MuscleMeat

De jacht

Bezoekers in dit topic

sander2el

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 sep 2010
Berichten
280
Waardering
203
Lengte
1m93
Massa
100kg
Vetpercentage
15%
Ik ben wel benieuwd wat jullie hiervan vinden, zelf doe ik dit jaar de jachtopleiding waarna ik straks ook mag jagen. Ga al vaak met mijn vader etc mee.
Vind het zelf mooi en heerlijk vlees, en natuurbeleving.
Wat vinden jullie?
Er is natuurlijk veel discussie over.

Groenlinkers die praten over dierenmishandeling incoming waarschijnlijk.
 
Nou, ik vind het inderdaad vrij kansloos, maar ik ben een vrouw en dierenliefhebber (nu dit al genoemd is kunnen de anderen dit achterwege laten ;) ). Overigens geen Groenlinkser of PVDD stemmer hoor :)

Waar jaag je dan op? En wat is er nou natuurbeleving aan het doodschieten van dieren? Het is toch juist mooi om die dieren te aanschouwen in het wild, ze te zien leven e.d.?

Ik zelf ben een groot liefhebber van de natuur en mag graag wandelen in het bos, vogeltjes zien en horen, reeën en al het andere wat er leeft. Wat mensen bezielt om die af te schieten om het op te vreten kan ik moeilijk bevatten. Er ligt al genoeg vlees bij de slager en in de supermarkt. Of koop het bij Musclemeat, super handig en erg mooi en heerlijk vlees.
 
Ik opende het met de hoop dat dit het nieuwe tinderverhalen topic ging worden.
Dissapointing.

Verder wel met HillR eens. Tenzij het natuurlijk jagen is om de wildbalans in stand te houden. Dan heeft het naast je plazierjagen nog wat toegevoegde waarde.
Ik vind kleiduiven schieten daarintegen wel weer tof :p
 
Laatst bewerkt:
Ik opende het met de hoop dat dit het nieuwe tinderverhalen topic ging worden.
Dissapointing.

Verder wel met HillR eens. Tenzij het natuurlijk jagen is om de wildbalans in stand te houden. Dan heeft het naast je plazierjagen nog wat toegevoegde waarde.

:roflol: +1, ik dacht ook dat ons weer awesome verhalen te wachten stonden.. :sad:
 
Wat vinden jullie?
Het is noodzakelijk, om een zo gevarieerd mogelijke populatie/wildstand te hebben. Pacht je of heb je zelf een groot veld? In Belgie kan dat maar in NL zelf iets van 40 hectare bezitten is vrij uniek. Ben in het verleden regelmatig mee geweest, naar o.a. Frankrijk en Belgie. Ook in NL; vossen/ reeën/ eenden.
 
Haha sorry voor dissapoinment, zitten trouwens best leuke chicks op de opleiding, had ik niet verwacht eerlijk gezegd.
Vaak is het aanschouwen van wild, en het zijn in de natuur ook een mooie beleving, schieten hoeft niet altijd.
Ik denk zelf dat de gemiddelde burger zo weinig van de natuur weet dat ze het maar mishandeling en zonde vinden, toch is beheer noodzakelijk.
Zomaar alles kapot schieten is natuurlijk onzin en ben ik ook op tegen.
 
Haha sorry voor dissapoinment, zitten trouwens best leuke chicks op de opleiding, had ik niet verwacht eerlijk gezegd.
Vaak is het aanschouwen van wild, en het zijn in de natuur ook een mooie beleving, schieten hoeft niet altijd.
Ik denk zelf dat de gemiddelde burger zo weinig van de natuur weet dat ze het maar mishandeling en zonde vinden, toch is beheer noodzakelijk.
Zomaar alles kapot schieten is natuurlijk onzin en ben ik ook op tegen.

Je hoeft niet perse weinig van de natuur te weten om het maar mishandeling en zonde te vinden. Je weet in dat op zich dan weinig van de jacht en alles wat daar mee samen hangt. Ik heb inderdaad geen flauw idee van het hoe en wat en waarom.

Maar jouw openingspost waarin je zegt:

zelf doe ik dit jaar de jachtopleiding waarna ik straks ook mag jagen. Ga al vaak met mijn vader etc mee.
Vind het zelf mooi en heerlijk vlees, en natuurbeleving.

Bevestigt inderdaad mijn gedachte dat ik het kansloos vind, daarin zeg je namelijk niet dat je het een mooi iets vindt om bij te dragen aan het in balans houden van de natuur / het wild, enzovoort. Je hebt het over lekker vlees. Daarin wordt compleet voorbij gegaan aan een eventueel verder waarom, of rekening houden met de dieren e.d.
 
Je hoeft niet perse weinig van de natuur te weten om het maar mishandeling en zonde te vinden. Je weet in dat op zich dan weinig van de jacht en alles wat daar mee samen hangt. Ik heb inderdaad geen flauw idee van het hoe en wat en waarom.

Maar jouw openingspost waarin je zegt:

zelf doe ik dit jaar de jachtopleiding waarna ik straks ook mag jagen. Ga al vaak met mijn vader etc mee.
Vind het zelf mooi en heerlijk vlees, en natuurbeleving.

Bevestigt inderdaad mijn gedachte dat ik het kansloos vind, daarin zeg je namelijk niet dat je het een mooi iets vindt om bij te dragen aan het in balans houden van de natuur / het wild, enzovoort. Je hebt het over lekker vlees. Daarin wordt compleet voorbij gegaan aan een eventueel verder waarom, of rekening houden met de dieren e.d.


Mijn opening post was gewoon om de vraag te stellen wat mensen hiervan vonden, en korte uitleg te geven, ik wil ook wel een heel boek schrijven over mijn bevindingen maar dan haakt iedereen ook gelijk af.
 
Ik ben alleen meegegaan op zgn. beheersjacht en schadebestrijdingsjacht. Bij grof wild wordt er een vergunning afgegeven door gedeputeerde staten om de wildstand op peil te houden. Alles ligt besloten in de flora & faunawet.
Beheersjacht en schadebestrijding worden uitgevoerd en gecoördineerd door de 330 wildbeheereenheden en hun leden in Nederland op basis van ontheffingen (art 68 FF-wet) en van aanwijzingen van diersoorten (art 67 FF-wet) of van vrijgestelde diersoorten (art 65 FF-wet), die verleend worden door de provincies op basis van de goedgekeurde faunabeheerplannen van de faunabeheereenheden of op grond van het eigen provinciale faunabeleid. Ook de minister kan diersoorten vrijstellen, als deze in het gehele land veel schade veroorzaken; de provincies kunnen dat doen op provinciaal niveau.

Ik denk dat ts het over jagen heeft op basis van het zgn. wise use principe. Daar heb ik zelf eerlijk gezegd niets mee.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het totaal overbodig eigenlijk dat jagen. Super triest net als het laten doodgaan van de dieren bij de oostvaardersplassen.
En zeg nu niet dat ik niets weet, ik weet heel veel van vlora en vauna, meer als bijvoorbeeld een bioloog.
 
Ik vind het totaal overbodig eigenlijk dat jagen. Super triest net als het laten doodgaan van de dieren bij de oostvaardersplassen.
En zeg nu niet dat ik niets weet, ik weet heel veel van vlora en vauna, meer als bijvoorbeeld een bioloog.
Je weet niets
 
beheersjacht en schadebestrijdingsjacht

dit,



ik ben een groot liefhebber van dieren ,het zien van een bonte specht ,Vlaamse gaai of dikke buizerd

kan mij in vervoering brengen maar soms is afschot helaas nodig,


en soms gaan dierenbeschermers te ver ,denk maar aan die korenwolf ,

miljoenen aan gespendeerd en wat blijkt ? is gewoon heel duur voer voor roofvogels geworden :roflol:


( half ) tamme fazanten een paar dagen voor de jacht snel een bos in flikkeren ,opdrijven en dan afschieten is kansloos

en van die Brits kakkers die aan die laffe vossenjacht doen heb ik ook geen hoge pet op

die zie ik het liefst door hun eigen Landrover overreden worden ,eng volk
 
Laatst bewerkt:
dit,



ik ben een groot liefhebber van dieren ,het zien van een bonte specht ,Vlaamse gaai of dikke buizerd

kan mij in vervoering brengen maar soms is afschot helaas nodig,


en soms gaan dierenbeschermers te ver ,denk maar aan die korenwolf ,

miljoenen aan gespendeerd en wat blijkt ? is gewoon heel duur voer voor roofvogels geworden :roflol:


( half ) tamme fazanten een paar dagen voor de jacht snel in een bos flikkeren ,opdrijven en dan afschieten is kansloos

en van die Brits kakkers die aan die laffe vossenjacht doen heb ik ook geen hoge pet op

die zie ik het liefst door hun eigen Landrover overreden worden ,eng volk

Das toch echt jagen hee. Wild tot voor hun loop laten drijven.
 
