XXL Nutrition

De Biceps Knijpen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vinny

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
26 dec 2002
Berichten
2.202
Waardering
0
I las ergens dat je tijdens dumbbell(barbell?) curl je biceps kan knijpen...Wat is het verschil als je niet knijpt en wel knijpt? In je biceps bedoel ik dan he.
 
op t bovenste punt gewoon een extra tilbeweging uitvoerren. zodoende schijn je naar zeggen een diepere seperatie te ontwikkelen tussen de bicep en de posterior delt.
voelt op zich wel lekker, dan weet je tenminste wat je aanpakt:D
 
Posterior? of bedoel je anterior?

Heeft misschien iemand een pic van iemand die een goede scheiding heeft?
 
Met knijpen word gewoon bedoel dat je op het punt van maximale contractie extra hard aanspant.

word ook wel piekcontractie genoemd.
 
Originally posted by 3XL
Met knijpen word gewoon bedoel dat je op het punt van maximale contractie extra hard aanspant.

word ook wel piekcontractie genoemd.


Dat was inderdaad de uitleg die ik zocht.
 
En dan wordt je biceps ook echt geknepen, tussen je onder en bovenarmen. Nu we weten wat knijpen is nog erachter komen hoeveel nut het heeft.
 
Originally posted by CrocoDillon
En dan wordt je biceps ook echt geknepen, tussen je onder en bovenarmen. Nu we weten wat knijpen is nog erachter komen hoeveel nut het heeft.

volgens mij is t meer voor je voorste schouderkop en de biceps
 
maar wat gebeurt er dan precies?
 
Het is gewoon het extra aanspannen van de biceps, een extra centimeter meer contractie

Zal je op 1-2 workouts niet veel opleveren, maar als je dit gaar rekenen over weken=>maanden=>jaren .....

Ik heb trouwens zelf nooit gelooft in het seperatie verhaal. Seperatie krijg je door vet verlaging, niet door extra belasting
 
Ik geloof dat wanneer je biceps spant op het ''hoogtepunt'' van de oefening er bloed naar toe kan stromen wat bevoordelijk is voor hypertrophy.,.
 
eh, Wat is Hypertrophy?
 
spiergroei dmv vezelverdikking
 
Oh, thx!
 
Back
Naar boven