AndroidHealthClinic

De grootste Nederlander aller tijden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

PatrickvH

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
31 jul 2006
Berichten
4.552
Waardering
342
Lengte
1m85
Voor mij zeker de grootste Nederlander.
De enige die mij aansprak in de politiek en eventueel mijn stem waard geweest zou zijn.

Een echte persoonlijkheid, oprecht met style en kan me er nog kwaad over maken dat hij kapot geschoten is.
Eeuwig zonde, want deze man had de politiek zoveel te bieden of je nou voor of tegen hem was, hij maakte de discussie los en daarom open ik dit topic ook om deze man toch weer een "podium" te geven.

Vanavond weer een documentaire "Edwin zoekt Fortuyn..." Ned 3 21.35
Binnenkort word erook een straat naar hem vernoemd in Rotterdam.

En hieronder wat algemene filmpjes.

http://www.youtube.com/watch?v=SAoW6gHnB6E een tribute

http://www.youtube.com/watch?v=YQMOxMtakgY de nacht van fortuyn

http://www.youtube.com/watch?v=7PAANRoQXhI 1 van de vele docu's over Fortuyn

http://www.youtube.com/watch?v=0MgIv_mQp28 debat na gemeenteraadsverkiezingen en wat liet Adje zich kennen

http://www.youtube.com/watch?v=tMxS_xSKujU debat met Marcel van Dam
 
Je tweede alinea eens, maar de grootste Nederlander is onzin.
 
Je tweede alinea eens, maar de grootste Nederlander is onzin.

Dat vind jij, de man heeft gigantisch veel indruk gemaakt, noem een grotere?
Ga ook verder geen discussie in dit topic voeren dat het topic kan ontregelen voor de haters die daar op uit zijn.
 
Als je de man dus bij verre niet de grootste Nederlander ooit vind ben je een hater?
 
Kende hem nooit zo goed vanuit België maar ik las ergens dat hij een individualist was, wat altijd goed is. Voor de rest zou ik zijn standpunten eens moeten lezen voor ik een mening geef over de man als geheel. Hij heeft iig wel een grote indruk nagelaten en mogelijk ook meer discussie mogelijk gemaakt.
 
Ook op mij heeft hij veel indruk gemaakt, toen al. Ik herinner t me als de dag van gisteren. Grootste nederlander vind ik echter niet, hoort wel in de top 20 thuis.
 
Als je de man dus bij verre niet de grootste Nederlander ooit vind ben je een hater?

Nee ik zeg dat ik geen discussie ga voeren die dit topic kan ontregelen, want vermoed dat dit soort topics een hoop haters aantrekt.

---------- Post toegevoegd Thu 8 Mar 2012 om 21:26 ----------

Kende hem nooit zo goed vanuit België maar ik las ergens dat hij een individualist was, wat altijd goed is. Voor de rest zou ik zijn standpunten eens moeten lezen voor ik een mening geef over de man als geheel. Hij heeft iig wel een grote indruk nagelaten en mogelijk ook meer discussie mogelijk gemaakt.

Ik denk zeker dat jij hem een interessant persoon zal vinden.
Als je de filmpjes bekijkt die ik gepost heb moet dat toch wel een inzage geven over zijn persoon en manier van denken.
 
Laatst bewerkt:
Discussie is toch niet ontregelen? De man was slim, kon de problemen benoemen en had een visie. Als je ziet hoe de toenmalige politici reageerden, dat is schandelijk slecht, amateuristisch. De man heeft dus wel wat betekent voor de politiek, maar verder nooit de kans gehad om iets echt te doen. Of hij ook echt oplossingen had betwijfel ik.

Waarom is hij volgens jou de grootste?

Edit: Economisch gezien wou hij van alles privatiseren, en de overheid moest meer als bedrijf opereren, het NPM. Dat is ook redelijk achterhaald inmiddels toch? Het was vooral een goed politicus en een slimme man. Slimmer dan die conservatieven en naive linksmensen van toen. Maar beleidsmatig gezien was hij echt niet de messias.

De uitspraak 'De Islam is een achterlijke cultuur' en wat hij er mee bedoelde ben ik 100% mee eens. Het mooie is dat Wilders het heel anders ziet, maar velen dit niet inzien.
 
Laatst bewerkt:
Prachtige man, jammer dat hij doodgeschoten is. Die had nog heel wat meer los kunnen maken in de huidige politiek.
 
Discussie is toch niet ontregelen? De man was slim, kon de problemen benoemen en had een visie. Als je ziet hoe de toenmalige politici reageerden, dat is schandelijk slecht, amateuristisch. De man heeft dus wel wat betekent voor de politiek, maar verder nooit de kans gehad om iets echt te doen. Of hij ook echt oplossingen had betwijfel ik.

Waarom is hij volgens jou de grootste?

Discussie niet, maar je weet zelf ook wel dat bepaalde figuren graag uitdagen, dat is geen geheim op dbb.
Ik ga hier verder ook niet op in als je het niet erg vind, hou het graag ontopic.

Hij was voor mij de grootste omdat hij de enige was in de politiek waarvan ik dacht die is oprecht, die wil het land verbeteren ipv eigen idealen en macht.
Hij had de kennis, instelling en talent om Nederland te overtuigen van zijn bedoelingen.
Hij maakte ook een enorme indruk op Nederland en dat was niet met populistisch gelul, maar met onderbouwing.
 
Michiel de Ruyter, dat was de grootste Nederlander aller tijde!
Maar Pim was ook niet slecht..
 
Edit: Economisch gezien wou hij van alles privatiseren, en de overheid moest meer als bedrijf opereren, het NPM. Dat is ook redelijk achterhaald inmiddels toch? Het was vooral een goed politicus en een slimme man. Slimmer dan die conservatieven en naive linksmensen van toen. Maar beleidsmatig gezien was hij echt niet de messias.

