Fitness Seller

De fitnessclub etiquette (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ghost

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
17 mrt 2003
Berichten
54
Waardering
0
Beste board members.

Het volgende wil ik u allen even graag onder de aandacht brengen zodat het trainen in een sporschool, fitnessclub, health centre aanzienlijk aangenamer wordt voor allen die in een gezamelijke ruimte trainen, oftewel

De fitnessclub etiquette

Ieder soort fitnessclub heeft zijn eigen ongeschreven gewoontes.
Je zal er meer thuis voelen als je leert over deze ongeschreven regels.
Hier zijn wat tips over hoe je in bepaalde situaties kan reageren.


1. Als iemand een fitnesstoestel gebruikt die jij ook wilt gaan gebruiken.


theoretisch
Vraag of je mee mag doen. Je kan de oefening dan om de beurt doen. Het gewicht is makkelijk te aan te passen door de pin te verplaatsen.
Dit is een heel gewone vraag, niemand heeft het recht om een toestel langer dan een kwartier voor zich te houden.

Praktijk
Je loopt op hem af, kijkt hem vernietigend aan, het liefst met schuim op je bek en bloed doorlopen oogjes. Gaat hij dan niet DIRECT weg dan schop je hem zijn dumbbells uit zijn handen, of bankje onder zijn kont vandaan en je zegt dat je hier al aan het trainen was.....kopstoot helpt ook nog wel eens!

2. Als je ziet dat iemand wacht tot je klaar bent.

Theoretisch
Vraag vriendelijk of die persoon met je mee wil trainen (zie punt 1). Of vertel die persoon hoelang je nog bezig bent met die oefening zoals: 'je kan hierna, dit is mijn laatste oefening'.

Praktijk
Punt 1 geldt alleen in het geval dat het een mooie vrouw met een te strak trainingspakje aan is en in de overige gevallen doe je zeker nog 7 extra setjes. Tussen setje 5 en 6 een uurtje aan de bar gaan zitten om je op te laden voor de laatste 2 sets. Flink zweten en kwijlen op het toestel of dumbelss helpt ook vaak dat die persoon spontaan op zoek gaat naar een andere work-out

3. Als je hulp nodig hebt om een toestel in te stellen of je bent vergeten hoe dat moet...

Theoretisch
Vraag! Aan iemand bij je in de buurt of aan een trainer of ze je kunnen helpen.

Praktijk
Nooit vragen, al ga je op je kop hangen aan bv de Smith machine, NOOIT laten zien dat je iets NIET weet!!!!!!!

4. Als iemand een oefening doet die jij ook wil leren ...

Theoretisch
Wacht tot die persoon even pauze neemt en vraag of hij/zij jou kan uitleggen hoe die oefening werkt.
De meeste mensen zullen je graag helpen, ze zullen vaak gevleid zijn dat je hen vraagt te helpen.

Praktijk
Nooit wachten tot iemand klaar is. Wat is nou leuker dan iemand flink uit zijn concentratie te halen? Gewoon direct die persoon flink aantikken, dom aankijken en in zijn oor brullen;'Waarom?'
TIP:Vooral aan te raden bij iemand die net zijn laatste rep er aan het uitpersen is met sqautten....wel wachten tot hij op zijn diepste, lees zwaarste, punt zit.
BTW, bestaan er nog wel oefeningen die je niet weet?

5. Als je niet zeker bent of je de oefening veilig uit kan voeren ...

Theoretisch
Vraag iemand je te helpen! Dit is vaak de reden waarom mensen samen trainen.
Als je alleen traint vraag gerust iemand in je buurt je even te helpen met de oefening.

Praktijk Gewoon doen, wat is nou stoerder dan door een ambulance uit de sportschool gehaald te worden. [Nadat je met gewichten en al door de spiegels gepl**rd bent]
Jou vergeten ze nooit meer en probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen door alleen maar te trainen

6. Vergeet je handdoek niet ...

Theoretisch
Niemand wil in andermans zweet zitten. Maak altijd je toestel droog als je klaar bent.

Praktijk
Iedereen neemt altijd een handoek mee om zijn toestel schoon te maken, dan kan IK die van mij toch wel thuis laten.
Zweten hoort erbij en ik vind dat diegene die na mij komt moet weten dat ik heeeeel hard getraind heb.
Zo motiveer je die andere ook om extra zijn best te doen!

7. Ga niet schreeuwen ...

Theretisch
Je kan dan net zo goed met een megafoon roepen: 'mensen kijk naar mij, ik probeer meer gewicht omhoog te krijgen dan ik aankan'.

