Fitness Seller

Sticky De Fotohoek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Fotografietopics, vragen over camera's etc komen regelmatig voorbij. Misschien handiger om een centraal topic te maken voor het plaatsen van zelfgemaakte foto's, tips en vragen over de aankoop van nieuwe camera's.

Onderstaande foto's zelf geschoten in Londen, Kew Gardens met een Tamron SP 90mm macro objectief.

kew1.jpg


kew5.jpg


kew2.jpg


kew3.jpg
 
Erig mooie fotos!

Ben je niet van plan om een aantal 'bodybuilders' te fotograferen?
 
Mooie foto's Eric! Vraag me alleen af of je witbalans goed ingesteld is. Ik houd zelf namelijk meer van wat fellere/warmere kleuren, dus mogelijk dat jij een andere voorkeur hebt?
 
Mooie foto's Eric! Vraag me alleen af of je witbalans goed ingesteld is. Ik houd zelf namelijk meer van wat fellere/warmere kleuren, dus mogelijk dat jij een andere voorkeur hebt?

Kan ook aan je monitor liggen. Witbalans staat goed en verzadiging heeft zelfs nog een boost gehad. Ik bekijk mijn foto's van te voren altijd op diverse monitors, veel verzadigder of feller moet het eigenlijk niet worden. Zeker bij macro wordt het dan onnatuurlijk.

Ik bewerk de RAW-files overigens op een wide gamut monitor die meer kleurspace heeft dan de gemiddelde monitor. Bij mij spatten de kleuren al van het scherm af en ik merk dat bij TN-schermen de beelden inderdaad wat fletser zijn. Maar dat ligt dus aan de gebruikte monitor.

S-IPS > MVA > PVA > TN, de volgorde van panelen voor het weergeven van foto's. TN wordt het de meest gebruikt maar is voor foto's bewerken of weergeven eigenlijk niet geschikt.
 
Laatst bewerkt:
Kan ook aan je monitor liggen. Witbalans staat goed en verzadiging heeft zelfs nog een boost gehad. Ik bekijk mijn foto's van te voren altijd op diverse monitors, veel verzadigder of feller moet het eigenlijk niet worden. Zeker bij macro wordt het dan onnatuurlijk.

Ik bewerk de RAW-files overigens op een wide gamut monitor die meer kleurspace heeft dan de gemiddelde monitor. Bij mij spatten de kleuren al van het scherm af en ik merk dat bij TN-schermen de beelden inderdaad wat fletser zijn. Maar dat ligt dus aan de gebruikte monitor.

S-IPS > MVA > PVA > TN, de volgorde van panelen voor het weergeven van foto's. TN wordt het de meest gebruikt maar is voor foto's bewerken of weergeven eigenlijk niet geschikt.

Zou inderdaad aan mijn monitor kunnen liggen, is natuurlijk nooit helemaal kleurgetrouw. Ben eigenlijk wel benieuwd naar je landschap/artistieke foto's, of maak je voornamelijk macro's?
 
Zou inderdaad aan mijn monitor kunnen liggen, is natuurlijk nooit helemaal kleurgetrouw. Ben eigenlijk wel benieuwd naar je landschap/artistieke foto's, of maak je voornamelijk macro's?

Macro was pas de 2de keer. Landschap, steden en architectuur is wat ik normaal gesproken fotografeer. Heb in eerdere topics wat van die foto's geplaatst.

Een voorbeeld van 1 van de foto's van stadsfotografie :

1zb51h.jpg


Al een paar keer eerder geplaatst, ook 1 van mijn eigen favoriete foto's.
 
2ngu8lz.jpg


Mooie foto van je Eric, goede diepte ook. Dit is een foto die ik heb geschoten in Litouwen. Is boven op een spierwitte kerk waar toen veel sneeuw en ijs lag. Vind het zelf wel een mooie foto, al is hij wat donker (maar dat was het toen ook).
 
ik vind erg gaaf en mooi die insecten uitvergroot op foto :)
 
Mooie foto van je Eric, goede diepte ook. Dit is een foto die ik heb geschoten in Litouwen. Is boven op een spierwitte kerk waar toen veel sneeuw en ijs lag. Vind het zelf wel een mooie foto, al is hij wat donker (maar dat was het toen ook).

Fraaie foto, goede opbouw ook van voorgrond, midden en achtergrond. Alleen wel iets scheef.
 
Fraaie foto, goede opbouw ook van voorgrond, midden en achtergrond. Alleen wel iets scheef.

Bedankt voor je opmerkingen. Baal ook erg van het scheve. Helaas was het daar zo glad dat er geschaatst kon worden, dus lastig om een goede positie te krijgen.
 
Ik wilde het net zeggen, die laatste foto is een tikkie scheef.
Verder is het mooi werk...
 
Bedankt voor je opmerkingen. Baal ook erg van het scheve. Helaas was het daar zo glad dat er geschaatst kon worden, dus lastig om een goede positie te krijgen.

Dat zet je zo recht, maakt de foto er wel beter op.
 
Eric, ooit bodybuilding fotos geschoten of van plan?
 
Eric, ooit bodybuilding fotos geschoten of van plan?

Wel een keer van plan, als er een wedstrijd in de buurt is. WK was in de buurt maar entree was mij iets te hoog.
 
Deze is van mij:

ou140g.jpg


Niet fantastisch, maar was ook maar een beetje aan het klooien, en heb sowieso weinig verstand van fotografie.
 
Ken geen zak van foto's, maar vond deze wel mooi. Gemaakt met men Nikon Coolpix S220

2hg77kz.jpg
 
Hm dit komt precies op tijd, want ik ben al eventjes op zoek naar een goede camera.

Budget: max 300 (mag 10% overschrijden :D)

Ik zit nu zelf te twijfelen tussen deze 2 :

http://www.digicamshop.nl/product/66396/canon-powershot-sx200-is-black.html
http://www.digicamshop.nl/product/52062/sony-cybershot-dsc-h50-black.html

(laatste is net uitverkocht zie ik, maar zijn meestal wel weer op voorraad na paar dagen)

Er staan best veel modellen op deze site. http://www.digicamshop.nl/
Maar ik kan niet echt een keuze maken en ik heb er verder ook niet veel verstand van.
Dus tips, graag!

:cool:
 
wat ik mooie foto's vind van mezelf:
wel niet bewerkt, en met een flutcamera'tje getrokken op reis.

10f759i.jpg


s6k9ir.jpg
 
Back
Naar boven