Fitness Seller

DE cure voor schouderpijn (impingement)

Bezoekers in dit topic

graafdracula

Cool Novice
Lid geworden
1 mei 2014
Berichten
97
Waardering
24
Hi allen,

Na een jaar last te hebben gehad van schouderpijn/impingement (door ik denk foute houding bij smith bench press) eindelijk DE cure gevonden.

Na 6x fysio en zo'n 10x chiropractor afspraken (zonder resultaat) toch eindelijk a.d.h.v. het internet mezelf geholpen. Binnen enkele dagen voelde ik al vooruitgang en na een week 85% van de pijn weg. Ik doe nog steeds geen zware borst- en schouderoefeningen maar de rest is pijnloos nu. Ik verwacht in een paar weken borst- en schouder zwaar aan te kunnen pakken.

Nogmaals, dit hielp bij mij. Hopelijk hebben jullie er wat aan.

Ik doe het volgende:
1. Sleeper stretch
Let erop dat je je pijnlijke schouder echt ONDER je lichaam legt, dus zo ver mogelijk naar achter (in filmpje ligt zijn schouder zeg maar voor hem). Dan drukken tot het pijn doet. Bij mij ging het pas helpen toen het pijn deed in mijn schouder(!!). Je drukt dan pas al die 'fluids' uit je schouder. Ik kon maar circa 30 tot 45% omlaag met mijn schouder (als je verder kan lig je waarschijnlijk niet goed)
2. Shoulder dislocations (3 variaties)
Spreekt voor zich.
3. Als laatste simpelweg een goede houding in het dagelijkse leven, waar je je schouder zo omlaag en naar achter drukt (en zo met borst vooruit lopen). Want naar mijn idee komt dit probleem doordat je schouder te ver naar voor/omhoog staat.

Hoop dat dit bij jullie werkt en ik hier iemand mee kan helpen!
 
Laatst bewerkt:
Ga eerst maar eens zwaar benchen en dan zullen we zien of dit de oplossing was.
 
Na een jaar last te hebben gehad van schouderpijn/impingement (door ik denk foute houding bij smith bench press) eindelijk DE cure gevonden.

De oplossing is niet benchen in een smith machine.
 
De oplossing: stop benching in the f##### Smith machine & learn how to bench with a barbell!
Oh, ik zie dat Steks me voor is.
 
Mijn ervaring is dat schouderproblemen meer te maken hebben met het volume dan met uitvoering.

Bij High Volume en High Density cycles heb ik meer "problemen" gehad dan bij High Intensity cycles. Ongeacht welke press variant op dat moment een dominante rol innam.
 
Bij sommige mensen is het acromion relatief laag geplaatst (aangeboren) waardoor de m.supraspinatus weinig ruimte krijgt. vaak bij oefeningen als de side raise/militairy press, (schouder) knelt de supraspinatus & bursae af.......

wat vaak helpt is om deze oefeningen niet meer zijwaarts te doen, maar een beetje naar voren. hiermee bedoel ik de oefening wel uitvoeren maar je handen in het gezichtsveld.
 
Mijn ervaring is dat schouderproblemen meer te maken hebben met het volume dan met uitvoering.

Bij High Volume en High Density cycles heb ik meer "problemen" gehad dan bij High Intensity cycles. Ongeacht welke press variant op dat moment een dominante rol innam.
volume of intensiteit?
 
Dit is nogal een oud topic.
Iemand ervaring met de oefeningen in het bovenstaande filmpje?
Gisteren bij mijn back-dag met hammercurls schoot het ineens in mijn linker schouder.
Dag ervoor was push day en daar geen enkel probleem.
Wat hij in het filmpje beschrijft is precies wat ik nu heb.
Krijg mijn linkerarm niet meer op de grond, rechts wel.
Ga nu een paar dagen die oefening proberen.
Ben hier op zoek naar een fysio, maar dat is niet zo eenvoudig.
 
Dit is nogal een oud topic.
Iemand ervaring met de oefeningen in het bovenstaande filmpje?
Gisteren bij mijn back-dag met hammercurls schoot het ineens in mijn linker schouder.
Dag ervoor was push day en daar geen enkel probleem.
Wat hij in het filmpje beschrijft is precies wat ik nu heb.
Krijg mijn linkerarm niet meer op de grond, rechts wel.
Ga nu een paar dagen die oefening proberen.
Ben hier op zoek naar een fysio, maar dat is niet zo eenvoudig.
Ik heb met precies dezelfde 2 oefeningen mijn schouders weten te herstellen. De oefeningen heb ik een aantal weken of maanden tijdens de lockdown gedaan en daarna geen schouderklachten in die regio.
 
Ik heb met precies dezelfde 2 oefeningen mijn schouders weten te herstellen. De oefeningen heb ik een aantal weken of maanden tijdens de lockdown gedaan en daarna geen schouderklachten in die regio.
Dank je. ga nu aan de gang. Blijf tot zondag even van de gewichten af en begin dan een weekje licht en bouw weer langzaam op.
Was gewoon karma.
2 dagen geleden zag ik iemand deze oefening doen en dacht "pfff die domme oefening ga ik niet doen" Ja ja BAM pak aan!
:-)
 
Laatst bewerkt:
Zo Diagnose gehad.
Empingment van linker schouder.
Een aantal oefeningen mee gekregen die ik dagelijks mag kan doen.
Zijn bijna indentiek als Jef liet zien in het filmpje.
Mag, voorlopig, geen pull ups en Borst/schouder oefeningen doen.
Zou ongeveer 6-8 weken gaan duren.
Iemand tips wat te kunnen doen?
Focus nu een beetje op mijn benen en wat meer cardio.
Begin nu lichtelijk in paniek te raken dat ik niet 6 dagen los kan gaan in de gym ;-)
Dacht zelf om voorzichtig mijn armen wat te gaan trainen.
Als het geen pijn doet kan het geen kwaad, eh dacht ik.

Weet niet of het aan de oefeningen ligt, die de fysio me meegaf, maar de pijn is al minder.
Of dat is gewoon hoopvol denken van mij.
Wel af en toe een scheut als ik mijn arm naar voren hef en buig (bv als ik een deur openmaak).
Geduld is niet een goede eigenschap die ik bezit.
 
Back
Naar boven