XXL Nutrition

Stelling De Groote Vraag - Eiwitbehoefte bodybuilding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jasper Balster

Cool Novice
Lid geworden
15 jan 2018
Berichten
220
Waardering
129
Lengte
1m75
Massa
92kg
Vetpercentage
14%
Toch wel een van het meest verschillende onderwerp in de bodybuilding: hoeveel eiwitten per dag moet ik eten?

Ik ben zelf van mening dat voor natural atleten tussen de 1,6 en 2 gram per kg lichaamsgewicht top is.

Ik ben zelf erg nieuwsgierig wat jullie mening is over de Eiwitbehoefte, en dan ook hoe dit verandert voor atleten die AAS gebruiken. Kijk bijvoorbeeld naar IFBB atleten die eten soms wel 350g per dag. Is dit volkomen onzin of kunnen ze dit door hun AAS gebruik ook benutten?
 
Als je 120kg weegt heb je i.i.g. 25% meer nodig dan wanneer je 90kg weegt.
over de optimale hoeveelheid per kg verschillen de meningen.
ik spoel liever iets door de plee dan dat ik tekort zou komen voor maximale synthese.
 
"You really only need about 0.8g/kg per day to prevent a deficiency (hence the 'need') but if you want to optimise body composition and muscle building, something closer to 1.8-2.4g/kg is going to be more optimal."
Aldus Layne Norton.

Nog wat aanvullende info:

Dit is gebaseerd op naturals though.
AAS verhoogt eiwitsynthese. Maar hoeveel dat is weet ik niet. En of de dosering of bepaalde soort AAS dat nog meer versterken dan andere soorten weet ik ook niet. Vast wel een klein verschil.
Ik moet zeggen dat ik in het verleden gekuurd heb op 280 a 300 gram eiwitten, en tegenwoordig op 150 a 200. En eerlijk gezegd merk ik zelf helemaal geen verschil in spiergroei.
 
Back
Naar boven