AndroidHealthClinic

De grote homegym peiling

Heb jij een homegym?

  • Ja, ik heb een homegym en train er altijd.

    Stemmen: 215 34,8%
  • Ja, ik heb een homegym en train er vaker dan in de sportschool.

    Stemmen: 36 5,8%
  • Ja, ik heb een homegym maar train vaker in de sportschool.

    Stemmen: 55 8,9%
  • Ja, ik heb een homegym maar wil ermee stoppen en een sportschool abo nemen

    Stemmen: 6 1,0%
  • Nee, want ik train liever in de sportschool.

    Stemmen: 107 17,3%
  • Nee, want ik vind het te duur, ook al zou ik liever in een homegym trainen.

    Stemmen: 48 7,8%
  • Nee, maar zodra het mogelijk is ga ik er één inrichten en zou ik er altijd trainen.

    Stemmen: 69 11,2%
  • Nee, maar zodra het mogelijk is ga ik er één inrichten, en zou ik er vaker trainen dan in de sportsc

    Stemmen: 41 6,6%
  • Nee, maar zodra het mogelijk is ga ik er één inrichten, maar ik zou vaker in de sportschool blijven

    Stemmen: 27 4,4%
  • Geen van hierboven (leg uit in post)

    Stemmen: 14 2,3%

  • Totaal stemmers
    618

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
zeker kopen! ik train bij mijn maat ook op deze bank en voor dit geld is dit een absoluut topding!
je kan er een lat pulldown van maken + je kan er je triceps ook op trainen, deze bank is veel meer dan een benchbank en ze is behoorlijk stevig!
Ok ! Bedankt man :) Ik dacht al aan lateral pulldown & tricep pulldowns .
was juist nog een beetje onzeker over de stevigheid enzo :) Bedankt voor het advies :)
 
zeker kopen! ik train bij mijn maat ook op deze bank en voor dit geld is dit een absoluut topding!
je kan er een lat pulldown van maken + je kan er je triceps ook op trainen, deze bank is veel meer dan een benchbank en ze is behoorlijk stevig!

---------- Post toegevoegd Sun 3 Jun 2012 om 16:48 ----------



kan je eventjes toelichten wat isolatie-oefeningen zijn?

thanks

..

23. Wat is het verschil tussen een compound- en een isolatie-oefening?

  • Een compound-oefening is een oefening waarbij de krachtsporter meerdere gewrichten tegelijk gebruikt. Voorbeelden van (zware) compound-oefeningen zijn de squat en de deadlift. Compound is Engels voor samenstelling of samengesteld. M.a.w. een beweging die bestaat uit een samenstelling van meerdere gewrichtsrotaties en spiercontracties in meerdere spiergroepen.
  • Een isolatie-oefening is een oefening waarbij men slechts één gewricht (per zijde van het lichaam) gebruikt. Het doel bij dit soort oefening is om de focus te leggen op één welbepaalde spier of spiergroep, en deze zoveel mogelijk apart te trainen, zonder er andere spieren bij te betrekken. Het is een manier van trainen die vooral in de fitness- en wellnesscentra populair is geworden. Voorbeelden zijn de dumbbell curl (biceps) en de kickback (triceps).

http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/centraal-veelgestelde-vragen-topic-voor-beginners-163703/
 
Ok ! Bedankt man :) Ik dacht al aan lateral pulldown & tricep pulldowns .
was juist nog een beetje onzeker over de stevigheid enzo :) Bedankt voor het advies :)

prijsgewijs krijg je zeker waar voor je geld!
enige nadeel vind ik de lat pulldown die maar belastbaar zou zijn tot 55kg maar bij mij heeft er al 70 opgehangen :D
 
Ok ! Bedankt man :) Ik dacht al aan lateral pulldown & tricep pulldowns .
was juist nog een beetje onzeker over de stevigheid enzo :) Bedankt voor het advies :)
Hoe ga je squaten??
 
Ik heb ook een hele mooie home-gym thuis.
Powercage, verstelbare dumbbells tot 45kg, 300kg aan schijven etc. etc. etc.
Vind het echt relaxed, train nog wel 2 x p/w in de gym voor wat afwisseling.
 
Ja, ik heb een homegym maar train vaker in de sportschool.

ik kan thuis bp en dl doen
 
De kerel gisteren van een sportwinkel zei nog tegen mij gisteren of het wel lijkt dat iedereen een home-gym begint. De bankjes vlogen de deur uit de laatste tijd!
 
Lijkt me ook wel logisch , alles begint duurder te worden ..
Klein voorbeeld : ik zou normaal gezien 55€ / maand ( zonder inschrijvingskosten ) moeten betalen voor in een deftige gym te kunnen trainen hier..

kiezen voor 660€ / jaar
OF
zelf een gym starten en kiezen voor iets rond de 2000€ waarmee ik jaren zoet ben.
 
Nee, want ik vind het te duur en dan kan ik niet meer praten met andere gasten over trainen en andere onzin + ik heb geen spotters meer.
 
Ik had een homegym bij mijn ouders maar ben verhuisd en train nu bij een sportschool. Ik verlang wel weer naar een homegym, het is minder gezellig maar ik kon er veel meer mijn eigen gang gaan. Wordt een beetje moe van jongetjes die 20 setjes 20kg drukken en de banken half uur< bezet houden of mensen die de gym als ideale ruimte om te bellen zien.
 
