AndroidHealthClinic

De bouwstenen van een moderne AAS-kuur

Bezoekers in dit topic

ziet er gelikt uit gozer, maar jou een beetje kennende moet dat uitgebreider kunnen haha (hint)

groetjes
 
Zo nette post, kzal het van het weekend even aandachtig doorlezen :thumbs:
 
Elmo zei:
Slecht geslapen? Ik zeg volgens mij niets over wie welke risico's zou moeten nemen en wie niet. Dat moet iedereen toch lekker zelf weten.
In een wereld vol duisternis en opgeklopte ego's is af en toe een lichtpuntje richting verantwoord gebruik gewenst.

En als je dan toch risico's wilt nemen , laat het dan een gecalculeerd risico zijn waarbij je van te voren weet waar je aan begint.

En van mag je 2 bij 2 meter worden Ariekanarie, dat moet je helemaal zelf weten. Maar leg me svp geen woorden of stellingen in m'n mond die ik niet gebezigd heb.
Mijn post op geen enkele manier een veroordeling of afwijzing.

Ik dank u.

denk dat je me verkeerd begrepen hebt,elmo want mijn post was een reactie op dbc01 zn post en niet op de jouwe.
jouw post was weinig mis mee,bro.

ik snap de inhoud van dbc01 zn post volledig en dat ie bezorgd is begrijp ik ook best wel alleen we leven in een tijdperk van resultaten.
ik heb teveel mensen gesproken die hun eerste kuur verkloot hebben omdat ze TE voorzichtig waren en de raad opgevolgd hebben van mensen met veel betere genen.
die mensen met betere genen gaan WEL goed op 250mg test/500mg deca (rare combi trouwens)maar jongens met wat mindere genen NIET.
vandaar dat ik voor 100% zekerheid kies qua resultaat en de dosis iets omhoog gooi waardoor je gegarandeerd een mooi resultaat boekt.
als ik nou zou zeggen dat je een beginneling meteen op 750mg test/600mg deca moet zetten begrijp ik je zorgen wat beter maar met een stack van 500mg sust/400mg deca vind ik dat wat overdreven.

mijn mening maar.....
 
Ik had vanmiddag een dipje en schijnbaar wat posts door elkaar gehaald.
Zal wel komen door dat Paddo-dieetje van darkman (geintje :D ?)
beschouw het svp als niet geschreven.

Greetzz

ariekanarie zei:
denk dat je me verkeerd begrepen hebt,elmo want mijn post was een reactie op dbc01 zn post en niet op de jouwe.
jouw post was weinig mis mee,bro.

ik snap de inhoud van dbc01 zn post volledig en dat ie bezorgd is begrijp ik ook best wel alleen we leven in een tijdperk van resultaten.
ik heb teveel mensen gesproken die hun eerste kuur verkloot hebben omdat ze TE voorzichtig waren en de raad opgevolgd hebben van mensen met veel betere genen.
die mensen met betere genen gaan WEL goed op 250mg test/500mg deca (rare combi trouwens)maar jongens met wat mindere genen NIET.
vandaar dat ik voor 100% zekerheid kies qua resultaat en de dosis iets omhoog gooi waardoor je gegarandeerd een mooi resultaat boekt.
als ik nou zou zeggen dat je een beginneling meteen op 750mg test/600mg deca moet zetten begrijp ik je zorgen wat beter maar met een stack van 500mg sust/400mg deca vind ik dat wat overdreven.

mijn mening maar.....
 
Elmo is wel een goeie aanvulling voor DBB imo. Daar waar een ander te lui is voor research, kauwt hij het wel ff voor ;) :D
 
idd, duidelijk en informatief. zo mogen er wel meer manuels komen :thumb:
 
Goede post elmo!

