AndroidHealthClinic

De getuigen van Jehovah

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Spike


och jongen toch, ga ni gaan bleiten hé :D


Maar nee, jongen.
Ik vind je wel leuk! Je weet toch dat jongens plagen eigenlijk liefde vragen is...
 
jammer dat ik niet aan je deur kwam Oli :D
 
Originally posted by ErEf
jammer dat ik niet aan je deur kwam Oli :D



Ben je ook getuige Eref??
Heb ik op zich wel respect voor, alleen vind ik dus dat jullie de schrift veel te letterlijk nemen en geen ruimte laten om er zelf je persoonlijke interpretatie aan te geven....

Maar als je hier eens aan de deur moest bellen: ook jij moet geen schrik hebben: je krijgt koffie, eventueel een blowtje en we zullen je niet palen!!(of ik moest juist op dat moment teveel test genomen hebben...)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Originally posted by capricik


huh wat is er verkeerd met donorbloed krijgen.. :dunno:
Omdat bloed heilig is ("Alleen vlees met zijn ziel - zijn bloed - moogt gij niet eten", Genesis 9:4. "U te blijven onthouden [...] van bloed [...]", Handelingen 15:29). Als je echt gelooft, ben je bereid je aan dit soort wetten te houden, zelfs als dat je dood betekent. Overigens kan niemand voor anderen bepalen wat te doen, dus het zal zeker ook zijn vrouw haar overtuiging zijn.

btw: de medische wetenschap is zover, dat de risico's van een bloedvrije ingreep zaar laag zijn tegenwoordig.
 
Originally posted by CrocoDillon

Omdat bloed heilig is ("Alleen vlees met zijn ziel - zijn bloed - moogt gij niet eten", Genesis 9:4. "U te blijven onthouden [...] van bloed [...]", Handelingen 15:29). Als je echt gelooft, ben je bereid je aan dit soort wetten te houden, zelfs als dat je dood betekent. Overigens kan niemand voor anderen bepalen wat te doen, dus het zal zeker ook zijn vrouw haar overtuiging zijn.

btw: de medische wetenschap is zover, dat de risico's van een bloedvrije ingreep zaar laag zijn tegenwoordig.

ff Jezus quoten; Drink want dit is mijn bloed...

edit; ik was even op twee plaatsen hetzelfde aan het posten :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by bart82


ff Jezus quoten; Drink want dit is mijn bloed...

edit; ik was even op twee plaatsen hetzelfde aan het posten :rolleyes:
hmmz, dan moet ik weer naar die andere thread voor het geeditte gedeelte :D

EDIT: over Jezus' bloed...

Voordat Jezus naar de aarde kwam, moest men offers brengen op een altaar ter vergeving, dat staat in de wet die Mozes heeft gekregen. Sinds Jezus zijn deze offers niet meer nodig dankzij zijn eigen offer.

Mattheüs 26:28: "want dit betekent mijn bloed van het verbond, dat ten behoeve van velen vergoten zal worden tot vergeving van zonden."

De beker die Jezus rond liet gaan was een symbool, er zat geen bloed in maar wijn.

Klik hier voor een artikel over bloed
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by CrocoDillon

Omdat bloed heilig is ("Alleen vlees met zijn ziel - zijn bloed - moogt gij niet eten", Genesis 9:4. "U te blijven onthouden [...] van bloed [...]", Handelingen 15:29). Als je echt gelooft, ben je bereid je aan dit soort wetten te houden, zelfs als dat je dood betekent. Overigens kan niemand voor anderen bepalen wat te doen, dus het zal zeker ook zijn vrouw haar overtuiging zijn.

btw: de medische wetenschap is zover, dat de risico's van een bloedvrije ingreep zaar laag zijn tegenwoordig.

ik dacht dat het bloed voor een infuus ofzo was, en niet voor te drinken ? (wie drinkt er nu bloed jakkes :coolnana: )


:coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana: :coolnana:

Dit is mijn leger :D
 
Originally posted by Rob G
Ghehe, in Eindhoven hebben we ook die ene gast die altijd staat te preken. Als je daar dan op een terasje zit komt hij daar voor staan oen begind hij te schreeuwen over god en de hemel. Hahaha, wel lachen om met hem in discussie te gaan, aardige vent.

Lol, dat is arnold :D altijd op een ander brommertje ofzo.

"GELOOFT U NOG IN DE LEUGEN?"

En dat soort kreten :p
Die is daarom wel echt wild :D
 
Blijkbaar hebben jullie hier allemaal pos. ervaringen met getuigen.
Ik vind dit bekrompen mensen die profiteren van anderen als ze het zwakst staan.

langs men vader zen kant is bijna volledig de familie getuigen, nu men pa was dat niet. Hij zag zen broer niet, niet zen moeder, etz...

Hij had een goed leven, was leeraan bij een school en stond op de lijst als opvolger van de directeur.
Had een groot huis gekocht ( 3 rijhuizen naast elkaar ) en was vollop aan het verbouwen.
Nu een deel van die financiën kwam van zen grootmoeder.
Alles perfect tot zij kwam te overlijden en de familie ook recht wou op dat geld ( familie die nooit op bezoek kwam want ze was geen getuigen ).

Dus was al een ferme tegenslag.
kort daarop volgde nog een tegenslag ( welke ik hier niet ga vertellen ... sorry ) , men pa zat diep in de put.
En daar kwamen ze de getuigen, komen slijmen en het nieuwe geloof aanprijzen...

Men pa trapte erin en werd gekoppeld met een andere vrouw die al 3 kinderen had ...
Moest zen job opgeven omdat het een katolieke school was.

En toen de jaren verliepen veranderde men pa tot ik hem nog nauwlijks kende, ik was een slechte invloed op zijn nieuwe kinderen.

Slot van het verhaal is dat ik men pa al in geen 5 jaar niet meer gezien heb en hij mij en men broer in de steek heeft gelaten.
Voor zen nieuw geloof ...

Terwijl 1 van zen " nieuwe " kinderen wel aan de drugs zit en niet werkt ... constand het krapuul zit uit te hangen ...

Maar ik was de slechte invoeld ...

Das men gedacht over de getuigen, ****ing hypocriete parasieten....

Sorry maar die mensen hebben toch een stuk van men leven naar de kloten geholpen ...
 
Back
Naar boven