AndroidHealthClinic

Sticky De Fotohoek

Bezoekers in dit topic

Denk er al een poosje over na om een camera te kopen. Heb er tot nu toe 0.0 verstand van. Maar dit als instapmodel schijnt wel wat te zijn. Reviews zijn ook wel positief.

Screenshot_20180212-105651.png
 
Hopelijk komt er nog sneeuw aan met die kou van aankomende week. Al zeg ik het zelf er zitten wel al een paar mooie foto's tussen.

Screenshot_20180220-102759.png
 
Plug nog ff keer nieuwe foto :D Vandaag geschoten.

x929jsun.jpg
 
Leuke foto hoor, maar de sharpness mag (imo) ietsje minder ;)
 
Ter hoogte van de neus valt het nog mee, maar tak en de grond ervoor lijken nu zo prominent. Op afbeeldingen waarbij een een beperkte scherpte-diepte leidend is ben ik zowiezo geen fan van overdreven sharpness toe te passen.
De 'softness' van een lens op grootste diafragma is ook iets je kan gebruiken om een bepaalde sfeer te creeren.

Een voor mezelf duidelijk voorbeeld is dit:
 
I20tGrOl.jpg

FfgWi8rl.jpg


Mijn Foto Setup & Film setup! :)

Nikon D600
Sigma 70-200mm F/2.8

Nikon D7100
Sigma 17-35mm F/1.8

(En natuurlijk wat andere lensjes, 35mm f/1.8, 50mm f/1.8.. etc)
 
De ogen zijn niet in focus, de haren van de hond wel. Probeer altijd de ogen scherp op een foto te krijgen.

Is genoteerd bedankt voor de tip. Ben net begonnen he :p. Was allang blij dat ik hem redelijk op de foto heb gekregen.
 
Verder zeker een leuke foto. Dieren en kinderen zijn heel lastig te fotograferen omdat ze zo bewegelijk zijn. Dit maakt je instellingen ook beperkt maar geeft een mooie uitdaging. Weet niet met welke lens je hebt geschoten en wat je sluitertijd was?
 
Verder zeker een leuke foto. Dieren en kinderen zijn heel lastig te fotograferen omdat ze zo bewegelijk zijn. Dit maakt je instellingen ook beperkt maar geeft een mooie uitdaging. Weet niet met welke lens je hebt geschoten en wat je sluitertijd was?

18-55mm Canon. Voorgeprogrammeerde settings close up. Sluitertijd zou ik zo niet weten waar hij op staat.

Ik hoop dat er nog wat meer sneeuw valt woon dichterbij het bos. Tot nu toe niet veel gevallen hier.
 
18-55mm Canon. Voorgeprogrammeerde settings close up. Sluitertijd zou ik zo niet weten waar hij op staat.

Ik hoop dat er nog wat meer sneeuw valt woon dichterbij het bos. Tot nu toe niet veel gevallen hier.

Lekker aan het spelen zie ik! Keep it up :)
Zou proberen om eens op Aperture Priority te schieten, dat is wel een fijne tussenstap voordat je naar full manual gaat.
 
Ik schiet in 95% van alle gevallen in Av. Met Av controleer je tevens je sluitertijd en je hebt nog je iso waarmee je controle kunt uitoefenen. Als het toestel niet begrijpt welk resultaat ik zoek ga ik pas over naar manual.

Fotograferen in sneeuw met fabriek settings kan nog een hele lastige klus worden. In dat geval lekker wat proberen in andere settings. Zo leer je snel de mogelijkheden van je toestel.
 
Afgelopen weekend workshop over filters (uv/grijs-systeem/polarisatie) en stond ook een professionele testopstelling die een en ander kon (na)meten. Bizarre resultaten, niet verwacht dat er zulke verschillen konden bestaan.
 
Voor het schoonmaken van de lens wat gebruiken jullie hiervoor?
Gewoon van die doekjes of een schoonmaak kitje kopen?
 
Een lenspen voor onderweg en daarnaast een hydrofiel washandje met evt. wat water.
 
Vaak simpelweg met een doekje maar het goed reinigen met 50/50 IPA (Isopropyl alcohol gemengd met gedestilleerd water)
De sensor reinig ik ook op deze wijze met een zacht doekje.
 
Weer wat te lezen.

Ba4Of8Il.jpg

ASMz6PGl.jpg
 
Back
Naar boven