XXL Nutrition

De Gucht: "Niet alle Vlamingen zijn als Bart De Wever" (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
12 mei 2003
Berichten
8.593
Waardering
13
De Gucht: "Niet alle Vlamingen zijn als Bart De Wever"

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bart De Wever.Terwijl formateur Yves Leterme met een "nieuw schema" naar de de onderhandelaars trekt om de onderhandelingen te kunnen hervatten, verzekert uittredend minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht dat "niet alle Vlamingen Bart De Wevers zijn".

"Men moet een onderscheid maken tussen N-VA/CD&V en CD&V/VLD. De Franstaligen beschouwen alle Vlamingen als NV-A'ers net zoals de Vlamingen alle Franstaligen als FDF'ers bestempelen. N-VA-voorzitter Bart De Wever is een nationalist en een separatist. Het is aan de CD&V om tot een schikking te komen met hem en met wat hij voorstelt", meent Karel De Gucht.

Wat de bepaalde Vlaamse eisen betreft moet volgens De Gucht "een onderscheid worden gemaakt tussen wat De Wever wil en wat alle Vlaamse partijen willen". (belga)



Wat is die De Gucht toch een ongelofelijke eikel zeg! Voor één keer dat de vlamingen als een man achter de vlaamse eisen staan gaat deze randdebiel het de walen duidelijk maken dat de vlamingen alweer toegevingen gaan doen.
Oprotten met die moddergooier!
 
De Walen mogen blij zijn met elk voorstel dat ze krijgen. Zonder ons was het daar armoe troef !
 

in een ver verleden mss ...

Wallonië brengt geen enkele meerwaarde aan België.
En de splitsing B-H-V moet er gewoon komen zonder teveel tra la la van die Walen.
Ze hebben niets, kunnen niets maar willen alles.
 
Om nog maar een voorbeeld te geven: Vlaanderen heeft veel meer flitspalen maar al het geld komt wel in de nationale schatkist..
 
Een beetje een clown die Bart de Wever als ik het zo lees. Op de foto met Le Pen, bij de begrafenis van Karel Dillen maar hij vind zichzelf vooral geen persoon die in de extreem rechtse hoek geplaatst moet worden.
 
Een beetje een clown die Bart de Wever als ik het zo lees. Op de foto met Le Pen, bij de begrafenis van Karel Dillen maar hij vind zichzelf vooral geen persoon die in de extreem rechtse hoek geplaatst moet worden.
Sorry eric maar je zit er helemaal naast. Bart is een prima vent en totaal niet extreem rechts, hij gaat ook geregeld in hevige discussie met extreem rechts. Je moet alleen de Belgische situatie begrijpen om hier goed over mee te kunnen praten.

On topic: gewoon een erg domme zet van De Gucht. Als alle vlamingen nu aan één zijde staan dan MOETEN de Walen wel toegeven. Het enige wat De Gucht nu weer bereikt heeft is verdeeldheid tussen Vlamingen zaaien wat nefast zal zijn voor de toekomst van Vlaanderen (en België).

Ik vrees dat dit opnieuw zal eindigen met een VLD die samen met CD&V toegevingen naar de Walen toe zal doen. Erg triest als dat gebeurd, zijn we weer bij af.
 
Ik vrees dat dit opnieuw zal eindigen met een VLD die samen met CD&V toegevingen naar de Walen toe zal doen. Erg triest als dat gebeurd, zijn we weer bij af.

Ik denk niet dat we ooit nog terugkeren naar de oude situatie. De laatste spreekwoordelijke druppel is nu zowat gevallen in het noordelijke deel van Belgie. Als de vlaamse partijen de staatshervorming nu niet doorvoeren breekt de politiek.
 
het word tijd voor de opdeling van belgie
ben het als nederlander beetje zat steeds dat gezeik daar;)
 
Ik denk niet dat we ooit nog terugkeren naar de oude situatie. De laatste spreekwoordelijke druppel is nu zowat gevallen in het noordelijke deel van Belgie. Als de vlaamse partijen de staatshervorming nu niet doorvoeren breekt de politiek.
Ik geloof wel dat er iets al gebeuren, alleen is het de vraag op welke manier...De franstaligen gaan gewoon koppig blijven en willen altijd wel iets in ruil. Beste zou gewoon zijn einde België maar dat zit er voorlopig helaas nog niet in.
 
Sorry eric maar je zit er helemaal naast. Bart is een prima vent en totaal niet extreem rechts, hij gaat ook geregeld in hevige discussie met extreem rechts. Je moet alleen de Belgische situatie begrijpen om hier goed over mee te kunnen praten.
.

Dat is jouw mening maar hij komt op mij vrij clownesk over.

Een ex-collega een hoer noemen, de VB-stemmers zien als mestvaalt, de begrafenis bijwonen van Karel Dillen, op de foto met Le Pen en zo nog wel meer incidenten.

