XXL Nutrition

De ene spiergroep makkelijker opgepompt dan de andere... waar ligt dat aan?

Bezoekers in dit topic

hardcorebuilder

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2006
Berichten
11.389
Waardering
358
Hoe kan het dat de ene spiergroep je heel makkelijk een pomp gevoel krijgt en de andere niet?

bijv bij me benen, triceps, borst hoef ik nauwelijk wat werk te verrichten om een pomp te creëren.
me biceps en rug moet ik een berg oefeningen doen om een beetje pomp te krijgen... :(

Ik dacht eerst dat het aan mezelf lag maar na wat vragen hier en daar ontdekte ik al snel dat meer mensen dezelfde probleem hebben...

vraag me of ligt dat aan de vezeltype?
 
Ik heb maar in een paar spiergroepen pomp, biceps, benen, borst en onderarmen. Geen idee waar dat aan ligt, zou ik ook wel eens willen weten..
 
Heb alleen nooit een pomp in m'n schouders, wtf : \
Ik train ze beastly genoeg dus, en ik neem Jack3d, but barely any pump in my delts..
 
Ik voel mijn borstpieren amper terwijl ik train, raak wel uitgeput, maar ik voel mijn borstspieren zelf amper terwijl en na ik train. Nog mensen?
Ik vind het wel wat raar want ik train ze echt hard, maar voel ze nooit echt, zoals ik benen, abs, biceps voel enz.
 
Ik voel me borst ook nooit duidelijk... Wel raakt ie op een gegeven moment uitgeput, en kan ik er nix meer mee :p Verder krijg ik aardige pomp in mijn triceps, benen, rug, onderarmen en schouders.
 
voel de pomp in de borst altijd vrij snel, vaak al na het banken of na 1 of 2 sets isolatie oefeningen daarna. Zou wel een keer een pomp in me triceps willen:p achja heb ik ook wat te vragen aan sinterklaas:D
 
Een goeie pump voel ik in mijn biceps, triceps en onderarmen (onderarmen het meest)
 
voel de pomp in de borst altijd vrij snel, vaak al na het banken of na 1 of 2 sets isolatie oefeningen daarna. Zou wel een keer een pomp in me triceps willen:p achja heb ik ook wat te vragen aan sinterklaas:D

wel heb k ook, na 1 of 2 sets vol ik het wel, maar daarna gaat het weg en komt het ook niet meer terug :p
 
Waarom is geen pomp hebben een probleem? Wat is het nut van oppompen?

Tziet er nice uit! :D

Ik krijg makkelijk pomp in mijn borst, triceps en biceps. In mijn lats soms maar vandaag na een maand geen pull ups, megapomp :D Mijn schouders kunnen ook pomp hebben maar ook maar af en toe. Mijn benen zo goed als nooit.
 
Waarom is geen pomp hebben een probleem? Wat is het nut van oppompen?

Wanneer je de pump hebt, heb ik tenminste het gevoel dat ik goed bezig bent met trainen, het voelt gewoon lekker, geeft me een kick.

schouders, nek en rug krijg ik haast nooit de pump, borst en biceps af en toe, benen triceps vrijwel altijd.
 
Overal wel behalve mijn schouders :(
 
Gisteren toevallig met iemand in de gym over gehad. Hij voelde altijd een enorme pomp in de borst. Zelf heb ik ook bijna geen pomp in mijn borst. Is idd uitgeput op het einde van de training maar voelt niet bol.

Mijn onderarmen staan dan weer zo strak als een bos uien voor het minste. Ook de achterkant van men trapezius staat zeer snel opgeblazen.
 
benen borst en triceps voel ik altijd het meest qwa spierpijn en pomp
 
Kan in al mijn spiergroepen een pomp krijgen, is alleen soms k*t als je het krijgt wanneer je het niet wilt :p

Soms staan mijn biceps zo strak dat ik niet verder omhoog kom dan NET 90 graden
 
ik voel overal een pomp :p behalve rug is wat minder.. denk ook dat het te maken heeft hoe goed je ze aanspant tijdens trainen natuurlijk..
 
Wanneer je de pump hebt, heb ik tenminste het gevoel dat ik goed bezig bent met trainen, het voelt gewoon lekker, geeft me een kick.

schouders, nek en rug krijg ik haast nooit de pump, borst en biceps af en toe, benen triceps vrijwel altijd.

alleen zegt het niks over of je goed getraind hebt:(
 
Is bijna hetzelfde als met spierpijn. Kun je weinig aan doen.
Voor de pomp miss keer proberen beter te isoleren? Kun je verder weinig aan doen lijkt me. Genetics ftw
 
Back
Naar boven