AndroidHealthClinic

De eerste wolkenkrabber van meer dan één kilometer hoog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
59.513
Waardering
22.715
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Momenteel is de 828 meter hoge Burj Khalifa in Dubai nog de hoogste toren ter wereld. Maar niet voor lang meer. Binnenkort begint de bouw van de Kingdom Tower in Saudi-Arabië van één kilometer hoog.
Het contract voor de bouw van de wolkenkrabber werd gisteren getekend. In het gebouw komen appartementen, kantoren en een Four Seasons hotel op een oppervlakte van 530.000 vierkante meter. De exacte hoogte van het gebouw is nog niet bekend, maar het zal “ten minste 173 meter hoger worden” dan de Burj Khalifa.

http://nos.nl/l/tcm:5-1022460/

De wolkenkrabber komt te staan aan de Rode Zee, in een buitenwijk van de stad Jiddah, waar een stadsontwikkelingsproject is aangekondigd van twintig miljard dollar. Het bouwconcern Saudi Binladin Group, van de familie van Osama, heeft een contract ter waarde van ruim 780 miljoen euro gekregen om de toren in ruim vijf jaar te bouwen.

Met het project wordt Saoedi-Arabië voorloper in de race tussen de olierijke Golfstaten voor de opvallendste architectuur.

Prestigieuze bouwprojecten worden door de sjeiks, emirs en regimes gezien als statussymbool voor economisch succes en culturele verfijndheid. De Kingdom Tower, die 59 liften en 12 roltrappen krijgt, is ontworpen door het architectenbureau Adrian Smith & Gordon Gill Architecture uit Chicago.

In deze video wordt het gebouw al op ludieke wijze besproken:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=73pfD-lNxJI

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/08/03/zo-moet-de-hoogste-toren-van-de-wereld-er-uit-gaan-zien/

Altijd al fascinerend gevonden; wolkenkrabbers :)
 
als je hier met een vliegtuig doorheen vliegt gebeurt er niet veel volgens mij. Het zal iig niet instorten.
 
als we nou met een dbb-crew beneden gaan staan, rondom dat ding, vervolgens met zen allen getimed heen en weer gaan schudden... wat zou er dan gebeuren? :evil:
 
Het zal eens niet in Dubai zijn.
 
Hoe hoog waren de wtc torens ook al weer?
 
Kerst komt vervroegd voor terroristen.
 
BinLaden group, deze torens zullen wel terrorist proof zijn.
 
en garde, ill let you try my wu-tang style
 
Het bouwconcern Saudi Binladin Group, van de familie van Osama,

De familie van Osama (Bin Laden) ? :p
Dat gebouw zal een goed fundament hebben, worden de bompakketten al geïnstalleerd bij opbouw of achteraf ? :D
 
ziek gebouw man, zou die bouw-tekening wel eens willen zien.. die mannen die de top moeten zetten worden ziek goed betaald :D
 
Dat uitzicht moet echt lijp zijn, hoewel het er op dat plaatje niet naar uit ziet dat je boven in de top kan komen.. Of zie ik dat fout?
 
Het wordt tijd dat de olie eens opraakt, wat een poppenkast.
 
wat een immens ding
 
De gebouwen eromheen zijn maar saai als je het mij vraagt...
 
Bin laden die wolkenkrabbers bouwt, de ironie
 
Ik wil de grootste hebben...
 
Back
Naar boven