitsu is veel meer gericht op grondwerk, en in wedstrijden daarvan word zelfs vaak al begonnen op de grond. Het tegenwoordige jiu-jitsu Fighting system zoals dat in nederland bij de JBN (Judo Bond Nederland) gedaan word heeft mijns inziens niks te maken met het traditionele jiu-jitsu, er word te veel grondwerk in gedaan waar je als jiu-jitsuka niet op traind (tenzij je speciaal traint voor dit soort wedstrijden).
Denk dus dat je in Brazilie het braziliaans jiu-jitsu gezien hebt (ervan uitgaande dat ze een judopak droegen) anders mischien andere soort wedstrijden (Vale Tudo bijvoorbeeld, is echt"anything goes" echt superhard)

Osu

Tim
 
Dat zou kunnen wat je zei Tim.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven