Fitness Seller

de bezetting: illegaal dus recht op verzet, ook volgens Westerlingen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

thinkalot

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
30 sep 2006
Berichten
3.483
Waardering
0
Kijk naar dit 6 min durend clipje; het zal hopelijk je kijk op de bezetting veranderen.
Israeli's die getuigen dat Israel oorlogsmisdaden begaat en dat het palestijnse volk het eindelijk, na 50 jaar, beu is. zelf een majoor van het israaelisch eleger zzeft het dat men het leven van de palestijnent nemen,...
Dit is dus geen palestijnse propaganda maar geerespecteerde mensen die weten waarover ze praten.
YouTube - Israeli Occupation of Palestine

de eerste 10 minuten leggen heelmooi de hele situatie uit, hoe alles is begonnen;
This is Not Your War - Google Video

israelische militairen die een palestijn martelen door zijn botten te breken met een steen;
YouTube - Israeli soldiers vs Palestinian men
YouTube - Is it over yet? (graphic)
dergelijke zaken gebeuren daar dagelijks. Begrijpen jullie nu waarom dat volk gek begint te worden.

Ramsey clark, attorney general! zegt dat de Palestijnen sinds 50 jaar het meest geterroriseerde volk is. Daarna volgt een arabisch rapclipje met schokkende beelden
YouTube - Who's the terrorist now?
YouTube - US Israeli War Crimes

Nog wat smeerlapperij van de israelis:
YouTube - Video Israel Doesn't Want You to See
na 1min 50 sec zegt de journalist dat er een akkotrd is met de grote zenders: als het israelishce leger een beeld slecht voor hun imago vindt, worden de beelden gecensureerd en neit uitgezeonden; We krijgen dus alleen de brave israelische beelden te zien, of de geweldddadige reacties er op van de Palestijnen.

trailer van documentaire occupation 101
hier toont men dat elke bezetting verzet kende en dit a het einde van het conflict niet langer als terrorisme maar als verzet werd beschouwd.
YouTube - Occupation 101 (23 mins)

mensenrechtenactivisten wordne met stenen bekogeld door kleine kolonisten terwijl de israelische soldaat zegt dat ze dan maar naar engeland moeten vertrekken!
YouTube - Israeli settlers stone human rights workers in Hebron

YouTube - Hebron settlers assault internationals and Israeli

Israelische kolonisten valle,n kinderen aan:

YouTube - Israeli children attack Palestinians

Journalisten mogen niet binnen omdat ze smeerlapperij gezien hebben:
YouTube - Israeli soldiers violently attack Palestinian in his home
Palestijnse kinderen komen terug van school en worden aangevallen door koloniosten:
YouTube - Setter women in Tel Rumeida, Occupied Palestine part 2
Crimes :
YouTube - Israeli Terrorism

dan een documenaire van john pilger, award winning journalist:
6 keer tien minuten maar verschrikkelijk om de realiteit van de palestijnen te zien
YouTube - John Pilger - Palestine is STILL the issue Part 1
YouTube - John Pilger - Palestine is STILL the issue Part 2
YouTube - John Pilger - Palestine is STILL the issue Part 3
YouTube - John Pilger - Palestine is STILL the issue Part 4
YouTube - John Pilger - Palestine is STILL the issue Part 5
YouTube - John Pilger - Palestine is STILL the issue Part 6


tik op youtube maar eens occupation of zoiets in. je ziet het ware gezicht van de israeli's. Dit heeft niks met het jodendom te zien. Er zijn miljoenen joden die deze israelische daden veroordelen.


Ik hoop dat jullie deze links eens bekijken met een open geest;
doorheen alle documentaires zie je altijd dezelfde opmerking: stop de bezetting!

en als jullie nog meer tijd hebben:
56 min maar als dat te lang is kiijk eens naar de eerste 5 min. Hartverscheurend;
Part 1 - From Occupation to Enclosure: Fragmenting the Palestinian State - Google Video

Part 2 - From Occupation to Enclosure: Fragmenting the Palestinian State - Google Video

Conversations with History: Occupation and Terrorism, with Amira Hass - Google Video

Gelieve minstens 1 clip te bekijken alvorens iets te posten.
 
Een gecompliceerd conflict als dit kun je nooit van een kant belichten.

Waar er twee vechten hebben er twee schuld.

De "Palestijnen" zijn ook niet echt lieverdjes. Onschuldige burgers opblazen die op de bus staan te wachten, in de bus zitten, een terrasje pikken of vakantie vieren. De beelden die daar van zijn gemaakt worden ook gecensureerd of gekuist. Of neem de "onschuldige" Palestijnse kinderen die stenen gooien en dan worden beschoten door de gemene militairen. Vertellen ze er gemakshalve niet bij dat dat stenen zijn van 30kg die vanaf daken e.d. op soldaten worden gedropt. Hoezo onschuldige steentjes. En als er een militaire actie wordt uitgevoerd behoren steevast vrouwen en kinderen tot de getroffenen, ook zo'n typisch midden-oosten sprookje. En als er geen kinderen onder de slachtoffers zijn gevallen, dan zorgen ze gewoon dat ze er zijn. Er is fotografisch bewijs (Reuters journalist) van een Palestijnse man met een dood kind dat slachtoffer "speelde" op twee verschillende locaties op dezelfde dag.

Als er een ding is waar mensen uit dat deel van de wereld goed in zijn is het de zielige pias uithangen die zelf niets kwaads in de zin heeft en vooral ook geen verkeerde dingen doet. Laten ze de hand ook eens in eigen boezem steken en ervoor zorgen dat er geen aanslagen in Israël worden gepleegd. Israël heeft dan ook geen legitieme reden meer om de Palestijnse gebieden binnen te vallen. Zolang er groeperingen bestaan die tot doel hebben de staat Israël met de grond gelijk te maken, zal Israel zich moeten verdedigen. Als deze gemaskerde lafaards zich dan gaan verschuilen tussen de onschuldige vrouwen en kinderen ... wiens schuld is het dan als er onder deze mensen onschuldige slachtoffers vallen?
 
de bezetting: illegaal dus recht op verzet, ook volgens Westerlingen

Als het illegaal is betekent het dus ook dat er iets bestaat dat legaal is. Op welke wet(ten) baseer jij je? Op de Palestijnse of op de Israelische?

Back to square 1.

'mensenrechtenactivisten wordne met stenen bekogeld door kleine kolonisten terwijl de israelische soldaat zegt dat ze dan maar naar engeland moeten vertrekken!'
Als moslims elke dag in mijn achterbuurt zelfmoordaanslagen komen plegen, en er komen een paar pipos demonstreren zou ik me toch ook serieus ergeren.
Kun jij je dan nergens in inleven?

Mijn conclusie: Het is oorlog, denk je dat er alleen wreedheden van de Israelische kant komen?
 
Dat filmpje van dat botten breken, lijkt me in elkaar gevlanst!
Altans dat hoop ik!:(
 
Dat filmpje van dat botten breken, lijkt me in elkaar gevlanst!
Altans dat hoop ik!:(

Ziet er inderdaad erg barbaars uit, maar denk dat het te makkelijk is om te zeggen dat dit propaganda is.
In het onderstaande filmpje zie je een aantal palestijnen een tank bekogelen met stenen. Snap dan best dat de Israeliers terugschieten, voor hetzelde geld loopt er een dwaas tussen met een handgranaat.
YouTube - Israeli tank vs. rock-throwing Palestinian children

Nog een filmpje ditmaal met Palestijnse propaganda, hierin wordt gezegd "Your rock equals a rifle, your slingshot equals a canon'', dan vraag je je toch ook af waar de realiteitszin van dit volk is..
YouTube - Palestinian Incitement: Propaganda Video to Attack Israel
 
haifa.jpg


als hier mijn vader moeder broertje of kindje in had gezeten dan zou ik ook gek worden en iets tegen de palastijnen willen doen...

laat ook eens wat beelden zien van de palastijnen thinkalot, (in de woorden van hans teeuwen) nou dat waren ook geen lievertjes...

Als moslims elke dag in mijn achterbuurt zelfmoordaanslagen komen plegen, en er komen een paar pipos demonstreren zou ik me toch ook serieus ergeren. Kun jij je dan nergens in inleven?

Mijn conclusie: Het is oorlog, denk je dat er alleen wreedheden van de Israelische kant komen?

kan dit alleen maar beamen!!
 
Vreselijk. Zal er ooit een einde komen aan die geweldsspiraal? Was het maar zo makkelijk dat op een dag gewoon beide partijen stopten met geweld.
 
Vreselijk. Zal er ooit een einde komen aan die geweldsspiraal? Was het maar zo makkelijk dat op een dag gewoon beide partijen stopten met geweld.

indd ik ben niet gauw van iets onder de indruk maar dit is echte shit niet te gloven.:(
 
Dat filmpje van dat botten breken, lijkt me in elkaar gevlanst!
Altans dat hoop ik!:(

Als dit het filmpje is wat ik denk dat het is, dan is dit al zo'n 10 jaar oud. Het is destijds ook wel (hier en elders in de wereld) in het nieuws geweest dus het is niet gecensureerd. Weet de aanleiding niet meer, maar dergelijk gedrag is natuurlijk niet goed te praten. Zijn ook filmpjes van dood geslagen Israelische militairen, moet je (thinkalot) die natuurlijk ook laten zien ... voor het broodnodige evenwicht.
 
Als dit het filmpje is wat ik denk dat het is, dan is dit al zo'n 10 jaar oud. Het is destijds ook wel (hier en elders in de wereld) in het nieuws geweest dus het is niet gecensureerd. Weet de aanleiding niet meer, maar dergelijk gedrag is natuurlijk niet goed te praten. Zijn ook filmpjes van dood geslagen Israelische militairen, moet je (thinkalot) die natuurlijk ook laten zien ... voor het broodnodige evenwicht.

dat filmpje is idd heeeel oud ja
 
Haha hoezo zou thinkalot di emoeten laten zien. Hij gelooft alles van 2 zijde. Moslims en Palestijnen zijn de partijen die hij steunt, dus is hij tegen de rest. Simpel toch.
Snap niet dat de palestijnse kwestie nu ineens weer naar boven komt.
 
De haat tussen de gelofen zal altijd blijven! helaas.:(
 
De haat tussen de gelofen zal altijd blijven! helaas.:(

zie mn sig...

die mensen geloven niet, die haten alleen maar. En ergens durven ze ook nog het gore lef vandaan te halen om te zeggen dat ze gelovig zijn. Bijna lachwekkend, ware het niet dat ik wel heel erg onder de indruk ben van die filmpjes. (zeker die van die bottenbreek soldaten. Hoe ziek kun je zijn, maar goed: "ein Befehl ist ein Befehl', moeten zij toch weten... en anders kunnen ze het wel even aan hun grootouders vragen.

Hoe dan ook, de kinderen zijn aan beide kanten de dupe en de grond waarin de haat gezaaid wordt en het geweld geoogst...

ziek ziek ziek ziek.
 
de bezetting: illegaal dus recht op verzet, ook volgens Westerlingen

Als het illegaal is betekent het dus ook dat er iets bestaat dat legaal is. Op welke wet(ten) baseer jij je? Op de Palestijnse of op de Israelische?

Back to square 1.


Als moslims elke dag in mijn achterbuurt zelfmoordaanslagen komen plegen, en er komen een paar pipos demonstreren zou ik me toch ook serieus ergeren.
Kun jij je dan nergens in inleven?

Mijn conclusie: Het is oorlog, denk je dat er alleen wreedheden van de Israelische kant komen?

Ik baseer me op de internationale verdragen en de conventie van geneve.

De problemenzijn begonnen met de bezetting, en de structurele uitroeing van de palestijnen. Je kan je tevens afvragen hoe onschuldig kolonisten zijn he?
bekijk het clipje van amira hass, die kan je het misnt van propaganda beschuldigen en ramsey clarkk die zegt dat het palestijnse volk het meest geterroriseerde volk op aarde is.

En vindje het echt nrmaal dat men terugvuurt met een tank als men steentjes gooit? Steentjes gooit naar tanks die in je "vluchtelingekamp" binnenrijden en de hele bevloking terroriseert!

Tuurlijk zijn er ook israelische slachtoffers en datis te betreuren maar laten we de zaken in hun contxt bekijken: 3 000 000 palestijnse vluchtelingen, palestijnen in vluchtelingekampens sinds 40 jaar, militairen die een klein meisje vanop hun uitkijktoren doodschioten terwijl e in de klas (van de VN) les krijgt.

