XXL Nutrition

De grote film review thread (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
28.248
Waardering
5.505
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
***!!!IN DEZE THREAD STAAN MATRIX REVOLUTIONS SPOILERS, HEB JE DEZE FILM NOG NIET GEZIEN LEES DAN NIET VERDER!!!***


Bij het lezen van dit chat & conversatie gedeelte valt me op dat hier veel film liefhebbers rond surfen. Aangezien ik zelf een groot film liefhebber ben kreeg ik het idee deze grote film review thread aan te maken. Hier kun je dan na het bekijken van een film je kritiek neer parkeren.

Gelieve aan te geven wanneer je spoilers in je review hebt staan zodatje het niet verdoet voor degene die de film nog niet hebben gezien :)

Ik zal hierbij beginnen met mijn review over

The Matrix Reloaded:

Ik heb de film pas 1 keer gezien dus kan nog niet te gedetaileerd gaan reviewen, alsnog:

Nou, ik had verdorie lang uitgekeken naar deze film en toen het eindelijk 15 mei was kon ik ook inet wachten. Thank God dat ik nog een kaartje kon krijgen voor de primiere. Ik zat dus klaar in de bios stoel met een flesje vanilla coke en samen met mijn vriendin een zakje M&M's (jah joh, ik was zelfs bereid te zondigen voor deze film).

***SPOILERS***SPOILERS***SPOILERS***SPOILERS***SPOILERS***SPOILERS***

Toen de film begon ging ik eigenlijk meteen uit mijn dak. De openingsscene is ook gewoon super wreed naar mijn mening. Jammer dat ik het al in een flits had gezien met voorstukjes (heb ze maandan lang ontweken maar af en toe ontkom je r niet aan toch een stukje van trailers te zien :(). Erg vet hoe die vlammen uit die guns vliegen en wat ik ook vet vond was dat ze een goede 'uit-het-raam-spring-scene' r in hadden zitten waar je bijna een beetje hoogtevrees van krijgt :)
Na die eerste scene, wat een droom blijkt te zijn (droomde ik maar zo) zwakt het eventjes een beetje af vind ik. Je krijgt dan eindelijk Zion te zien. Ik vond dat ook niet zo super heftig. Een groot grottenstelsel zoals dat eigenlijk in veel films te zien is. Ook zitten er plots veel personages in de film die nieuw zijn. Matrix 1 bestond uit het vaste klupje en naast nog wat agents komen r niet veel meer mensen aan bod. Bij matrix reloaded is dit anders wat wel ff wennen was vond ik.
Dan krijg je nog het gedeelte dat morpheos zijn (wel erg regilieuze) speech geeft. En dat iedereen gaat dansen en Trinity en Neo een potje liggen te hopzakken. Dat gedeelte vind ik ook matig en duurde te lang.
Na de ietwat slome start begind het dan nu op gang te komen. De twins worden geintroduceerd wat erg vette beelden op levert. Leuke knokpartijen volgen en het word een visueel spectakel. Nu word de film een beetje een rush waar de ene wrede vechtscene word afgewisseld door de andere. Vooral de knokscene met de vele agent smith's is super mooi gemaakt vind ik. En de hele autosnelweg scene is echt mega heftig. Ook vet dat ze eens een grote vuurzee in 'bullet time' gefilmt hebben (als 2 vrachtwagen op elkaar klappen) wat echt mega vet is.
Op het einde word r wel ff wat te veel geluld (als Neo tussen de 2 deuren moet kiezen) en kon ik het bijna niet meer volgen. Het plot word dan in 5 minuten ff in je strot gestamt en ik kan me voorstellen dat je het dan allemaal inet kan verwerken. Het plot is daar in tegen wel goed (zoals ik het nu in me hoofd heb, maar zoals ik al zei moet ik hem nog een paar keer goed kijken). En die swoele scene's waar Neo Trinity tot leven wekt hadden ze ook wel mogen skippen van mijn part.

***SPOILERS END***SPOILERS END***SPOILERS END***SPOILERS END***SPOILERS END***SPOILERS END***


Al met al vond ik het een erg vette film. Niet beter als deel 1 (is dat wel mogelijk, het was allemaal niew en nog nooit eerder vertoont) maar zeker een erg goede sequel. Ik geef hem voorlopig een 8.5/10. Maar misschien moet ik dit punt herzien als ik hem vaker heb gezien.



zow, dit was dus de eerste review. We zullen ff kijken of deze threat wil lopen, ik ben iig benieuwd naar jullie uitgebreide reviews!
 
Laatst bewerkt:
Bij t woord spoilers ging ik al rechtstreks naar beneden waardoor ik je conclusie ook heb gemist. durde niet te kijken:rolleyes:

vind t wel een leuk ide Robje, zal zeker t nodige plaatsen mocht ik naar de bios gaan.

ohja, in the sxth sense is Bruce Willis al de hele film dood:D
die spoiler kreeg ik opmn werk een keer te horen toen ik onverwachtde hoek omliep juist op de dag dat ik m wou gaan zien..dat verziekt de zaak wel ja
 
jmmrgenoeg heb ik em niet gelezen :( ga er vrijdag heen, toch zal het vast wel een leuke review zijn geweest :thumb: :D
Leuk idee trouwens deze thread, ik ben zelf ook een enorme filmliefhebber/verzamelaar/(downloader :D)
 
maar dan moet je wel duidelijk aangeven welke films t betreft alvorens lukraak te gaan tikken. je hebt altijd wel regels die je onbewust meeleest. kan en mag niet de bdoeling zijn.

moet je soort onderscheid creeren
 
Met dikke letters r bij zetten zodat je het niet over het hoofd ziet :)
 
Nou ja, wat die witte man zei, begrijpte ik wel, maar hij ging er gewoon omheen draaien. zo simpel is het, het was ook bedoeld om zo "slim" klinken om je hoofd te laten rond draaien. Want hij hoorde Neo te rekkken en probeerde hem in de war te brengen, zo dat-











*spoiler***

-Trinity dood zou gaan bij dat raam scene.
 
Re: De grote film review threat

Originally posted by Rob G
En dat iedereen gaat dansen en Trinity en Neo een potje liggen te hopzakken.


Is dat nou hetzelfde als plompzakken?
 
Re: Re: De grote film review threat

Originally posted by Oom Oli



Is dat nou hetzelfde als plompzakken?

Het heeft ook wel wat weg van thea-baggen...
 
Hij was een stukje filosofischer met dat gepraat over keuzes. Ik kon m wel helemaal volgen de eerste keer. Je moet natuurlijk wel deel 1 gezien hebben. Ik denk ook dat t wel handig is als je t een beetje vergelijkt met hardware-software. Topfilm iig. Kan niet wachten op Revolutions.
 
en zo ben ik toch nog de nodige spoilers tegengekomen...kijk hier nooit meer:mad:
 
Originally posted by dandyman
en zo ben ik toch nog de nodige spoilers tegengekomen...kijk hier nooit meer:mad:

Sorry m8, zekers niet mijn bedoeling geweest. Ik heb de eerste post al ge-edit. Maar het kwaad is al geschied, mijn welgemeende excuses!
 
Originally posted by dandyman
en zo ben ik toch nog de nodige spoilers tegengekomen...kijk hier nooit meer:mad:

mag ik jouw kaartjes dan? ;)
 
Back
Naar boven