Fitness Seller

Sticky De Fotohoek

Bezoekers in dit topic

lijkt mij niet
Ff gekeken staan als JPEG op de memory card lol. Of ik heb raw uitgezet en schiet nu JPEG of hij slaat ze automatisch op als JPEG als je in die modus schiet :p
 
Maar deze functie heb ik gisteren dus ontdekt.
Ben meer iemand van proberen 3n daarna zien we wel.
 
lijkt mij niet
Ff gekeken staan als JPEG op de memory card lol. Of ik heb raw uitgezet en schiet nu JPEG of hij slaat ze automatisch op als JPEG als je in die modus schiet :p
Maar deze functie heb ik gisteren dus ontdekt.
Ben meer iemand van proberen 3n daarna zien we wel.
Bij sommige functies verzet die het idd automatisch naar JPEG, gezien de RAW idd alleen precies dat is wat op de sensor komt.
Ik ging gisteren dus aardig wat lopen en dacht neem die cam nou maar mee je weet maar nooit. Toen zat ik wat met de settings te klooien en kwam ik die miniatuur effect tegen. Op het schermpje zag dat er wel dope uit dus hield ik het in die stand.
Dus toen ik bij toeval die Lambo voor de 2e keer tegenkwam dacht ik gelijk schieten want voor je het weet is hij weg. Ik heb echt maar 4 of 5 foto's van die lambo maar dus wel met dat effect erbij.
Toen hij voor de 2e keer dus onder het tunneltje vandaan kwam was puur toeval dat is minstens 10 min lopen van de vorige locatie en dat ik dan net daar weer loop toeval.

Ik denk ook niet dat dit effect gemaakt is om met een canon 70/300 te schieten vanaf 100 meter ofzo. Dus het was allemaal niet voorop gezet of bedacht dat ik die auto even op de foto ging zetten.
Ah ja, dat probleempje heb ik ook zo nu en dan :D. Dan schiet ik manueel en ineens komt er per toeval iets waarbij ik de instellingen drastisch moet aanpassen. Dan valt een blur nog wel mee.
 
Lightroom V10.0 is relaxt! De color grading tool is zo veel fijner en uitgebreider dan split toning.
 
Vooral kut als je dan een goede spontane foto mist omdat de sluitertijd te lang was.
Nou ja, wat je zou kunnen doen is dat je bijvoorbeeld onder de U1 een standaard waarde zet. Dat maakt het soms net even makkelijker schakelen, vooral als je zelfs de witbalans enzo handmatig instelt.
Of aan de slag met bracketing, en dan een X aantal stops verschil instellen. Al vind ik dat zelf maar kut.
En mbt Raw, volgens mij kan je bij de meeste camera's instellen dat je de raw versie in een ander mapje plaatst. Beetje afhankelijk van hoe je de foto's doorgaans gebruikt
 
Nou ja, wat je zou kunnen doen is dat je bijvoorbeeld onder de U1 een standaard waarde zet. Dat maakt het soms net even makkelijker schakelen, vooral als je zelfs de witbalans enzo handmatig instelt.
Of aan de slag met bracketing, en dan een X aantal stops verschil instellen. Al vind ik dat zelf maar kut.
En mbt Raw, volgens mij kan je bij de meeste camera's instellen dat je de raw versie in een ander mapje plaatst. Beetje afhankelijk van hoe je de foto's doorgaans gebruikt
Heb geen user profiles op de A6400. Maar als ik vergeet dat ik op andere settings schiet, dan vergeet ik het überhaupt te verzetten tot ik de foto snel terug bekijk :p. Dan ben ik bijvoorbeeld met wat landschappen oid bezig, komt er ineens een leuke mogelijkheid voor een spontaan portret: 1/30-50 shutter, f/5.6, iso 100. Ik schiet ook regelmatig op 1/30 of 1/50 om de ISO zo laag mogelijk te houden. Anders was een min. shutter van rond de 100 wel handig geweest.

Ik schiet sowieso alles RAW, dump het op m'n HDD en importeer het in LR. Daar verwijder in alle onnodige/dubbele zooi om ruimte te besparen.
 
Ik heb zojuist bij Kamera express een Canon EOS RP met een EF adapter besteld voor net iets minder dan €1000. De demo en tweedehands modellen zijn nu nog eens 10% afgeprijsd.
 
Ik heb zojuist bij Kamera express een Canon EOS RP met een EF adapter besteld voor net iets minder dan €1000. De demo en tweedehands modellen zijn nu nog eens 10% afgeprijsd.
Mooie deal! Ben benieuwd hoe die je zal bevallen :)
 
Mooie deal! Ben benieuwd hoe die je zal bevallen :)
Voor dat geld vind je op MP niet eens een tweedehandsje. Als het goed is krijg ik hem morgen, dan even snel de firmware updaten en kijken hoe de Eye AF werkt, doet die wat ik hoop dan gaat ie zeker bevallen.
 
Laatst bewerkt:
De RP is binnen, helaas zonder adapter, die komt begin van de week van een ander filiaal. Het echt een compacte lichte body, nog iets kleiner dan mijn 77D, maar de grip is nagenoeg het zelfde en de 77D icm met mijn Tamron 35-150mm vind ik prima handelbaar, dus de twijfel over de ergonomie is al verdwenen.
C40D048F-297E-4AB5-9374-E1A0ADB26B01.jpeg
 
Vandaag dus mijn eerste gym "shoot" gedaan. Alleen camera+lens gewoon een soort van test shoot. Voor Opa Sanca Saxon die geen insta heeft en niet snapt dat je zonder ook kan kijken hier 3 foto's.
Super ge-edit I know maar dat vind ik dus vet ik heb in raw en jpeg geschoten dus hij krijgt alle foto's ook onbewerkt en de mooie pikt hij eruit en die bewerk ik na zoals hij het wil hebben.
ongeleid projectiel dat ik ben drop ik gelijk de foto's wat ik in het begin tegen ben gekomen.



Bij deze

gymmmmm.jpg
 
nou ja last twooooooo
 

Bijlagen

  • IMG_0797-2.jpg
    IMG_0797-2.jpg
    88,9 KB · Weergaven: 57
  • IMG_0743.jpg
    IMG_0743.jpg
    123,1 KB · Weergaven: 55
Back
Naar boven