XXL Nutrition

Sticky De Fotohoek

Bezoekers in dit topic

Totdat mijn broer die voor ongeveer dezelfde keuze staat kwa body vraagt waarom een tweede hands R6 (de mark I) geen betere keuze is. :thinking:
Tweedehands is zeker niet mis, de R6 is ook wel een aardige upgrade.
 
De a6700 is binnen, gekocht als retourdeal bij Amazon. Als nieuw, geen haartje aan te merken en 4 clicks. Zag dat amazon.nl ze met kitlens voor 1461 aanbood, gekocht en een dag later is alles 1602 geworden. alleen nog de 18-50 f2.8 van Sigma een keer scoren. Ff marktplaats in de gaten houden, maar is een populaire lens.

Wel een klein beetje teleurgesteld dat er geen degelijke fast-charger in zit. Ik snap dat het bij telefoons etc niet meer de norm is, maar een camera wordt doorgaans wel flink wat jaren gebruikt. Ook vind ik het best een zielige bedoeling dat er niet de nieuwere driehoekjes bij zitten voor straps. De a7iv heeft ze met veren, waardoor ze niet onnodig heen en weer wapperen. Klein detail, maar zoiets simpels mag je toch wel verwachten bij de nieuwste en hoogste model aps-c.. :o

Verder heerlijk toestel. Het heeft net de juiste diepte om er goed grip op te hebben. Weather sealing is degelijk, goed sluitende klepjes aan de zijkanten. Front dial er bij, tot zover de enige aps-c model die dat heeft van Sony. Ook de snelle foto/video/slowmo switch zoals de a7iv. De AI chip is ook niet mis.Vooral dat ik b.v. het gezicht van m'n vrouw op kan slaan en dat als voorkeur kan geven als focus point. Hoef ik niet van wide naar spot te switchen om te focussen in bepaalde situaties.
 
Ook vind ik het best een zielige bedoeling dat er niet de nieuwere driehoekjes bij zitten voor straps. De a7iv heeft ze met veren, waardoor ze niet onnodig heen en weer wapperen.
Wat bedoel je?
 
Wat bedoel je?
sony-a6700-hero-1~3.jpg

Deze dingen. Bij de a7iv hebben ze een driehoekje wat als een veer werkt (rechter zijaanzicht). Als je hem vast maakt, dan blijft die vast omdat die naar buiten drukt. Nu wiebelt m'n peak design clip alle kanten op omdat het een standaard clip heeft.

Hele kleine detail, maar wel sneu dat ze zoiets simpels zo'n "premium" feature vinden en het hier niet op zit.
 
Mooi compact zo. Minder intimiderend met straatfotografie. Zelfs in slechte lichtomstandigheden heeft die weinig moeite m'n niet meewerkende konijnen te volgen.

In de herfst naar IJsland voor 2 weken, denk dat ik er dan een 11mm f1.8 bij neem en met alleen die 2 op pad ga.
AGC_20240319_193922344.jpg

DSC03807.jpg
DSC03846.jpg
 
Mooi compact zo. Minder intimiderend met straatfotografie. Zelfs in slechte lichtomstandigheden heeft die weinig moeite m'n niet meewerkende konijnen te volgen.

In de herfst naar IJsland voor 2 weken, denk dat ik er dan een 11mm f1.8 bij neem en met alleen die 2 op pad ga.
Bekijk bijlage 619023
Bekijk bijlage 619024Bekijk bijlage 619025
Hoe bevalt zo’n “range finder” EVF? De enige optie naast een R8 is voor mij een A7C2. Ik fotografeer veel in “potrait” met de sluiterknop boven.
 
Hoe bevalt zo’n “range finder” EVF? De enige optie naast een R8 is voor mij een A7C2. Ik fotografeer veel in “potrait” met de sluiterknop boven.
Net zo ruk als een EVF in het midden, gezien links m'n dominante oog is. :p Al kan ik mij voorstellen dat het voordelen heeft met je rechter oog, gezien je zowel horizontaal als verticaal geen neus tegen de lcd scherm kan stoten.
 
Hebben mensen ook ervaring met fotoprinters?

Ik zit er aan te denken een canon pro 200 aan te schaffen.

 
Hebben mensen ook ervaring met fotoprinters?

Ik zit er aan te denken een canon pro 200 aan te schaffen.

 
Cherryblossom seizoen is eindelijk gestart hier (en vandaag door een zieke typhoon ook meteen weer geëindigd :o).

THIRSANIJWENING_2024_TOKYO_MISC__MG_0162_WEB.jpg

THIRSANIJWENING_2024_TOKYO_MISC__MG_0271_WEB.jpg

THIRSANIJWENING_2024_TOKYO_MISC__MG_0319_WEB.jpg

THIRSANIJWENING_2024_TOKYO_MISC__MG_0194_WEB.jpg
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven