AndroidHealthClinic

Sticky De Fotohoek

Bezoekers in dit topic

Ja, al een lange tijd, maar niet voor de massa. De laatste 10 jaar ofzo gebruiken zij een ander type sensor, een Foveon senor. Simpel gezegd zijn dat 3 lagen pixels over elkaar waarvan de bovenste 2 licht ldoorlatend zijn. Het voordeel is veel betere kleuren, het nadeel is dat boven ISO 100 er veel sneller veel meer ruis komt bij minder licht. Sindskort werken ze met Leica en Panasonic samen binnen de L-mount alliance, het kan dan interessant zijn om daar naar te kijken want al hun nieuwe body’s en lenzen zijn dan door elkaar met elkaar te gebruiken en Sigma gaat ook een adapter uitbrengen waarmee je EF lenzen kunt gebruiken en als het goed is met alle functionaliteit. Dan kan je dus 2 body’s kopen, eentje met een Foveon sensor en eentje met een (standaard) Bayer sensor waar je dezelfde lenzen op kunt gebruiken.
 
Hier nog iets over de Tamron 35-150mm, niet echt een review, die komt er nog van hem, maar hij is niet ontevreden en de kritiek dat het een wat ouderwetse lens is, dat maakt mij njet zoveel uit.

 
Soms zie je iets leuks, maar komt het niet uit de camera zoals je had gehoopt.

E40E1227-8926-4EB9-B4A1-0AE02F624162.jpeg
 
zU0QdWL.png


Uh....? Hoe dan :o. Nou heb ik graag leuke deals en geregeld spullen erg goedkoop en zelfs nieuw op amazon gevonden, maar dit gaat wel heel ver. Een 'als nieuwe' a7r ii voor dat bedrag dat kan toch niet kloppen.
 
Dat is wel heel goedkoop ja, misschien is het geen A7RII maar de gewone A7II of de A7RI.

Maar je hebt dus nog geen nieuwe camera gekocht?
 
Dat is wel heel goedkoop ja, misschien is het geen A7RII maar de gewone A7II of de A7RI.

Maar je hebt dus nog geen nieuwe camera gekocht?
Het is al gelijk weg gegaan, is wel zeker de a7rii. Maar toch vertrouw ik het niet en kan er wel iets zijn waar ik snel spijt van zal kunnen krijgen.

Ik ga het volgende week aanschaffen. Het was de bedoeling om via afterpay de kassakorting+cashback aanbieding te scoren, maar deze werd achteraf geweigerd omdat het bedrag te hoog was. Nou heb ik ook weer geluk met nog heel iets langer wachten, want sinds vandaag is er een nieuwe 150 euro kassakorting bovenop de cashback tot 31 juli. Misschien vanwege de aankondiging van de a7riv?
 
Hier nog een "review" van de Tamron 35-150mm.

Ik baal er wel een beetje van dat zoiets er niet is voor de Sony E-mount, want met de nieuw A7RIV hebben zij wel een hele goede troef in handen en heeft de E-mount zeker een toekomst,
 
Hier nog een "review" van de Tamron 35-150mm.

Ik baal er wel een beetje van dat zoiets er niet is voor de Sony E-mount, want met de nieuw A7RIV hebben zij wel een hele goede troef in handen en heeft de E-mount zeker een toekomst,
Of je zou het moeten doen met een adapter?
 
Of je zou het moeten doen met een adapter?

Klopt, maar voor zover ik het begrepen heb kan dat wel wat problemen opleveren, dan ga ik toch liever van een EF lens op een EOS R/RP en een Nikon DSLR lens of een Nikon Z body, ach we zien wel over een paar maandjes.
 
