Fitness Seller

Sticky De Fotohoek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jupiter 37A ontvangen :). Leuke budget telefoto lens voor 45 euro van ebay. Ziet er visueel uitstekend uit. Al lijkt het er op dat bij een diafragma vanaf 11 of kleiner het een kleine afwijking heeft aan 1 kant en geen perfecte cirkel vormt. Al merk ik daar niets van met bokeh etc.

Er zijn helaas weinig budget telefoto lenzen voor de E-mount momenteel. Voor het bedrag is dit toch wel een heerlijk scherpe lens. Op F/8 is die lastig te onderscheiden van m'n tamron (na postprocessing). De vignetting is wel flink en de hoeken zijn natuurlijk ook bagger. Maar deze zal ik dan vooral gebruiken voor diertjes en misschien portretten proberen, dus de buitenkant boeit minder.

Links is de jupiter 37A en rechts de tamron 28-75mm op 75mm cropped naar ongeveer dezelfde frame. Beide op f/3.5, 1/60s iso 1600 geschoten.

jupitertest.jpg
 
Met mijn gear, heb hem dan niet zelf geschoten :p. Moest eens een nieuwe foto hebben gezien vrijwel al m'n foto's van de afgelopen 2 jaar met m'n ex waren.

T1200.jpg


Blijft een prachtige camera & lens. Ter vergelijking een foto van 1.5 jaar terug. Zelfde plek, maar dan met de oude canon DSLR + kitlens van m'n vriend.
YKbcpGVfM73AI5EI2V18kn1tY03YzSsIE3F6e3SEL2YWIpTVFEeeDniJ5g3dcaWlEBOfwVNbT&_nc_ht=scontent-ams4-1.jpg


Heb ook nog een beetje geprobeerd te spelen met foto's buiten 's nachts, maar er zat wel een beetje alcohol in.. Uiteindelijk 2 foto's gehad die een beetje gelukt waren :p. Probeerde foto's te maken met 2 mensen, maar die zijn allemaal mislukt. Met f/2.8-4 is de DoF te krap en met 4+ is de shutter te traag. Maar ik ga binnenkort wel een godox tt685s halen!
n1200.jpg
Th1200.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met mijn gear, heb hem dan niet zelf geschoten :p. Moest eens een nieuwe foto hebben gezien vrijwel al m'n foto's van de afgelopen 2 jaar met m'n ex waren.

Bekijk bijlage 463785

Blijft een prachtige camera & lens. Ter vergelijking een foto van 1.5 jaar terug. Zelfde plek, maar dan met de oude canon DSLR + kitlens van m'n vriend.


Heb ook nog een beetje geprobeerd te spelen met foto's buiten 's nachts, maar er zat wel een beetje alcohol in.. Uiteindelijk 2 foto's gehad die een beetje gelukt waren :p. Probeerde foto's te maken met 2 mensen, maar die zijn allemaal mislukt. Met f/2.8-4 is de DoF te krap en met 4+ is de shutter te traag. Maar ik ga binnenkort wel een godox tt685s halen!

:D
 
Een snelle poging tot astro vanuit m'n kamer. Moet zeggen dat ik aardig verbaasd ben van de hoeveelheid sterren in hartje Arnhem. Had verwacht dat de hemel één wazige bende zou zijn. Kleine trails bij de fellere sterren omdat ik het op 15sec/75mm heb geschoten. Heb helaas geen grote hoek om vanuit m'n zielige raam te schieten :p
Astro.jpg
 
Iemand een tip waar ik een serial kan kopen voor CS5?

En even wat anders. Wat is een beetje betaalbare VHS to pc converter dingetje?
 
Laatst bewerkt:
Iemand een tip waar ik een serial kan kopen voor CS5?

En even wat anders. Wat is een beetje betaalbare VHS to pc converter dingetje?

CS5? Photoshop, Bridge, After Effects, what are you looking for?

Als je 1 programma nodig hebt zou ik een losse abbo afsluiten via Adobe (CC 2019), het hele pakket is vrij prijzig. Maar echt losse serials voor CS5 nog zijn niet meer te krijgen denk ik, alleen illegaal/torrent.
 
Met mijn gear, heb hem dan niet zelf geschoten :p. Moest eens een nieuwe foto hebben gezien vrijwel al m'n foto's van de afgelopen 2 jaar met m'n ex waren.

