Fitness Seller

De draad weer oppakken! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

drakebaby

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 jul 2010
Berichten
25
Waardering
26
Lengte
1m81
Na een aantal jaar het fitnessen weer opgepakt. Aantal jaar geleden best wel veel mee bezig geweest. Alleen de afgelopen tijd vooral veel bier gedronken en gebbqt 🤦🏼‍♂️. Heb een voedingsschema voor mezelf in elkaar gezet met als doel wat vet te verliezen en spieren op te bouwen. Ben 1,81cm, 94,5 kilo en geen idee wat het vetpercentage is. Ben niet dik maar heb gewoon een buikje ;) Ik hoor graag van jullie wat jullie er van vinden en alle tips zijn welkom. Ik ben er van plan er weer vol voor te gaan en heb er zin in! 💪🏻

12A139AB-E977-43BC-8BC3-05010A5ECFD9.jpeg
 
Kcals + eiwit aan de lage kant, hoeveel vetten eet je?
 
ik vind beide ook erg laag voor iemand van 94,5kg. Zie wel dat eiwitten nog iets hoger uitkomen door avondeten. Zou zelf alsnog iets hoger beginnen en dan steeds iets meer kcals eraf halen ipv gelijk naar 1800 droppen.
 
Bedankt voor jullie reacties! De vetten ga ik even uitrekenen, ik kom hier nog op terug. Waarmee zou ik het aan kunnen vullen om hoger uit te komen in kcal en eiwit? Of is dat gewoon een kwestie van grotere porties?
 
1 blik tonijn van 160 gram, uitlekgewicht 120 gram heeft slechts 20gram eiwit. En 99kcal.
Of heb je grotere blikjes.

Ja, grotere porties, of aanvullen en meer variëren, dat laatste is leuker. Cashewnoten voor vet en eiwitten.
 
Wat eet je zo ongeveer aan eiwitten met avondeten? Als dat rond de 30 is denk ik dat je eiwitten al wel in de buurt komen. Dan zou ik zelf misschien wat extra kwark toevoegen en dan je tussendoortjes iets aanvullen (broodje erbij of een soort tonijnsalade maken).

Maar wat is je onderhoud eigenlijk? (Op hoeveel kcals blijf je op hetzelfde gewicht?) dan kan je het makkelijkst uitrekenen naar welke hoeveelheid kcals je je schema het best kan maken.
 
Misschien hier even lezen :)
 
Hier onder het schema aangevuld met de vetten. Kom inderdaad redelijk laag uit in alles en denk dat ik mijn 9 uurtje aan ga vullen met 25 gram ongezouten cashewnoten.

Aquaexplo Avondeten is gewoon normaal, heb een vrouw die niet heel enthousiast wordt van kip met rijst.

RonnReeves Je had gelijk inderdaad over die tonijn die heb ik aangepast.

Bedankt voor jullie reacties op alle hulp is op dit moment welkom!

voedingsschema.png
 
Is 1755kcal niet veel te laag onder je behoefte? Je bent een man van 1m81.
Dit is minder eten als een vrouw die straks in de prep gaat voor een bikini contest.
Heb je het al uitgeprobeerd enkele dagen? Hongergevoel?
 
Heb je de link wel gelezen? :rolleyes:
Staat zelfs een spreadsheet in die alles berekend als jij de grammen erin zet.
Geen koolhydraten in je berekeningen?

En zo weinig vet is echt niet gezond...en ook wel erg laag in kcal.

Weet je zeker dat je avondeten wel 650kcal is?
 
Ik doe dit nu ongeveer 2 weken. Daarnaast sport ik er ook 4x per week bij. Ik merk nu wel dat ik 's avonds na een flinke training toch wel honger begin te krijgen. Maar voor de rest kan ik het overdag prima af met wat ik nu eet. Misschien dat ik toch maar grotere porties moet gaan eten.

marina1975 ik heb het nog niet gebruikt maar denk dat het verstandig is dat ik dat nu ga doen.
 
marina1975 en de rest. Dit komt er uit als ik de sheet gebruik. Heb hier bij het diner 200 gram vlees, 200 gram groente en 200 gram aardappelen gerekend. Dat avondeten is wel echt random gekozen trouwens, omdat ik maar iets in wilde vullen.

Dit is met aanvulling van de 25 gram cashewnoten om 09:00.

Klopt dit een beetje? Mij lijkt 2339 Kcal dan weer veel voor iemand die wat vet kwijt wil.


schema.png
 
25 gr cashewnoten is 160 kcal...
Je eerste schema post je 1755 kcal en.met 25 gr cashewnoten erbij 2339...

Da's wel vreemd...
200 gr aardappel is 160 kcal
200 gr groente is 40 kcal
200 gr kip is 220 kcal
10 gr bereidingsvet is 90 kcal
Dan zit je op 510 kcal om en nabij...
Das Ook geen 650 kcal

Hoe doe jij je berekeningen?

Hou er rekening mee dat in de excel de rijst bijvoorbeeld ongekookt staat en in jouw eerste berekening gekookt.
100 gr ongekookte rijst is 350 kcal.

Buiten dat 2300 al beter klinkt vraag ik me echt af hoe jij zelf 600 kcal lager uitkwam met je berekening ...
 
Back
Naar boven