Ik zal er morgen wat dieper op in gaan wil nu ff wat dieper in mijn vrouwtje gaan:D

de rust rukkersssssss


Elmo zei:
Bouwstenen van een moderne AAS kuur

Dit is mijn visie op een moderne en effectieve AAS kuur. Er zullen ongetwijfeld andere meningen en denkbeelden zijn. Onderstaande punten zijn mijn uitgangpunten als ik discussieer over cycli en AAS in het algemeen. AAS brengen risico’s met zich mee, dat mag duidelijk zijn. Maar dat zou niemand er van moeten weerhouden om er zo verantwoord mogelijk mee om te gaan!



1. Laat je bloed testen voor het begin van de kuur om je basiswaarden te bepalen. Doe hetzelfde 6 weken na je nakuur(edit) om te zien of je volledig hersteld bent. Meet tijdens de kuur elke week je bloeddruk. Te hoge bloeddruk kan nare gevolgen hebben en is meestal te voorkomen. (zie ook punt 6. Voor 50 Euro koop je een goede bloeddrukmeter.
Helemaal mee eens! ik zelf doe het voor de kuur en 8wkn na de nakuur (sportarts advies)


2. Frontloading en Kick-start

Om een kuur zo effectief mogelijk te laten zijn moet je er zorg voor dragen dat de hoeveelheid AAS in je bloed op een zo gelijkmatig en effectief nivo blijft, van begin tot einde van de kuur. Omdat sommige AAS zoals Test Enanthate of Deca relatief langzaam vrijkomen en dus later inkicken verdient het aanbeveling om in de eerst week een frontload te zetten.
Dwz 1000 mg Test Enan. En 800 mg Deca in plaats van de “normale” 1 x per week 500 mg Test en 400mg Deca, Dit zal resulteren in hogere en vlakkere bloedspiegels in de beginweken van de kuur.
Een alternatief is een kickstart doormiddel van AAS met een korte ester bijvoorbeeld Test. Propionate 100mg om de dag gedurende de eerste 3 weken.
Een oraal alternatief is bijvoorbeeld 30 mg Dianabol per dag gedurende de eerste 3 weken.
Voordeel van de frontload/kick-start is dat je meteen volle bak kunt gaan groeien in de eerste weken van de kuur waarin je lichaam meestal beter reageert dan tegen het einde van de kuur.

Ben ik ook deels met je eens er zijn ook studie's die aantonen dat een TE hoge frontload weer averechts zal werken.Ik zelf ga nu opstarten met prop dus ik zal mijn ervaringen zo snel mogelijk met jullie delen.
D-boll als op starter vind ik ook top maar dan wel in een massa kuur.
En 2 keer in de week spuiten is altijd beter dan 1x 500gr testo en 400mg deca.
Kan mijneigen herinneren dat 3 x in de week 250mg testo-enanthaat nog beter zou zijn voor je bloedwaarde maar dat zal ik nog ff op moeten zoeken.

3. Frequentie van de injecties

Zou je besluiten om per week 500 mg Test Enant. En 400 mg Deca te gaan nemen, zorg er dan voor dat je in plaats van 1 x per week 2 prikken, 2 x per week 1 prik zet!
In dit geval 250mgTest en 200mg Deca in 1 spuit op maandag en dezelfde hoeveelheid op vrijdag. Ook dit zal zorgen voor een constante bloedspiegel zonder grote schommelingen!

Zie boven genoemde punten

4. Korte esters aan einde van de kuur

Als je een kuur plant van bijvoorbeeld 10 weken, zorg er dan voor dat de kuur ook precies 10 weken duurt. Dan kun je meteen met de zeer belangrijke nakuur starten. De nakuur moet je eigen testosteronproductie normaliseren die door je AAS-kuur is stilgelegd. Doe je geen nakuur, dan zul je over het algemeen veel van je gains weer verliezen en kan het maanden duren voor je weer hersteld bent.