Bekijk bijlage 463785

Lekkere bokeh wel, netjes uitgelicht. Had 'm zelf denk ik iets wijder geschoten (voelt nu een beetje 'krap') maar desalniettemin: Net portret. Waar schiet je mee?
 
Of het monument uitsnijden en de achtergrond iets roteren. :D

Zou 'm gewoon even op de lijnen recht trekken. In PS heb je daar een losse tool voor (Filter > Distort > Lens Correction). Pakt alleen de lijnen op, dus monument zou prima moeten blijven staan. Nette kleuren!
 
CS5? Photoshop, Bridge, After Effects, what are you looking for?

Als je 1 programma nodig hebt zou ik een losse abbo afsluiten via Adobe (CC 2019), het hele pakket is vrij prijzig. Maar echt losse serials voor CS5 nog zijn niet meer te krijgen denk ik, alleen illegaal/torrent.
Pheuteuwshop
 
"Photographers" bundel bij Adobe afsluiten. Zou niet meer gaan zeuren met illegale downloads en torrents. Alles is zo verouderd, Camera RAW update niet meer en als je tegen problemen/upgrades met gear aanloopt kan je er niks mee. Vanwaar de voorkeur voor CS5? Niet de beste variant imo.

Omdat ik die demo toevallig gedownload heb. En die ken ik nog een beetje van eerder.
 
Ze hebben een tijdje geleden een variant open gegooid met een free serial, ik meen dat het CS4 was maar kan het zo snel niet meer vinden. Anyhow: Licentie wise zijn er hier en daar nog wat 'open' licentie codes via Google te vinden, je kan altijd proberen of het wellicht werkt (al acht ik de kans vrij klein sinds Adobe er ontzettend nauw mee geworden is). Denk dat de zoektocht het niet waard is en CC 2019 downloaden voor een zachte prijs meer opties bied (LR + PS) en meer mogelijkheid om lekker dingen te proberen.

(Ik heb 'm ook een tijd lang op een oude versie gehad, maar zeker op Apple hebben ze toen nogal huisgehouden met illegale codes en versies dus toen was de lol er wel af.)
 
Goed:

https://www.adobe.com/gr_en/downloads/other-downloads.html

Ik zit op werk dus kan er nu even niet induiken, maar moet wel te downloaden zijn. Adobe is er wel gunstig mee soms.


"Using Photoshop CS2
Once, Photoshop CS2 (Creative Suite 2) was available for a free download if you had purchased this old version of Photoshop sometime in the past. Since many people looking for a free Photoshop app just want the options that CS2 provides, this worked out well for many long time Photoshop users who didn’t want to use a subscription service or download new versions.

Unfortunately, there are now huge caveats with this process that make it largely unworkable for most users. These include:

  • Adobe has disabled activation servers for CS2 and Acrobat 7 due to issues with their age (both around 7 years old). They are neither supported nor updated.
  • An original serial number from a past purchase was required to download and use CS2. This is no longer the case—now you can only use the specialized version of CS2 with a single serial number provided by Adobe (see below). Your original software is no longer supported.
  • Windows 10 has had growing problems trying to use Photoshop CS2 due to outdated compatibility. It is now quite difficult to get the software running on Windows.
  • MacOS has not been compatible with CS2 since OS X 10.7 Mountain Lion, and current versions of MacOS can no longer support it.
Basically, the only reason you should consider CS2 now is if you had previously bought that version of Photoshop, use it on a Mac, and are willing to keep that Mac at a much earlier version of MacOS—prior to OS X 10.7 Mountain Lion."


Niet heel ideaal dus, weet niet waar je mee werkt maar updates voor RAW zijn tegenwoordig toch wel noodzakelijk.
 
Laatst bewerkt:
Lekkere bokeh wel, netjes uitgelicht. Had 'm zelf denk ik iets wijder geschoten (voelt nu een beetje 'krap') maar desalniettemin: Net portret. Waar schiet je mee?
Sony a7ii met de tamron 28-75 f/2.8 :)
Zou 'm gewoon even op de lijnen recht trekken. In PS heb je daar een losse tool voor (Filter > Distort > Lens Correction). Pakt alleen de lijnen op, dus monument zou prima moeten blijven staan. Nette kleuren!
Ooh klinkt goed! Ben nog niet zo heel bekend met photoshop, enkel de patch tool echt gebruikt.
 
Back
Naar boven