XXL Nutrition

Sticky De Fotohoek

Bezoekers in dit topic

Ohja de AF punten was ook zo'n dingetje. En dan moet je nagaan dat die van de concurrerende FF 6d mark ii nog een veel trieste spreiding heeft..
 
Maar hoe vertaald zich dat dan in de output van de foto's die je schiet. Is dit niet gewoon een extra hulpmiddel voor mensen die niet zo goed kunnen fotograferen? j/k :D

Het zorgt er voor dat je op een ander wijze tot eenzelfde compositie kan komen, als je werkt met een krappe dieptescherpte, bij heel weinig licht met bij snel bewegende onderwerpen is het in veel gevallen meer dan een hulpmiddel voor slechte fotografen. Bij portretten van stilzittende personen is het wellicht gewoon een extra hulpmiddel voor mensen die niet zo goed kunnen fotograferen. Maar dat kan je dan ook zeggen van autofocus of auto ISO en lensstabilisatie enz.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Ik denk dat ik er eens een keer mee zou moeten schieten een dagje om het verschil te merken.
 
Ik heb er ook nog geen echte ervaring mee, maar de live view modus van mijn camera is zo goed als het zelfde, alleen kijk je dan niet door een viewfinder, maar gewoon op het scherm.
 
Na een tijdje zoeken, vergelijken en denken toch de keuze gemaakt om bij mijn overstap naar FF te gaan voor een mirrorless camera (Thanks Steks :p) . Dinsdag komt mijn sony a7 ii binnen met de tamron 28-75mm f/2.8 zoomlens :D. T/m 30 juni krijg je 150 euro kassakorting en t/m 31 juli 150 euro cashback. Nou wilde ik die kassakorting natuurlijk niet ontlopen. Als ik niet tevreden ben kan die altijd retour.
Dat is iets wat sommigen ook vergeten, als je er netjes mee omgaat dan kan je hem gewoon terug sturen ja.

Ben vooral enorm benieuwd naar de lens. Een setje met de sony zeiss 24-70mm f/4 kostte 1499,-. Maar die lens is enorm slecht op 70mm, met zelfs weinig scherpte in het midden op maar f/4. De tamron is 200 euro extra, maar dan heb je een flinke f/2.8 zoomlens dat zelfs op f/2.8 scherp zou moeten zijn op alle afstanden. Daarmee is het ook erg geschikt voor portretten, wat ik meer waard vind dan de extra 4mm aan de wijde kant.

Mooi dat Christopher Frost nu ook een sony mirrorless FF camera heeft. Vind zijn reviews het meest prettige, die ook goed vergelijkbaar zijn door alles hetzelfde te doen. Als je die naast elkaar houdt met de sony 24-70 f/4 dan is dit toch wel een erg bijzondere lens voor zijn prijs van 'maar' 850,- vergeleken met de concurrerende f/2.8 zoomlenzen.

Ik denk dat je, zeker nu de A7ii flink in prijs gedaald, voor het geld (totaal € 1700?) het beste hebt aangeschaft wat er nu voor die prijs te koop is.
 
Dat is iets wat sommigen ook vergeten, als je er netjes mee omgaat dan kan je hem gewoon terug sturen ja.



Ik denk dat je, zeker nu de A7ii flink in prijs gedaald, voor het geld (totaal € 1700?) het beste hebt aangeschaft wat er nu voor die prijs te koop is.
1700,- indd. En dan heb je een uitstekende f/2.8 zoomlens! En volgende maand komt tamron met een net zo'n goede 1oomlens van 17-28mm f2.8 voor 900 dollar. En als laatst zal er ook een 75-200mm f2.8 komen, tamrons eigen holy trinity voor sony E mount. Perfect dus!
 
Ik ben benieuwd hoe die bevalt en dan met name het AF systeem van zo’n mirrorless body.
 
Ik ben benieuwd hoe die bevalt en dan met name het AF systeem van zo’n mirrorless body.
Dat sony zijn mount open heeft staan is al veelbelovend. Het schijnt dat bij de 28-75mm tamron ook naast sony gewerkt heeft. Er wordt dan ook verwacht dat deze net zo goed zal presteren. Ben benieuwd naar de reviews, misschien ook een leuke lens voor later. En ook 420g. Wss hebben ze weer een paar mm korter gemaakt om mooi draagbaar te zijn. De 16-35mm sony is een ruime kilo. Beetje een all-purpose landschap en astro lens, al zal ik toch voor de 14mm samyang zonder AF gaan voor astro.

Maar ik wacht dan vooral op die 75-200mm f2.8. Als die net zo goed is qua IQ en dezelfde prijsrange dan is dat een erg mooie lens. Dat is de enige optie die ik mis op de E-mount en eigenlijk dit jaar al wilde kopen. Leuk voor dieren, maar ook voor portretten op een afstand. Maar die zal nog wel even duren, misschien volgend jaar? Geen idee hoe snel ze lenzen ontwikkelen.
 
Les van een pro? Nice..

https://www.youtube.com/user/FStoppers

https://www.youtube.com/user/zhch15



Die Tony heeft ook wel geluk met zijn vriendin hoor. :p

Geen les van een pro, mijn zoontje gaat bij haar op de foto, zij is wel relaxed en we hebben al bijna 10 shoots bij haar gedaan denk ik dus ik kan wel echt wel even over camera's en bijzaken babbelen.