Ophef rond afschieten hert Oostvaardersplassen

ALMERE - De politie heeft zaterdag drie mensen bekeurd bij de Oostvaardersplassen. De bonnen werden uitgeschreven nadat de emoties hoog opliepen toen een verzwakt edelhert voor de ogen van actievoerders achter het hek werd afgeschoten.

Boswachters hadden de toeschouwers gewaarschuwd dat het hert dat ’s ochtends nog stond, maar ’s middags verzwakt op de grond lag en niet meer opstond zou worden afgeschoten, aldus een woordvoerster van Staatsbosbeheer. Enkele actievoerders die de grote grazers in het natuurgebied wilden bijvoeren, gingen daarom weg, anderen bleven.

Het dier was volgens Staatsbosbeheer dood na een schot, maar volgens actievoerders bewoog het nog en waren er drie schoten nodig om het hert uit zijn lijden te verlossen. De bekeuringen zijn uitgedeeld wegens baldadigheid, voor over het hek klimmen in het natuurgebied en aan iemand die zich niet kon legitimeren, aldus de politie. Zaterdag werd er tegen de auto van een boswachter geschopt, eerder werd een boswachter bedreigd. „Zo heftig als nu hebben we het nog nooit meegemaakt”, aldus de woordvoerster.

Video
Op Facebook staat een filmpje die zaterdag zou zijn gemaakt van de situatie die compleet uit de hand loopt. Let op! Niet geschikt voor gevoelige kijkers: de beelden kunnen als schokkend worden ervaren.

Provocatie
Maächa Vrolijk van de actiegroep KALF noemt het afschieten van het hert een provocatie en zei dat dit niet volgens de regels gebeurde. „Het is niet toegestaan om een hert af te schieten in aanwezigheid van omstanders. Bovendien had er een dierenarts bij moeten zijn”, zei Vrolijk.

„Dit kan echt niet. Daarom gaan we kijken of we dit juridisch kunnen aanvechten.” Vrolijk was zelf geen getuige van het afschieten van het hert. Nadat dit was gebeurd, werd ze gelijk door andere actievoerders op de hoogte gesteld.


:dunno: van dit soort "actievoerders" moet ik niet zoveel hebben ,zijn net onrealistisch,

selectief en drammerig als types zoals Sunny Bergman en Silvana Simons ,

waarom wel gehuil als het gaat om dit soort dieren en niet om bijvoorbeeld de muskusrat ,

zeeduivel of een ander onpopulair dier ,deze worden ook elke dag gevangen en gedood

maar dat is schijnbaar niet zo erg,



onderstaand verhaal heeft niets

met dieren te maken maar wel met het zelfde soort mensen die denken goed bezig te zijn

maar niet inzien hoe dom en belachelijk ze eigenlijk zijn,


ik ben nu werkzaam in een dorpje aan de Rijn (Millingen) waar een weggeefwinkelwinkel

is gevestigd ,een vies vettig pand met even vieze ongewassen bewoners ,

een paar vieze onverzorgde honden en een dito tuin,

zo links als maar zijn kan ,natuurlijk allemaal hangend aan het staatsinfuus en denken

dat ze goed bezig zijn voor de maatschappij door wat rommel gratis weg te geven ,


hmmm even rekenen ,4 of 5 uitkeringen per jaar ,geen belasting afdracht ,

ja, dan ben je goed bezig voor de maatschappij ,iets met een spijker en een balk :roflol:
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wel benieuwd wat jullie hiervan vinden, zelf doe ik dit jaar de jachtopleiding waarna ik straks ook mag jagen. Ga al vaak met mijn vader etc mee.
Vind het zelf mooi en heerlijk vlees, en natuurbeleving.
Wat vinden jullie?
Er is natuurlijk veel discussie over.

wat wil je er mee bereiken en wat hebben de dieren jou misdaan? vind je eerlijk gezegd kansloos net als jou vader dat soort moeten ze opsluiten.
 
Back
Naar boven