Waarom korte esters zoals Propionate in plaats van Enanthate?
Enanthate heeft een halfwaardetijd van ongeveer 10 dagen. Dat betekent dat van 500 mg ingespoten in je lichaam er na 10 dagen nog 250mg rest. Deze 250mg komt ook weer geleidelijk vrij en is op zijn beurt na 10 dagen ook weer gehalveerd. Dan resten er na 3 weken nog 125 mg AAS in je lichaam!!!!! Als je bedenkt dat een gemiddelde man een eigen testo-productie heeft van 7 tot 10 mg per dag is het niet moeilijk te beseffen dat er na 3 weken nog genoeg AAS in je lichaam zit op je eigen testo-productie te onderdrukken! Daarom het advies zeer kort werkende AAS zoals Test propionate of Trenbolone in de laatste 3 weken van je kuur. Dan kun je een week na de laatste injectie al beginnen met je nakuur en ben je veel eerder clean en hersteld.
Een alternatief is om de laatste 3 weken 30mg Dianabol per dag te gebruiken als compensatie voor de langzaam minder wordende hoeveelheid AAS uit lange esters in je bloed.

Ik ben van mening als je aan het eind van je kuur D-boll gaat gebruiken dat je je massa zal verpesten en waarom heb ik al gezegd eerder ik vind d-boll een OPSTARTER in een massa kuur

5. Veel wedstrijd BB-ers hanteren: Time-on AAS = Time-off AAS. Dat wil zeggen per jaar een even lange periode met gebruik van AAS als de periode zonder AAS.

Dat zal alleen lukken met bovenstaande methode met korte esters aan het einde van een kuur. Een betere formule voor de tijd tussen de kuren vind ik:

Tijd tussen kuur = duur van de AAS-kuur + de periode nakuur + tenminste 1 week. Dan heb je een balans tussen kuur en periode van clean zijn.

Edit: Punt 5 is alleen bedoeld voor de die-hard AAS-gebruikers of wedstrijdbodybuilders die veel willen kuren.
Het is geen aansporing om veel kuren te doen. Meer dan 2 kuurtjes per jaar is meer dan zat voor de "recreatieve' bodybuilder die toch AAS wil gebruiken om z'n natuurlijke grenzen te verleggen. (of gewoon heel snel wil groeien)

Ik ben van mening dat een recreatie sporter niet meer dan 1 lange kuur moet doen of 2 korte kuren!!

6. Een moderne kuur maakt gebruik van anti-oestrogenen, een middel dat de aanmaak van extra oestrogenen voorkomt. Dit is noodzakelijk bij het gebruik van, naar oestrogeen aromatiserende AAS zoals testosteron en Dianabol. Oestrogenen zorgen voor vele ongewenste effecten zoals vochtophoping, hoge bloeddruk,
de vorming van Gyno/bitch-tits, vetafzetting in aders, organen en onder de huid. Daarnaast onderdukt een een hoog oestrogeennivo de aanmaak van eigen testosteron. Dit is met name in de nakuur een heel vervelend verschijnsel! Het zal je herstel vertragen en het bezorgt je daarnaast een heel vervelend gevoel van onbehagen na afloop van een kuur, als de AAS uitgewerkt zijn.
Daarom raad ik het gebruik van Femara of Arimidex ten zeerste aan. Deze zijn al effectief in lage doseringen. Dat oestrogenen nodig zijn voor goede gains is mijns inziens een achterhaalde mythe, tenzij men de kilo’s vocht bedoelt!
Voel je dat je toch vocht opslaat, verhoog dan je dosering heel lichtjes. 1mg Arimidex of 1 mg Femara om de dag is vaak meer dan voldoende tijdens de kuur.
Een hogere wordende bloeddruk kan ook op vochtretentie duiden. In de gaten houden dus. Bovenstaande methode met anti-oestrogenen zal schone massa opleveren die ook na de kuur blijft!

Edit: het gebruik van HCG zal tot extra aromatisering en dus extra oestrogeenvorming leiden!

Leuk punt maar er zitten ook nog bijwerkingen aan deze producten en zeker aan Arimidex zoals je chosterol naar de kolte helpen maby moet je dat er ook ff bij vermelden!!