Praktijk
Schreeuw zo hard mogelijk, zelfs bij het opwarmen. Kwijlen, draaiende ogen, spugen, vloeken bewaar je voor iets later.

8. Ruim de gewichten op.

Theoretisch
Plaats altijd de gewichten in de juiste volgorde in het rek terug.

Praktijk
NOOIT, maar dan NOOIT je gewichten opruimen!! Juist als je klaar bent extra gewicht, bij bankdrukken bv 'n kilootje of 150 aan elke kant hangen lijkt net alsof je 350 kg bankdrukken gedaan hebt
En waar moet je die energie nog vandaan halen om na je intensieve training nog eens een keer alles op te ruimen?
BTW, je betaald toch je contributie?

9. Ga niet op een apparaat zitten dat je niet gebruikt!

Praktijk

Zorg dat je op 10 apparaten gelijk bezig bent, supersetjes lenen zig hier uit stekend voor. Wil iemand er toch gebruik van maken zie dan punt 1 [praktijk]

10. Respecteer andermans privacy ...

Theoretisch
Als iemand aan het trainen is, is dat niet het juiste moment om die persoon aan te spreken over werk of dat soort zaken. Wacht tot de persoon gedaan heeft met de oefening.

Praktijk zie punt 4 [praktijk]
Vraag alleen niet waarom maar ga gerust vragen waar hij dat belachelijke trainings shirt vandaan heeft.

Trainzzzzzz

Groet Ghost :wave2:
 
Originally posted by Ghost
Beste board members.

Praktijk
Nooit vragen, al ga je op je kop hangen aan bv de Smith machine, NOOIT laten zien dat je iets NIET weet!!!!!!!


oh dat is dus niet de bedoeling...
 
Meesterlijk :D Vooral het kwijlen op toestellen en dumbbells!
 
Alleen zijn de praktijk uitvoeingen NIET aan te raden voor een "new be" :no:

Grtzzzzz Gost :wave2:
 
bezette toestellen

veel knoflook bij je eten doen, draag bij elke workout dezelfde sportkleding die doordrenkt is van je zweet van vorige trainingen,
dan heb je overal waar je komt een toestel vrij, of ruimte om te beesten met olympische halter, en niemand vraagt aan je of je nog lang op een toestel moet, succes verzekerd !
 
Laatst bewerkt:
haahah dit is lachen
 
Whaaaaaaahahahaaaaa.. :D:laugh: :roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol:
 
Ik heb nooit last als ik vraag of iemand nog lang bezig is met een bepaalde oefening dan zeggen ze meestal: ben klaar...
 
Er is een oudere gast bij ons in de gym die echt gruwelijk uit zn bek stinkt. Elke keer als ie er is zie je gewoon een volksverhuizing van mensen van de ene naar de andere kant van de gym. Gevolg is dat er veel toestellen vrij zijn in zijn buurt. Daar maak ik dan ook gebruik van, natuurlijk met gasmasker.
 
Originally posted by Purple
Ik heb nooit last als ik vraag of iemand nog lang bezig is met een bepaalde oefening dan zeggen ze meestal: ben klaar...

en ze bieden zich vast allemaal nog aan als spotter ook...

:D
 
Vaak wel inderdaad... Maar dat is gelukkig niet altijd nodig...
 
Originally posted by Purple
Ik heb nooit last als ik vraag of iemand nog lang bezig is met een bepaalde oefening dan zeggen ze meestal: ben klaar...

Ik had je laten wachten :p
 
Originally posted by Ghost
5. Als je niet zeker bent of je de oefening veilig uit kan voeren ...

Praktijk
Gewoon doen, wat is nou stoerder dan door een ambulance uit de sportschool gehaald te worden. [Nadat je met gewichten en al door de spiegels gepl**rd bent]
Jou vergeten ze nooit meer en probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen door alleen maar te trainen


hehe. ze hebben twee weken terug het squatrek verplaatst. nou heb ik rechts van mijn een grote spiegel zitten ( <20cm van de halterpunt af)
Met lunges ga je niet voor of achterover als je je evenwicht kwijtraakt maar opzij.... Het zal me vast wel een keer gebeuren dat ik wordt afgeleid door een leuke dame en mijn concentratie en evenwicht verlies en dwars door die spiegel heen ga :D :D :D :D
 
Originally posted by Purple
Vaak wel inderdaad... Maar dat is gelukkig niet altijd nodig...

Alleen bij squatten wel natuurlijk, en dan moet je r wel goed op letten dat je je billen goed naar achter steekt! Misschien is het versandig om iemand je heupen vast te laten houden, zekerheid boven alles he! ;)
 
Back
Naar boven