XXL Nutrition

De grote religie poll (iedereen invullen aub)

Welke religie beoefen jij?


  • Totaal stemmers
    61

Bezoekers in dit topic

Dat zijn ze eigenlijk wel, religie betekent niet godsdienst. Religie is zin geven aan je leven. Ik wil hier niet de wijsneus over uithangen, maar ik heb een grote interesse voor zedenleer, filosofie en religie (een paar jaar geleden studeerde ik nog voor leerkracht zedenleer en engels, maar ben dat gestopt omdat lesgeven me niet lag). Daar ben ik in m'n vrije tijd nog mee bezig. Trouwens, boeddhisme is ook een religie (met dat iemand gepost had dat dat niet zo is). Boeddhisme draait niet rond het aanbidden van een god, maar dat betekent niet dat het niet een religie is.
Atheïsme op zich is geen levenswijze of 'zin geven aan je leven'.

Altheïsme is gewoon een ander woord voor 'niet gelovig'. Gewoon een reactie op een stelling dus. De stelling is 'deze god bestaat' of 'een god bestaat' en de atheïst zegt simpelweg 'zolang ik niet voldoende bewijs heb om die stelling als waar te aanvaarden of als geloofwaardig te achten, wijs ik ze af'. Het betekent verder absoluut niets.

Nu als jij een religie wilt starten die bestaat uit atheïsten dan kan dat natuurlijk, en dan kan je inderdaad spreken over een religie. Of als jij je dagelijkse activiteiten wilt beschouwen als religie kan zelfs dat tellen. Maar atheïsme zelf is dus geen religie.
 
verrassend veel mede joden.

Shabbat shalom broeders:heart:
 
Ruim honderd huizen van christenen in brand gestoken in Pakistan

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerk...stenen_in_brand_gestoken_in_pakistan_1_721589

LAHORE – De arrestatie van een christen op verdenking van anti-islamitische uitlatingen kon een woedende menigte in Pakistan zaterdag niet tevreden stellen. Meer dan honderd huizen van christenen in de Pakistaanse stad Lahore werden door moslims in brand gestoken. Dat meldt CNN.

Sawan Masih, een christen van midden twintig, werd vrijdag gearresteerd. Hij zou zich negatief hebben uitgelaten over de profeet Mohammed.

Een woedende menigte eiste zaterdag dat de politie Masih zou overleveren. Vervolgens werden huizen en bezittingen van christenen in de christelijke wijk Badami Bagh in brand gestoken. Winkels werden geplunderd.

Ook kerken moesten het ontgelden. Bijbels en kruizen gingen in vlammen op. Onder de christelijke bewoners van de wijk vielen geen gewonden. Wel liep een aantal agenten verwondingen op toen ze met stenen werden bekogeld. Volgens de politie zijn honderden christenen het gebied ontvlucht, uit angst om te worden gedood.

Ruzie

Akram Gill, een bisschop in Lahore, zei dat aan het incident een ruzie tussen de christen en een moslim ten grondslag lag en dat er van godslastering geen sprake was. De twee mannen waren volgens Gill eerder in de week met elkaar op de vuist gegaan. De islamitische man zou daarop het verhaal van de godslastering hebben verzonnen om de christen de vechtpartij betaald te zetten.

Godslastering is een zware overtreding in Pakistan en kan leiden tot de doodstraf. Volgens mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch wachten zeker zestien op de voltrekking van hun doodsvonnis. Nog eens twintig mensen zitten een levenslange celstraf uit wegens godslastering. Soms leiden beschuldigingen van godslastering ertoe dat grote groepen mensen het recht in eigen hand nemen.

De Pakistaanse televisiezender Express News toonde zaterdag beelden van de brandstichtingen en plunderingen in Lahore.




Leve de religie
 
Ik ben atheist, en ik heb het meest waardering voor christenen en joden.

Maar toch vind ik alle geloven achterlijk.
 
Ik mis de optie "Geen enkele (Agnost)".
 
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4594155&page=5

Poll resultaten: Kan een moslim democraat zijn?Stemmers 25. Je hebt reeds op deze poll gestemd
Ja 2 - 8,00%
Nee 23 - 92,00%

92% van de stemmers vindt dus dat een moslim geen democraat is, maw 92% van de stemmers willen de sharia.

(ook al is deze poll misschien niet helemaal representatief, het toont op z'n minst aan dat we ergens een probleem heb)
 
Wel 25 stemmers, zal vast tellen voor de gehele islamitische bevolking hier.. nu gaan we er allemaal aan.
Ik zou de krant bellen als ik jouw was!
 
Het toont aan dat er genoeg achterlijken hier zitten die onmiddellijk het land moeten verlaten

Die resultaten zijn niet "toevallig"
 
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4594155&page=5

Poll resultaten: Kan een moslim democraat zijn?Stemmers 25. Je hebt reeds op deze poll gestemd
Ja 2 - 8,00%
Nee 23 - 92,00%

92% van de stemmers vindt dus dat een moslim geen democraat is, maw 92% van de stemmers willen de sharia.

(ook al is deze poll misschien niet helemaal representatief, het toont op z'n minst aan dat we ergens een probleem heb)

Attentie

Je bent niet ingelogd of je hebt geen toegang tot deze pagina. Dat kan komen om de volgende redenen:


  1. Je bent niet ingelogd. Log hieronder in met je MNL-ID
  2. Je hebt te weinig rechten om deze pagina te bekijken of de aangevraagde actie uit te voeren.
  3. Als je zojuist een reactie probeerde te plaatsen kan het zijn dat je MNL-ID nog niet is geactiveerd of dat deze geblokkeerd.


tbeest is lid van m.nl :eek::eek::eek:
 
Mijn god.........als ik al niet overtuigd was, dan ben ik het nu wel
 
Attentie

Je bent niet ingelogd of je hebt geen toegang tot deze pagina. Dat kan komen om de volgende redenen:


  1. Je bent niet ingelogd. Log hieronder in met je MNL-ID
  2. Je hebt te weinig rechten om deze pagina te bekijken of de aangevraagde actie uit te voeren.
  3. Als je zojuist een reactie probeerde te plaatsen kan het zijn dat je MNL-ID nog niet is geactiveerd of dat deze geblokkeerd.


tbeest is lid van m.nl :eek::eek::eek:



Pagina 1 kan je ook zien als je geen account heb (maar heb wel een account om daar mee te lezen)

Heb daar ff undercover geweest en mij voorgedaan als een verkaasde marokkaan, maar het niveau is daar écht zo belachelijk laag, dat ik 't heb opgegeven

---------- Post toegevoegd Sun 10 Mar 2013 om 16:09 ----------

Mijn god.........als ik al niet overtuigd was, dan ben ik het nu wel

Beter is inderdaad om de oogkleppen op te houden
 
Zijn er nog mensen die geloven in bakstenen?
 
Back
Naar boven