Ik heb gisteren even met de fotograaf gesproken over camera’s maar zij is er niet zo mee bezig, ze houd zich vooral met het artistieke deel bezig en heeft weinig interesse in de techniek. Maar een uitgebreider antwoord was als volgt, ze heeft nu 2 Canon 5D IV’s en een 5D III als back-up haar lenzen zijn allemaal Canon EF, maar niet van de laatste generatie: 24-70 f/2.8, 70-200 f/2.8, 50 f/1.4 en een 80 f1.8. Als ze wat anders nodig heeft dan huurt ze dat. Ze doet voornamelijk bruiloften, daarnaast nog wat andere dingetjes. Beter dan haar huidige spullen heeft ze niet nodig om haar klanten tevreden te laten zijn over haar werk.
 
Maar hoe vertaald zich dat dan in de output van de foto's die je schiet. Is dit niet gewoon een extra hulpmiddel voor mensen die niet zo goed kunnen fotograferen? j/k :D

Hier zie wat de duurste Sony mirror-less camera kan wat betreft eye-autofocus.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Recent even wat foto's kunnen maken tijdens de "modderdag" op de opvang van mijn kids. Ik heb daar veel gewisseld tussen mijn 17-50mm en 55-250mm lens, wat me sterkt in de gedachten om de Tamron 35-150mm f2.8-4 te kopen, of in elk geval even te huren om te kijken of hij bevalt. Die zou ik aan de onderkant mooi kunnen laten aansluiten aan een Sigma 18-35mm f/1.8. Eigenlijk heb ik dan geen andere lens meer nodig.

Ik heb daar ook nog een foto gemaakt die ik jullie niet wil onthouden.

464FFE98-BCA1-4D74-AB04-05639F48FA1F.jpeg
 
Recent even wat foto's kunnen maken tijdens de "modderdag" op de opvang van mijn kids. Ik heb daar veel gewisseld tussen mijn 17-50mm en 55-250mm lens, wat me sterkt in de gedachten om de Tamron 35-150mm f2.8-4 te kopen, of in elk geval even te huren om te kijken of hij bevalt. Die zou ik aan de onderkant mooi kunnen laten aansluiten aan een Sigma 18-35mm f/1.8. Eigenlijk heb ik dan geen andere lens meer nodig.

Ik heb daar ook nog een foto gemaakt die ik jullie niet wil onthouden.

Bestellen en uitproberen geen optie? Zolang er niets raars mee gedaan wordt kan het altijd retour binnen de termijn.
 
Is ook een optie natuurlijk, voor Canon is hij pas een paar dagen leverbaar voor Nikon een maand ofzo, maar er zijn nog niet echt nuttige reviews te vinden, waarschijnlijk omdat hij best goedkoop is. Gelukkig heeft Christopher Frost toegezegd deze lens te reviewen en als hij hem aanraadt dan koop ik hem gewoon blind, het is precies het bereik wat ik het meeste gebruik.
 
Is ook een optie natuurlijk, voor Canon is hij pas een paar dagen leverbaar voor Nikon een maand ofzo, maar er zijn nog niet echt nuttige reviews te vinden, waarschijnlijk omdat hij best goedkoop is. Gelukkig heeft Christopher Frost toegezegd deze lens te reviewen en als hij hem aanraadt dan koop ik hem gewoon blind, het is precies het bereik wat ik het meeste gebruik.
Ahja, je weet natuurlijk al wel dat de zoom en diafragma perfect is. Dat is dus alleen nog wachten op de kwaliteit. Heeft hij ook gezegd wanneer zijn review komt? Prima bedrag ook, tamron doet het erg goed.
 
Ahja, je weet natuurlijk al wel dat de zoom en diafragma perfect is. Dat is dus alleen nog wachten op de kwaliteit. Heeft hij ook gezegd wanneer zijn review komt? Prima bedrag ook, tamron doet het erg goed.

Het liefste heb ik f/2.8 over de hele range, maar hier valt ook mee te leven , zeker gezien de afmetingen, het gewicht en de prijs. En verder is er natuurlijk de mogelijkheid om te upgraden naar een FF body
 
Het liefste heb ik f/2.8 over de hele range, maar hier valt ook mee te leven , zeker gezien de afmetingen, het gewicht en de prijs. En verder is er natuurlijk de mogelijkheid om te upgraden naar een FF body
En op een fullframe is f/4 natuurlijk ook al erg goed, vooral met 100-150mm. En als de scherpte op alle lengtes & de wijdste opening op het niveau is van de andere recente tamron lenzen is het heel wat. Met sommige f/2.8 of f/4 lenzen wil je niet eens op de wijdste opening zitten. Ben benieuwd hoe die lens het zal doen.
 
En op een fullframe is f/4 natuurlijk ook al erg goed, vooral met 100-150mm. En als de scherpte op alle lengtes & de wijdste opening op het niveau is van de andere recente tamron lenzen is het heel wat. Met sommige f/2.8 of f/4 lenzen wil je niet eens op de wijdste opening zitten. Ben benieuwd hoe die lens het zal doen.

Klopt dan zou ik voor veruit de meeste foto’s aan 1 lens genoeg hebben, de 26MP EOS RP is goed genoeg om wat te croppen dus aan 150mm heb je veel al genoeg. Voor wat ik tot nu tie heb gevonden is men wel te reden over de kwaliteit van de lens, de minpunten die ik tegen ben gekomen hebben vooral te maken met de bediening e.d. Dus ik zet alles in op deze lens, maar als Chris hem toch niet goed vind ga ik eens of er iets vergelijkbaars op de markt is of komt.
 
Indien deze camera ruim minder dan €2000 gaat kosten is hij ook wel interessant. De L-mount alliance kan echt wel wat moois worden binnen een paar jaar.
 
Back
Naar boven