Heb zelf ook een homegym. Grootste voordeel: altijd open en alles steeds beschikbaar wat je op dat moment wilt doen + eigen muziek en niemand die de gym gebruikt als call center.
 
Kzou graag een homegym willen maar in me flatje hier in de stad gaat dat niet lukken :sad:

maar mocht ik ooit naar een groter huis verhuizen dan ga ik het zeker weer overwegen :D
 
Heb nu ongeveer 1,5 jaar een homegym.
Maar ik mis wel iemand die voor me wil spotten.
Daardoor kan ik niet tot mijn max gaan met bankdrukken (is al bijna een x misgegaan)
Gelukkig traint er af en toe een kameraad van me mee.
Jammer genoeg ook geen ruimte meer voor een squat rek en daar gebruik ik dan mijn bankdrukbankje voor, maar dat is niet ideaal.
 
Heb nu ongeveer 1,5 jaar een homegym.
Maar ik mis wel iemand die voor me wil spotten.
Daardoor kan ik niet tot mijn max gaan met bankdrukken (is al bijna een x misgegaan)
Gelukkig traint er af en toe een kameraad van me mee.
Jammer genoeg ook geen ruimte meer voor een squat rek en daar gebruik ik dan mijn bankdrukbankje voor, maar dat is niet ideaal.

je hebt tegenwoordig heel goede safetys, waardoor alleen trainen niet gevaarlijk meer hoeft te zijn hoor.

optie om op de plaats waar je nu bankdrukt, een cage neer te zetten?kun je in banken en squatten.en met safetys!
 
@ sandows legacy

Daar heb ik ook al aan zitten denken inderdaad. Ik heb jammer genoeg ook nog rekening te houden met mijn vrouw...en die gaat over de financien :-(
En toen ik erachter kwam dat wat ik gekocht had niet helemaal voldeed was het al te laat om er iets nieuws door heen te drukken...ghehehe.
Ik heb nogal een gat in mijn hand en zij houd mij een beetje onder controle ;-)
Maar rustig aan ben ik haar aan het voorbereiden op mijn "nieuwe home-gym".
 
Heb ook een (basis) thuisgym maar denk er sterk over om richting sportschool te gaan. Ben na 3 of 4 jaar het handmatig verstellen van dumbbells, strict opruimen van mijn trainruimte na een training een klein beetje zat.

Kan ook met deadliften niet voor de volle 100% gaan wegens mogelijke overlast.

Ook voor betere motivatie en andere traingsmethoden (lees bijv. lat pulldown ofzo)
 
Laatst bewerkt:
Ik train ook thuis, eigelijk omdat mijn vrouw in de avond werk, en er toch iemand thuis moet zijn voor de kleine

En als zij van huis is, heb ik juist zin om lekker te trainen...

Ik ben nog maar pas begonnen, had eerst een krachtstation gekocht, maar kwam eigelijk al vrij snel tot de conclusie, dat dit het niet was..
Ik gebruik de krachtstation nu alleen nog voor de latpulley, die is wel fijn

heb nu een compleet drukbankje op marktplaats gekocht incl gewichten, dit traint al een stuk fijner, echter vind ik de kwaliteit minder, en vind ik het jammer dat het bankje zelf niet los staat van de haltersteunen..

Ik weet iemand die het volgende te koop heeft staan:

http://www.fitnessdigital.nl/hammer-solid-xp-professionele-halterbank-10001625-p.html?ct=66

hij heeft gezegt doe maar een bod.... apparaat is 1 jaar oud, wat zou ik er voor bieden, en is dit wat? of zouden jullie voor wat anders kiezen
 
Ik train ook thuis, eigelijk omdat mijn vrouw in de avond werk, en er toch iemand thuis moet zijn voor de kleine

En als zij van huis is, heb ik juist zin om lekker te trainen...

Ik ben nog maar pas begonnen, had eerst een krachtstation gekocht, maar kwam eigelijk al vrij snel tot de conclusie, dat dit het niet was..
Ik gebruik de krachtstation nu alleen nog voor de latpulley, die is wel fijn

heb nu een compleet drukbankje op marktplaats gekocht incl gewichten, dit traint al een stuk fijner, echter vind ik de kwaliteit minder, en vind ik het jammer dat het bankje zelf niet los staat van de haltersteunen..

Ik weet iemand die het volgende te koop heeft staan:

http://www.fitnessdigital.nl/hammer-solid-xp-professionele-halterbank-10001625-p.html?ct=66

hij heeft gezegt doe maar een bod.... apparaat is 1 jaar oud, wat zou ik er voor bieden, en is dit wat? of zouden jullie voor wat anders kiezen

Koop gewoon een powerrack, een bankje en een halterset. Je pulley heb je al. Als je dit een jaar thuis doet en je merkt dat je genoeg discipline hebt om regelmatig te trainen, kan je eventueel nog andere toestellen kopen. Dat hammersolid crap, zou ik ver van weg blijven.

Ik lees op die site:
"Max. belasting:

· Incline/flat bench: 180 kg (lichaamsgewicht + trainingsgewicht), Leg/arm curl tot 40 kg, Lat pulldown tot 60kg, spotters tot 120 kg."

Dus als je zelf 90 kilo weegt mag je maar 90 kilo bankdrukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven