Fitness Seller

Sticky De Fotohoek

Bezoekers in dit topic

Waar koop ik het goedkoopste Adobe Lightroom?
 
Laatst bewerkt:
Met mobiel genomen later met camera terug gegaan.

20180505_111750.jpg
 
Avondcardio+zon+telefoon=mooi sfeertje

1526153722663_Untitled-1.jpg
 
Een vraag die waarschijnlijk veel antwoorden kent, maar wat is nou een prima instapmodel camera om mee te beginnen?
Mijn vriendin (en ik), willen een camera kopen. Nu zal zij hem voornamelijk gaan gebruiken en zat ze te denken aan een systeemcamera ipv een spiegelreflex.
Wat zijn jullie voor- en nadelen voor deze keuze? Of waarom zouden we eventueel voor een spiegelreflex moeten kiezen?

Waar moeten we op letten bij aankoop? (eventueel linkjes naar goede camera's).
Budget +- 400-500 euro (dat moet te doen zijn toch?)
De lens is het belangrijkst, dus beter 1 goede lens erbij kopen?
Megapixels oid?

Camera zal voornamelijk worden gebruikt in vakanties en tijdens wandelingen hier in Nederland.
Ik ben een leek hierin, maar probeer nu bij te lezen hoe en wat.

Alvast bedankt voor respons.
 
Een vraag die waarschijnlijk veel antwoorden kent, maar wat is nou een prima instapmodel camera om mee te beginnen?
Mijn vriendin (en ik), willen een camera kopen. Nu zal zij hem voornamelijk gaan gebruiken en zat ze te denken aan een systeemcamera ipv een spiegelreflex.
Wat zijn jullie voor- en nadelen voor deze keuze? Of waarom zouden we eventueel voor een spiegelreflex moeten kiezen?

Waar moeten we op letten bij aankoop? (eventueel linkjes naar goede camera's).
Budget +- 400-500 euro (dat moet te doen zijn toch?)
De lens is het belangrijkst, dus beter 1 goede lens erbij kopen?
Megapixels oid?

Camera zal voornamelijk worden gebruikt in vakanties en tijdens wandelingen hier in Nederland.
Ik ben een leek hierin, maar probeer nu bij te lezen hoe en wat.

Alvast bedankt voor respons.

Al een camera gevonden? Heb zelf de Canon 1300D gekocht ogv 1 jaar geleden. Is mijn eerste echte camera. Dus ik heb er niet veel verstand van maar ik ben zeer tevreden over mijn camera. Ik zal dit weekend is proberen om een informatieve post te posten over mijn ervaringen. En kwa kosten enzo.
 
Al een camera gevonden? Heb zelf de Canon 1300D gekocht ogv 1 jaar geleden. Is mijn eerste echte camera. Dus ik heb er niet veel verstand van maar ik ben zeer tevreden over mijn camera. Ik zal dit weekend is proberen om een informatieve post te posten over mijn ervaringen. En kwa kosten enzo.

Panasonic Lumix DMC G60 + 12-60 mm, op advies van een vriend. Bevalt eigenlijk wel prima. Je hoeft er niet veel mee te doen en schiet goede foto's, zeker met inzoomen gaat dat goed.
Het is geen spiegelreflex oke, dus misschien is dat iets voor de toekomst. Maar wij gebruiken hem dan ook niet genoeg om een grote investering te verantwoorden naar onszelf toe. Mijn iphone X gebruiken we toch soms nog wel sneller om 'even snel' een foto te maken dan de camera uit de tas etc etc.

Voor ons iig een goede oplossing deze camera.
 
Ik doe zelf wel verschillende dingen met fotografie, leuke hobby. Wat voorbeeldjes;

Zelfportret van 2 weken geleden;
hONWYPC.jpg


Shoot vorig jaar:
NtE54S6.jpg

y96MoTi.jpg


Burger's Zoo
bfJ6sSD.jpg


Festivalletje;
c37fneQ.jpg


Random:
r7dWXJU.jpg

0W2DvCX.jpg
 
Sinds kort ben ik dan eindelijk wat meer bezig met fotografie, we hebben al jaren een DSLR in huis, maar 95% van de tijd was mijn vrouw daar mee bezig. Wij hebben een Canon EOS 400D met de volgende lezen:
https://www.kamera-express.nl/product/12203717/yongnuo-ef-50mm-f-1-8-voor-canon-ef-ef-s
https://www.kamera-express.nl/product/113722/tamron-70-300mm-f-4-5-6-di-ld-macro-voor-canon
https://www.kamera-express.nl/product/12178523/canon-ef-s-18-135mm-f-3-5-5-6-is-stm

Zo nu en dan denk ik over een upgrade wat body betreft, qua functionaliteit, is de 800D op heel veel punten een enorme vooruitgang, maar zou je qua fotokwaliteit ook een flinke verbetering mogen verwachten op max 20x30cm, of is dat eigenlijk te verwaarlozen?
 
Hoeveel jaren zitten er tussen die modellen?
Als ik deze upgrade zou doen zou ik misschien naar een mid body gaan, stapje hoger.
 
Body maakt toch niet zo heel veel uit? Tenminste voor de amateur? Een lens is toch al 70% van de kwaliteit? Of heb ik dit mis?
 
Body maakt toch niet zo heel veel uit? Tenminste voor de amateur? Een lens is toch al 70% van de kwaliteit? Of heb ik dit mis?

Body maakt zeker wel erg veel uit. Echter is een lens wel belangrijker.
Ik zou eerst zorgen dat je een 24-70 f/2.8 of 70-200mm f/2.8 en een vast brandpunt (35/50mm f/1.8) hebt voordat je je body upgrade.
Maar vind persoonlijk dat full frame t.o.v. crop veel mooiere beelden geeft.

Maar een betere body heeft o.a.
-Betere focus points
-Beter dynamisch bereik
-Fijnere viewfinder (Pentaprism vs. pentamirror) (In sommige gevallen)
-Betere low light performance
-Betere iso perfromance
-Meer controle over DoF (In geval van full frame)
-Betere maximale & minimale sluitertijd

En verder gewoon een hoop dingen die je niet direct merkt zoals;
-Langere levensduur
-Weather sealed
-Langere accuduur

Aan de Nikon kant zou ik als instap een Nikon D7100 of Nikon D7200 aanraden.
Ben je al gevorderd zou ik naar de Nikon D600/D610/D750
Als je money to blow hebt de D810 / D850
 
Body maakt zeker wel erg veel uit. Echter is een lens wel belangrijker.
Ik zou eerst zorgen dat je een 24-70 f/2.8 of 70-200mm f/2.8 en een vast brandpunt (35/50mm f/1.8) hebt voordat je je body upgrade.
Maar vind persoonlijk dat full frame t.o.v. crop veel mooiere beelden geeft.

Maar een betere body heeft o.a.
-Betere focus points
-Beter dynamisch bereik
-Fijnere viewfinder (Pentaprism vs. pentamirror) (In sommige gevallen)
-Betere low light performance
-Betere iso perfromance
-Meer controle over DoF (In geval van full frame)
-Betere maximale & minimale sluitertijd

En verder gewoon een hoop dingen die je niet direct merkt zoals;
-Langere levensduur
-Weather sealed
-Langere accuduur

Aan de Nikon kant zou ik als instap een Nikon D7100 of Nikon D7200 aanraden.
Ben je al gevorderd zou ik naar de Nikon D600/D610/D750
Als je money to blow hebt de D810 / D850

gvd nu ga ik dus naar een nieuwe body zoeken. En bedankt :P....

eas 1300D heb ik :(
 
gvd nu ga ik dus naar een nieuwe body zoeken. En bedankt :P....

eas 1300D heb ik :(

Het is verder niet zo dat je een nieuwe body moet hebben. De cameraman zelf is het belangrijkst. Zelfs met 1300D + Kitlens kunnen mooie foto's gemaakt worden.
Maar als je genoeg lenzen hebt zou ik wel overwegen die te upgraden naar een 6D Mark 2 of 80D
 
Ik heb toevallig zelf net een 24-70 f/2.8 besteld.
Doe m'n Nikon Nikkor 50mm F/1.8G weg dus mocht een Nikon gebruiker er nog eentje zoeken..
 