De uitspraak 'De Islam is een achterlijke cultuur' en wat hij er mee bedoelde ben ik 100% mee eens. Het mooie is dat Wilders het heel anders ziet, maar velen dit niet inzien.

Heeft die op zich wel gelijk in, eerst een euro (toen gulden) verdienen voordat je hem uitgeeft.
Wat dat betreft kan de overheid nog een hoop leren van het bedrijfsleven.
 
Hoe zit het met dat Pim Fortuyn pedofiel zou zijn? weet iemand hier meer over?
 
hij maakte de discussie los en daarom open ik dit topic ook om deze man toch weer een "podium" te geven.

Nee ik zeg dat ik geen discussie ga voeren die dit topic kan ontregelen, want vermoed dat dit soort topics een hoop haters aantrekt.

Lekker tegenstrijdig. Fortuyn maakte inderdaad discussies los, was het heel vaak niet met hem eens maar na jaren van technocratisch paars was discussie over politiek heel welkom. Maar vervolgens de wijze waarop jij jou visie oplegt; ik ga geen discussie voeren, Pim is de grootste, einde discussie........dat is zo typisch paars kabinet. Je zou zo Melkert kunnen zijn.

Vind dit heel typisch voor de hele aanhang van Fortuyn door de jaren heen, alles moest ter discussie worden gesteld, Pim zou heel de Haagse bende wel eens opschudden........maar o wee je na het overlijden iets van het gedachtegoed van Pim of zijn grootsheid ter discussie stelde.

Kortom die Pim die mocht ik wel, de Pim adepten daar had en heb ik een broertje dood aan.
 
Hilbrand Nawijn was veel groter, minstens 30kg zwaarder.

Maar hoe kan je iemand de grootste ooit noemen? Zoveel heeft Pim niet bereikt. Natuurlijk mede doordat die voor de verkiezingen al werd neergeknald.
 
Heeft die op zich wel gelijk in, eerst een euro (toen gulden) verdienen voordat je hem uitgeeft.
Wat dat betreft kan de overheid nog een hoop leren van het bedrijfsleven.

Kijk eens naar de NS prorail.....en zie wat de voordelen zijn van privatisering. Laatst was het ook een goed idee dat de tandarts tarieven vrij zouden zijn zodat ik zou shoppen tussen tandartsen. Dat werkt niet maar ondertussen gaan de tarieven wel skyhigh.
 
Hoe zit het met dat Pim Fortuyn pedofiel zou zijn? weet iemand hier meer over?

er zou bewijs geweest zijn dat hij jonge Marokkaantjes drugs aanbood in ruil voor coïtusuele handelingen ja. moet vast nog wel iets over te vinden zijn.
 
Johan Cruijf. Pim wel een goede 35e plek oid.
 
Johan Cruijf. Pim wel een goede 35e plek oid.

Een man die goed was in een spelletje, dat moet toch wel de grootste Nederlander zijn of niet beginnerbb?
 
Hoe zit het met dat Pim Fortuyn pedofiel zou zijn? weet iemand hier meer over?

Een uitspraak van Fortuyn :

Homocoïtus
werd geaccepteerd, en waarom zou dan - onder de strikte voorwaarde dat het kind
het wil en dat het niet wordt gedwongen - pedocoïtus niet zijn toegestaan?

Verder was hij nog wel vaker pleitbezorger van pedocoïtusualiteit :

In 1998, Fortuyn published an autobiographical work called Babyboomers, the name given to children born in the post-war years up to 1953. He reveals that he had early coïtusual experiences with adult males, which he claims to have found pleasurable and exciting. His logic is that because he enjoyed coïtusual experiences with adult men as a child, it should be legal.

Fortuyn's first experience occurred when he was five years old. "The Dutch soldier asks if I want to see his tent. That's what I want. I like it and they all are sleeping on the ground in a sleeping-bag. I ask if it is hard and cold to sleep on the ground. Oh no, come here. Together we crawl in his sleeping-bag. The soldier asks my name and I ask his name.

“He is called Arie and he asks if I like that name. Yes, I think that's a nice name and I lie beside him, nice and warm."

Fortuyn then described a close coïtusual encounter with the soldier before leaving his sleeping-bag "to go and play outside." He added: "Can I come back tomorrow? Yes, tomorrow I may come back, says Arie."

A few pages later, he describes another incident: "I went to the park for a walk, it was very silent and the sun was shining. On the bench sat a young fellow. I stood still, curious."

Fortuyn relates another coïtusual encounter - this time in explicit detail. He concludes: "I was frightened and ran away to my home, to my mother. Excited, I ran into the room. My mother looked at me searchingly and asked what had happened. Nothing, of course. Watch out, little man, was the only thing she said. A glass of lemonade made me calm down. Yes, that was exciting."

Most telling is his appraisal of these memories. "In chapter 1 about the 1950s, I wrote about my early coïtusual experiences, experiences that I see as an enrichment. Today, an experience like that in the ppark could easily lead to a complaint by parents to the police because of paedophilia, and the relevant young man would be in trouble. But why?

"He didn't do me any harm. On the contrary, he showed me something that was incomprehensibly exciting and I could feel and touch it, but today we are ready to interfere with complete teams of professionals. By interfering in such an irritating and grown-up way in the world of children, we make an enormous problem of something that for a child is no problem at all and is only exciting."

http://www.scotsman.com/news/international/fortuyn_favoured_depraved_1_1373183

Een wat naïeve houding lijkt me, omdat hij het als kind wel als prettig ervaren heeft om in feite misbruikt te worden door ouderen hoeft het maar geen probleem gevonden te worden dat kinderen pedocoïtus beleven.
 
Back
Naar boven