En ik mis (of ik lees er overheen) Provion.....Werkt ook goed tegen het vocht in de kuur en het verhoogd de vrije testo in je bloed (maar dat weet jij ook wel)
7. Een goede AAS-kuur wordt beindigd met een goede nakuur

In de door mij beschreven methode kan al 1 week na de kuur met de nakuur worden begonnen. Bij lichte kuren de Femara of Arimidex blijven gebruiken tot op de helft van de nakuur. Zo wordt een rebound van oestrogeen voorkomen totdat de testosteronproductie weer op gang komt en zodoende de oestrogeenlevels zelfstandig kan onderdrukken. Na zware kuren de Femara of Arimedex blijven gebruiken tot einde nakuur maar dan kan er wel afgebouwd worden.

De standaard nakuur zit er dan zo uit

Week 1 tm 4: 50mg Clomid en 20 mg Nolvadex en een lage dosering Femara of Arimidex.

Op deze manier zal de nakuur veel effectiever zijn en het natuurlijk evenwicht sneller hersteld zijn.

Dit zal resulteren in het behouden van een groot deel van de gains! En daar gaat het toch uiteindelijk om?

Edit:

8. HCG. Het doel van het gebruik van HCG is om je teeltballen weer gevoellig te maken voor je lichaamseigen LH hormoon. Na een lange periode van inactiviteit kunnen je ballen flink krimpen en vrij ongevoelig worden voor het LH hormoon. Dit LH hormoon zet je ballen (lees de Leydig cellen) aan tot he maken van lichaamseigen testosteron. Met het toedienen van HCG worden deze cellen weer actief en gevoelig voor het LH hormoon. Teveel HCG kan echter ook weer ongevoeligheid veroorzaken. Ik ben voorstander van het toedienen van HCG (alleen wanneer je denkt dat het nodig is!!) in de laatste 2 weken van de kuur. Begin dosis 1500-2500 I.U. en daarna om de 4 dagen 1500 UI.
Maar veslist niet langer dan 2 a 3 weken. Realiseer je dat HCG de eigen LH afgifte onderdrukt en oestrogeenvorming in je ballen kan veroorzaken! Daarom mijns inziens de HCG niet in je nakuur gebruiken maar in de laatse 2 weken van je AAS -kuur en eventueel in de week voor je nakuur!


Ik ga maar ff niet mee in het HCg verhaal gezien de meningen er ERG over verdeeld zijn ik heb nu een keer de 2500iu methode gedaan en ga nu de 500iu (tijdens de kuur) manier doen.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zo, ik heb dit nu van me afgeschreven en zal binnenkort eventueel dingen verbeteren en correcties maken waar nodig.

Reacties zijn welkom!

greetzzz :)
Voor de rest een vette goede post bro!!
 
Laatst bewerkt:
ScHrOeFjE zei:
Goede post elmo!

Ik zal er morgen wat dieper op in gaan wil nu ff wat dieper in mijn vrouwtje gaan:D

de rust rukkersssssss

Bah wat goedkoop! :barf:

Geen goed voorbeeld voor de sectie hier! :oops:
 
nuttige info , Elmo
 
aardige post dude!
 
DBC01 zei:
Bah wat goedkoop! :barf:

Geen goed voorbeeld voor de sectie hier! :oops:

Zwijg slet :D was moe en geil en had geen zin om eerst nog ff een heel verhaal neer te gaan tikken,wat ik nu al wel heb gedaan kuss moppie:D
 
ariekanarie zei:
die mensen met betere genen gaan WEL goed op 250mg test/500mg deca (rare combi trouwens)maar jongens met wat mindere genen NIET.
vandaar dat ik voor 100% zekerheid kies qua resultaat en de dosis iets omhoog gooi waardoor je gegarandeerd een mooi resultaat boekt.
als ik nou zou zeggen dat je een beginneling meteen op 750mg test/600mg deca moet zetten begrijp ik je zorgen wat beter maar met een stack van 500mg sust/400mg deca vind ik dat wat overdreven.

mijn mening maar.....
Bro ik heb mensen gezien de bijna geen gene hadden en die werden toch erg groot op 250mg testo en 200mg deca!!
 
*bump* mooie informatieve post kerel! top!~
 
Back
Naar boven