Laat frankrijk Nederland binnenvallen, het land voor 86 procent afpakken en de overschot aan de nederlanders geven, maar dan wel nog franse kolonisten inplaatsten (conventie van geneve zegt dat de bezetter niet zijn eigen volk in de bezette gebieden mag plaatsten). In de stukjes grond waar je wel nog mag leven worden je fabriekn platgebombardeed, zeikenhuizen met muren omringd zodat je er niet in kan,...olijbomen gestolen, huizen platgebombardeerd;...
dit gedurende 50 jaar.
Zal je toekijken terwijl een militair nogmaals iemand voor je ogen doodkanlt op raap je een steen op.

Ik vind het vreemd dat als men verschrikkelijke oorlogsmisdaden op tv toont en het gaat uit vn palestijnen dat men zegt dat het propaganda is.

de majoor van het israelische leger heeft toe dat de bezetting verschrikkelijke gevolge heeft voor de palestijnen. Amira hass, noam chomsky, joden die de holocaust evolgen goed kennen, zijn toch toch wel de best geplaatsten om te oordelen. Er zijn 150 000 israeli's in tel aviv op straat te gekomen me spandoeken: stop the inhumain occupation now.
het terrorisme isn palestina is van een andere aard dan die in irak. HEt is een noodkreet van ene volk die al 50 jaar beestachtig wordt behandeld.

Stel je voor, ik breek in in je huis , je betrapt me, ik gebruik geweld maar je slaagt er in me een mep tegeven waardoor ik zwaargewond raak. en dan ga ik klagen dat je me geslaan hebt?
Stop de bezetting en er zullen gen radicalen mer zijn die zcih opbalzen in je achtertuin.
Tevens was die chterruin warnaar je verwees eerst de achtertuin van de palestijnen.
Bekijk alle clipjes
 
Stel je voor, ik breek in in je huis , je betrapt me, ik gebruik geweld maar je slaagt er in me een mep tegeven waardoor ik zwaargewond raak. en dan ga ik klagen dat je me geslaan hebt?
Stop de bezetting en er zullen gen radicalen mer zijn die zcih opbalzen in je achtertuin.
Tevens was die chterruin warnaar je verwees eerst de achtertuin van de palestijnen.
Bekijk alle clipjes

:D wheheh dit is Nederland thinkalot, in nederland zou je idd straf krijgen als je de inbreker die je huis binnenkomt en jouw aanvalt, met een stomp tussen ogen vlak legt.... :D

maar goed, ik geef toe dat ik het met je eens ben. Hoe is overigens de verdeling van het land in dat stuk wereld gegaan vlak na de oorlog?
Want wat ik er van weet is, dat de Joden na WOII een stuk land hebben gekregen, om een staat in te vestigen. (uit medelijden zeg maar)
anyone?
 
Tuurlijk, het is vreselijk wat de Palestijen is aangedaan. Maar het is ook vreselijk wat de Joden is aangedaan. Het is een verhaal met 2 kanten.

Israel heeft zich ook uit twee gebieden teruggetrokken: uit de Gaza-strook en uit zuid Libanon. En wat kreeg het als dank? Aanvallen uit die gebieden. Niet echt een aanmoediging om vaker terug te trekken.

Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat Israel zich volledig moet terugtrekken uit de bezette gebieden.
 
Tuurlijk, het is vreselijk wat de Palestijen is aangedaan. Maar het is ook vreselijk wat de Joden is aangedaan. Het is een verhaal met 2 kanten.

Israel heeft zich ook uit twee gebieden teruggetrokken: uit de Gaza-strook en uit zuid Libanon. En wat kreeg het als dank? Aanvallen uit die gebieden. Niet echt een aanmoediging om vaker terug te trekken.

Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat Israel zich volledig moet terugtrekken uit de bezette gebieden.

wat is de joaden aangedaan? De holocaust? Is dat de schuld van de palestijnen? Moet je daarom hun land afpikken?

teruggetrokken uiit gaza? Ja idd en ondertussen 242000 nieuwe kolonisten in de westelijke jordaanoever geplaats in hetzelfde jaar!
Uit zuid libanon? Ze hadder daar al niks te zoeken in de eerste plaats; En ten tweede zijn ze opnieuw aangevallen ,zoals je zegt door hezbollah toen twee israleische soldaten werd gekidnapt in LIbanon. De soldaten waren de grens overgestoken! En waarom? Ze doen dat wel vaker! een week voor die twee israelis's werden gkidnapt had israel een dokter een zijn zoon ontvoerd in Libanon? maar dat werd niet vermeld in het nieuws.

de bezetting is illegaal en mag volgens het verdrag van geneve door verzet bevochten worden. Israel is door de Verenigde Naties veroordeeld voor de bezetting, er zijn tal van resoluties die Israel veroordelen, om naog maar te zwijgen over de resoluties die er niet door zijn geraakt omdat Amerika (wie anders) zijn veto gebruikte.

Ik vind het wel heel makkelijk te zeggen dat beide kampen geleden hebben en lijden en dat de Palestijnen maar eens moeten ophouden met hun geweld; neen, stop de bezetting en als dan het geweld aanhoudt, sanctioneer dan de Palestijnen, maar stop eerst de afschuwelijke moordende bezetting
 
:D wheheh dit is Nederland thinkalot, in nederland zou je idd straf krijgen als je de inbreker die je huis binnenkomt en jouw aanvalt, met een stomp tussen ogen vlak legt.... :D

maar goed, ik geef toe dat ik het met je eens ben. Hoe is overigens de verdeling van het land in dat stuk wereld gegaan vlak na de oorlog?
Want wat ik er van weet is, dat de Joden na WOII een stuk land hebben gekregen, om een staat in te vestigen. (uit medelijden zeg maar)
anyone?

Klik op een van de links (ik geloof "this is not your war")die ik aangaf,die schetst de hele situatie van in den beginne.

het toont aandat door hun strijd met het turkse rijk de westerse landen stukken grond begonnen weg te geven. De palestijen werd een mooi stuk grond beloofd. De joden (ik gebruik dit wwoord niet graag omdat je dan de indruk geedft dat alle joden daar achter stondne) waren niet akkoord en begonnen met het plegen van aanslagen (rond 1920 ) Tijdens en na de tweede WO begonnen ze zwaar te lobbyen dat dze daar een groot stuk land wouden. uiteindelijk werd hen een stuk land toegekend en toen ze dat te klein vondne zeijn ze nog eer aanslagen beginen plegen en het palestijnse volk en de engelsen nog meer uit te moorden. Maar er volgden geen sacnties omdat de wereld getraumatiseerd was door wat de joden was aangedaan tijdens de oorlog. Ze bleven hun land uitbreiden door het vermoorden en wegpesten van de palestijnen; In 1967 begon de zesdaagse oorlog omdat dit zo niet verder kon; jammer genoeg bliojkt dat de toestand voor de palestijnen mensonterend is geworden en als je dan een koloniost vermoord nadat hij je land, je huis heeft ingepikt, je werk verdwenen is en je dorp zonder inkomen zit, dan ben je een terrorist die een burger vermoord. Maar als een Israezli een palestijn vermoord , dan was de palestijn alltijd een terrorist of een militant van hamas; elke dag hoor ik op het nieuws: israel heeft een aute vanuit een helicopter beschoten en een hamasleider is dood; In 1 week hoorde ik dat 5 keer. Hoeveel leiders kan een organisatie hebben?
 
Haha hoezo zou thinkalot di emoeten laten zien. Hij gelooft alles van 2 zijde. Moslims en Palestijnen zijn de partijen die hij steunt, dus is hij tegen de rest. Simpel toch.
Snap niet dat de palestijnse kwestie nu ineens weer naar boven komt.

Snap je dat niet?
er werden hier om de haverklap topics opgestart die kritiek uiten op arabieren en moslims; al de rest zijn boven kritiek verheven.
er is constant de discussei dat joden en moslims niet kunnen samenleven en dat dat komt door de religie. het komt door de territoriumdrift van de israeli's.
turlijk zijn er ook clipjes te vindne van palestijnen die zich opblazen aan een militaire post, maar wat is de oorzaak, ga ik niet uileggen hoor; dat weet ondertussen wel iedereen.(tip: : De bezetting )
Het verdrag van geneve zegt dat een volk zich mag verzetten tegne zijn bezetter. dat deden wij tegen de duitsers, de Algerijnen tegen de Fransen,
Mandela tegen de blanken in zuid-afrika....
 
Back
Naar boven