Als hij dan het rechts extremisme heeft losgelaten is het in ieder geval een nationalist die aanstuurt op een tweedeling. Denk dat je daar in Belgie lang op kan wachten. Misschien toch maar beter samenwerken en er voorlopig het beste van maken. Hoe erg sommigen Vlamingen de Walen dan ook uitkotsen.
 
ik vind zowel De Gucht als De Wever goeie politici, alleen komt de kritiek van De Gucht wel op een ongepast moment.
De Wever komt dan weer in sommige uitspraken gewoon een beetje te radicaal over, een beetje meer getemperde uitspraken zouden wel op z'n plaats zijn willen ze tot akkoorden komen.
nu zou men juist moeten proberen één front te vormen en de onderlinge twisten binnenskamers te houden.
dit is wat de Walen net weer leuk vinden, bekvechtende Vlamingen.
ja en tot grote spijt zal Vlaanderen toch weer toegevingen moeten doen willen ze dat er een regering komt.
het is helaas altijd hetzelfde liedje, al zie ik ook liever een definitieve splitsing van Vlaanderen en Wallonie.
 
Dat is jouw mening maar hij komt op mij vrij clownesk over.

Een ex-collega een hoer noemen, de VB-stemmers zien als mestvaalt, de begrafenis bijwonen van Karel Dillen, op de foto met Le Pen en zo nog wel meer incidenten.
Waar heb je dat eigenlijk allemaal gelezen, eerste wat ik ervan hoor. Maar dat hij sterke woorden gebruikt en dus zegt wat hij denkt heb ik liever dan iemand met twee gezichten die de kiezer wat voorliegt. (zoals heel veel Belgische politici dus wel hebben gedaan en nog steeds doen!)

Als hij dan het rechts extremisme heeft losgelaten is het in ieder geval een nationalist die aanstuurt op een tweedeling.
Losgelaten? Hij is er nooit mee begonnen. En idd hij streeft naar Vlaanderen als onafhankelijke staat, iets waar heel veel verstandige mensen (waaronder professoren) het mee eens zijn. België functioneerd gewoon niet, het is voor beide (Vlaanderen en Wallonië) het beste dat ze op termijn scheiden.


Denk dat je daar in Belgie lang op kan wachten. Misschien toch maar beter samenwerken en er voorlopig het beste van maken. Hoe erg sommigen Vlamingen de Walen dan ook uitkotsen.
Hij wil er ook voorlopig het beste van maken ;) Hij wil het namelijk langzaam aan doen en in stappen. Terwijl het Vlaams belang het nu onmiddelijk al zou willen. Hij is dus veel realistischer op dat punt.

En uitkotsen zie je toch echt verkeerd, het is alleen als een relatie die niet wil lukken, en dan kan je beter als vrienden scheiden dan als vijanden samenblijven.
 
YouTube - Bart De Wever " Mesthoop van stemmen"

De Wever tegenover de Winter. De mesthoop en de hoer komen allebei voorbij.

Losgelaten in de zin dat hij nu niet snel trots met Le Pen op de foto zal gaan. Maar hij ging nog wel naar de begrafenis van de omstreden Karel Dillen dit jaar. Natuurlijk zijn goed recht verder maar het komt wel een beetje vreemd over.
 
YouTube - Bart De Wever " Mesthoop van stemmen"

De Wever tegenover de Winter. De mesthoop en de hoer komen allebei voorbij.

Losgelaten in de zin dat hij nu niet snel trots met Le Pen op de foto zal gaan. Maar hij ging nog wel naar de begrafenis van de omstreden Karel Dillen dit jaar. Natuurlijk zijn goed recht verder maar het komt wel een beetje vreemd over.
Tja, hij mag idd De Winter niet, maar hij wil dit vooral heel duidelijk in de media laten zien. Waarom? Omdat De Winter (en dat weet jij ook) gewoon nog steeds door velen als racist gezien wordt, en met zo iemand kan je als politieker heel moeilijk als vriend bekend staan wil je in de politiek iets bereiken.

Overigens spreekt hij het woord hoer niet uit, hoewel als je de context kent het wel terecht is. Verder is VTM natuurlijk een sensatiezender, de rest van het gesprek, waarin hij goede argumenten naar voren brengt zie je hier niet.

Trouwens bijna elke politicus heeft weleens dit soort woorden in de mond genomen in België, het is bijna een traditie geworden als je met Vlaams Belang spreekt... of dat een goede zaak is laat ik in het midden.
 
wel grappig filmpje, de eerste keer dat ik het zie.
gelukkig heeft alleen dom Vlaanderen dit gezien want het kwam op VTM-nieuws :D
 
laat ons maar terug bij nederland gaan :) die grieten zijn wat gewilliger :p
 
Back
Naar boven