Ik ben geen canon fan , ik schiet met Nikon , en mijn grootste keus om naar Nikon te gaan is de kleurechtheid bovendien heeft Nikon altijd dezelfde lensvatting , de kwaliteit van de foto zit hem 70 procent in glaswerk en 30 procent in body .. uiteraard ook in de fotograaf maar dat terzijde ..

Maar tenzij je naar ander glaswerk wil zou willen zou ik je geen 800D aanraden , een 400D heeft een andere lensvatting ( EF-s ) dan een 800D , wil je je huidige glaswerk blijven gebruiken , daar zit immers de meeste investering in zou ik je een canon 80D aanraden , zelfde lensvatting 8 jaar jonger dan je huidige en betere specs ..
 
Bedankt voor de reacties, ik zal proberen het een en ander te beantwoorden en meer info te geven.

Ten eerste heeft de 800D ook een EF-S vatting, dus dat is geen issue. Met UV-filters en zonnekappen zit ik over de 600 euro aan objectieven die ik niet zomaar weg wil doen, dus zal ik bij een Canon met aps-c senor blijven, ook is een fullframe body weer wat duurder (en ook groter/zwaarder?) De lezen die ik heb zijn niet super, maar ook niet slecht.
- 18-135mm f/3.5-5.6
- 50mm f/1.8
- 70-300mm f/4-5.6

Een zoomlens met f/2.8 is mij (op dit monent) te duur.

Voorzover ik heb gelezen en beluisterd op internet zijn de Canon EOS 200D, 800D en 77D in de basis gelijk aan elkaar, met als (belangrijkste) oplopende verschillen, een grotere buffer en meer/beter AF voor de 800D en en een LCD schermpje bovenop voor de 77D, de 80D zou op een aantal punten wel degelijk verschillen.
Hier een vergelijking:
https://www.dpreview.com/articles/5...anon-eos-rebel-t7i-800d-vs-eos-77d-vs-eos-80d

De prijzen zijn nu als volgt:
800D: 540
77D: 675
80D: 940

Ik denk niet dat ik 940 euro over heb voor een nieuwe camera, ik ben sowieso (over het algemeen) nog tevreden over de kwaliteit van de foto's die de 400D maakt, maar de burst mode valt een beetje tegen en het feit dat er geen Wifi inzit staat me nu steeds meer tegen. Mijn dochter vind het heel leuk om op de foto te gaan, maar terig kijken op dat kleine schermpje is niet leuk, foto's van de iPhone of onze compact-camera kan je super eenvoudig naar de iPad sturen en dat weet ze onderhand. Maar om daar nu een nieuwe body voor te kopen zonder er echt op vooruit te gaan vind ik een beetje overdreven.
 
Bedankt voor de reacties, ik zal proberen het een en ander te beantwoorden en meer info te geven.

Ten eerste heeft de 800D ook een EF-S vatting, dus dat is geen issue. Met UV-filters en zonnekappen zit ik over de 600 euro aan objectieven die ik niet zomaar weg wil doen, dus zal ik bij een Canon met aps-c senor blijven, ook is een fullframe body weer wat duurder (en ook groter/zwaarder?) De lezen die ik heb zijn niet super, maar ook niet slecht.
- 18-135mm f/3.5-5.6
- 50mm f/1.8
- 70-300mm f/4-5.6

Een zoomlens met f/2.8 is mij (op dit monent) te duur.

Voorzover ik heb gelezen en beluisterd op internet zijn de Canon EOS 200D, 800D en 77D in de basis gelijk aan elkaar, met als (belangrijkste) oplopende verschillen, een grotere buffer en meer/beter AF voor de 800D en en een LCD schermpje bovenop voor de 77D, de 80D zou op een aantal punten wel degelijk verschillen.
Hier een vergelijking:
https://www.dpreview.com/articles/5...anon-eos-rebel-t7i-800d-vs-eos-77d-vs-eos-80d

De prijzen zijn nu als volgt:
800D: 540
77D: 675
80D: 940

Ik denk niet dat ik 940 euro over heb voor een nieuwe camera, ik ben sowieso (over het algemeen) nog tevreden over de kwaliteit van de foto's die de 400D maakt, maar de burst mode valt een beetje tegen en het feit dat er geen Wifi inzit staat me nu steeds meer tegen. Mijn dochter vind het heel leuk om op de foto te gaan, maar terig kijken op dat kleine schermpje is niet leuk, foto's van de iPhone of onze compact-camera kan je super eenvoudig naar de iPad sturen en dat weet ze onderhand. Maar om daar nu een nieuwe body voor te kopen zonder er echt op vooruit te gaan vind ik een beetje overdreven.

De 77D is echt op zoveel gebieden superieur t.o.v. de 400D.
Alleen het LCD schermpje op de bovenkant zou het voor mij de koop al waard zijn.
Als je dat eenmaal hebt wil je nooit meer zonder.

Je hoeft verder echt niet het nieuwste van het nieuwste te hebben. Je kan ook kijken naar camera's die 1-2-3 generaties oud zijn.
Scheelt je een hoop geld, je hebt alleen niet de fancy WiFi & Bluetooth opties.
Mijn Nikon D610 is inmiddels 5 jaar oud maar performed nog steeds beter dan de meeste nieuwe camera's. (Al kost die nog steeds €900 tweedehands nu)

Maar denk dat je voor nu nog wel wat meer baat hebt bij beter glas.
18-135 en 70-300 zijn erg matige lenzen.
Afhankelijk van wat je vooral schiet zou ik eerder kijken naar;

https://tweakers.net/product/328399/sigma-18-35mm-f18-dc-hsm-art/overzicht/
(18-35 = 28mm - 56mm op F/1.8 op crop camera's. Geweldige stuk kwaltitatief glas. Een van mijn favoriete lenzen of all time, tegenhanger van de 24-70 2.8 op full frame)

https://tweakers.net/product/276919/sigma-70-200mm-f-28-ex-dg-os-hsm/
(Erg fijne lens alleen is 112-320 wel een beetje erg groot voor op crop. Meeste bang for buck die je op een 70-200 2.8 zal vinden)

Ik zou glas niet snel nieuw kopen. Gewoon ocassions zoeken op verschillende fotografie websites. Scheelt je ook weer een hoop geld en glas is enorm waardevast.
 
Die fancy WiFi en BT opties zijn juist een reden voor mij om nu een nieuwe body te kopen, gisteren weer wat leuke foto’s van de kids gechoten in het zonnetje en dan moet ik straks weer mijn laptop pakken, de foto’s overzetten en als dat gezeur voordat ik ze naar opa en oma kan sturen.

De reden om ruim 10 jaar geleden (misschien we 15 jaar) voor Canon te kiezen was om t.z.t. op de tweedehands markt EF lenzen aan te schaffen, maar dat ik er eigenlijk nooit van gekomen. Dat mijn lenzen niet top zijn weet ik ook wel, maar lenzen die nieuw >€600 kosten zijn tweede hands ook niet echt goedkoop en zo series ben ik niet met fotografie bezig dat ik dat er aan wil uitgeven. Ik wil gewoon zo nu en dan leuke foto’s maken op vakantie, een dagje weg of met verjaardagen. Daar wil ik dan een goede camera voor hebben omdat ik me anders ga ergeren aan de kwaliteit van de foto’s die gemaakt zijn met een mobiel.

Ik houd me trouwens ook niet bezig met bewerking in lightroom oid.
 
Back
Naar boven