Heeft iemand hier wel eens gespeeld met wat leuke vintage lenzen? Ik heb de helios 44-2 58mm/f2.0 besteld! Zal met +-1 week hier zijn, al zal de adapter wat langer duren om hier te zijn. In totaal 45 euro voor verzending, de lens & de adapter. De verkoper van de lens op ebay is erg hoog gewaardeerd en de foto's zien er top uit. + de verzender biedt gratis retourneren aan, wat erg betrouwbaar overkomt. Ben benieuwd :D

https://www.ebay.nl/itm/HELIOS-44-2...219190?hash=item3fc7fd80b6:g:uy8AAOSwkYZdNF1Y
 

Hij is binnen :D! Zal er wel snel een grip achteraan halen, man wat is het irritant met zo'n kleine body en grote lens :o. Wel erg fijn en vooral een hele mooie lens! Foto uit de hand genomen van m'n wijn, dat moet ik niet eens proberen met m'n canon. Het menu is wel 1 grote teringbende, maar dat zal wel snel wennen. Dit weekend de deur uit met m'n gear! Zal dan ook de helios 44-2 hebben denk ik. Die komt waarschijnlijk eind deze week.

Een standaard zoomlens die m'n 50mm prime geheel de grond in boort is wel leuk om te zien. Wat is dit een scherpe lens zeg. Kan de stofdeeltjes op m'n scherpgestelde fles wijn tellen als ik wil. Wel 47mb RAW files :p
 
Als je de reviewers moet geloven went dat nooit echt, net zoals het "touchscreen", maar buiten dat een hele goede keuze denk ik.


De A7Riv met zijn 16 voudige pixel shift creëert dacht ik 2gb RAw files. :D
Begint al wel een beetje. Zolang ik de belangrijkste dingen niet vergeet te vinden is het zo erg nog niet. Gisteren naar het strand(je) in Arnhem geweest om de camera uit te testen. Helaas wel AF-S gebruikt in plaats van AF-C, kwam achteraf pas in mij op dat continuous beter was geweest.. Maar desalniettemin met de vele matig gefocuste foto's toch een paar hele leuke tussen! Zal er morgen nog 2 plaatsen.

Deze heb ik op 1/20sec wide open genomen. Autofocus was niet al te best gezien het hier al erg donker was. Iso moest op 3200. Wel heerlijk uit de hand kunnen schieten met de IBIS :D. Had scherper gekund met AF-C denk ik.

Deze is dan wel weer heerlijk scherp. Iso 100, 1/800 shutter en f/3.2. Was een stuk vroeger genomen ondanks dat het niet zo heel veel lichter lijkt.

Al met al ben ik tot nu toe erg blij met m'n camera. Alleen ff de juiste instellingen zien te krijgen en snel bij weten te komen. En een nieuwe SD kaart. M'n micro sd van 64gb is niet snel genoeg voor m'n 47mb RAWs....


Was wel ff eng om met m'n nieuwe camera het water in te gaan met stenen hier en daar verspreid om over te struikelen. Maar vanuit het strandgedeelte zie je de mooie achtergrond niet.. Alles voor een mooie achtergrond en goed licht :D
 
Hoe zien ze er op normaal formaat uit? Op instagram is het als snel ok.
 
Gewoon op Upload Bestand klikken onder het tekstvak en dan kan je vanaf je computer of telefoon gewoon een foto uploaden, fullsize JPG direct uit je camera is denk ik alleen wel iets te groot voor DBB.
 
Gewoon op Upload Bestand klikken onder het tekstvak en dan kan je vanaf je computer of telefoon gewoon een foto uploaden, fullsize JPG direct uit je camera is denk ik alleen wel iets te groot voor DBB.
max is 1200x1200, 6000x4000 is iets te groot idd..

Zie nu net dat ik niet eens wide open had geschoten, oops. Ik keek ff naar andere foto's, en zag er 1 met een bokeh dat niet te vergelijken is. Wat ik zie moet ik dan ook niet vergelijken met wat m'n vorige camera deed. Keek even in lightroom en yep, f/5.6. Alhoewel is de achtergrond mooi om er ook op te hebben was f/4.0 beter geweest voor toch een snellere shutter en redelijk zichtbare background. Maar goed, ik zit nog zo met alle instellingen te klooien dat ik de belangrijkste dingen vergeet :D

Deze is dan f/3.2 i.p.v. 2.8, geen idee waarom ook.
thomas1200.jpg
 
Back
Naar boven