Fitness Seller

Belangrijk Nieuws De ene calorie is de andere niet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Banshee

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
18 jan 2016
Berichten
4.696
Waardering
4.187
Lengte
1m82
Massa
76kg
Privacy settings

“We dachten altijd dat je van vet eten dikker wordt, omdat vet van alle voedingsstoffen de meeste calorieën per gram heeft. Maar de ene calorie is de andere niet”, verduidelijkt Cordtvriendt. “Daarom heeft calorieën tellen ook zo weinig zin. Koolhydraten verteren gaat snel en kost ons lichaam weinig energie. Als we ze niet verbranden, worden ze meteen opgeslagen als vetweefsel. Maar om natuurlijke vetten te verteren, moet het lichaam hard werken, waardoor al een derde van de calorieën als warmte verdwijnt. Ons lichaam gebruikt vetten ook als bouwstof, en bovendien raken we van vetten veel sneller verzadigd. Als we dan tegelijkertijd minder koolhydraten eten om energie te krijgen, zal ons lichaam opgeslagen vetten verbranden. Zo vallen we af.”

....

Ik ben zelf verslaafd geweest aan brood en pasta, maar nu verlang ik nooit meer naar een bord spaghetti, omdat ik nu altijd een verzadigd gevoel heb. Dat schrijven mensen mij ook: ze zijn zo verbaasd dat ze niet meer de hele tijd een hongergevoel hebben. Toen ik zoveel brood en pasta at, raakte ik nooit verzadigd en daarom bleef ik maar eten.”
 
Zucht.... al had ik ook niet anders verwacht van het AD
 
Ik ga alleen nog maar pakjes boter eten en eiwit shakes drinken.
 
Een van de beste verkopende voedingsboeken auteurs in België van de laatste jaren btw...
 
Wahahahahahah Pascalle Naessens :roflol:.
 
Cordtvriendt is ook zo'n beroepsmongool.
 
1. Koolhydraten verteren gaat snel en kost ons lichaam weinig energie. Als we ze niet verbranden, worden ze meteen opgeslagen als vetweefsel.
2. Maar om natuurlijke vetten te verteren, moet het lichaam hard werken, waardoor al een derde van de calorieën als warmte verdwijnt.
3. Ons lichaam gebruikt vetten ook als bouwstof, en bovendien raken we van vetten veel sneller verzadigd.
4. Als we dan tegelijkertijd minder koolhydraten eten om energie te krijgen, zal ons lichaam opgeslagen vetten verbranden. Zo vallen we af.


1. TEF bij koolhydraten opgeslagen als glycogeen: 5-6%. TEF bij koolhydraten opgeslagen als vet: 23%.
2. TEF bij vetten: 2-3%.
(Kijkende naar de TEF van koolhydraten en vetten klopt punt 1 en 2 niet).

3. Klopt vetten zijn idd ook bouwstof. We raken van vetten echter niet sneller verzadigd, maar wel langduriger.

4. Als je mnder koolhydraten eet zal je lichaam meer vetten verbranden (niet perse opgeslagen vetten). Dit zullen vetten uit voeding zijn. Als er niet voldoende energie uit de voeding gehaald kan worden zal ook opgeslagen vet aangesproken worden.

Conclusie: De persoon die deze onzin verkondigt heeft geen idee waar die het over heeft.

 
Pascale Naessens: “Ik ben pas enorm beginnen vermageren toen ik meer vet ging eten”

Lol .. oh wacht ik at maar 1200 cal. daarom viel ik af.


Zelfde als mensen zeggen van ''ik viel af toen ik brood en pasta achterwege liet''
Ohja weer..wacht het waren weer maar 1200 cal. :)
 
Ik ben Belg, en ik ken die Cordtvriendt niet hoor....:windup:
 
Dan zijn wij al 2 niet domme Belgen :D
 
johnyjordaan ook gespot in de comment sectie.

Screenshot_20180606-124019.jpg
 
Back
Naar boven