XXL Nutrition

De keuze uit de vele schema's

Bezoekers in dit topic

sneeuwpop

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 aug 2009
Berichten
43
Waardering
2
Vetpercentage
20%
Hoi,

Na een tijdje redelijk succesvol getraind te hebben met een schema van de sportschool ben ik op zoek naar een nieuw schema. Ik ben er door een rugblessure (spieraanhechting (?) darmbeen/bekken) en privé-uitdagingen een tijdje uitgeweest. Van de blessure heb ik nog steeds wat last, nu 4 maanden geleden.

Als ik al de sticky's doorlees over de verschillende schema's dan zie ik door de bomen het bos niet meer om eerlijk te zijn.
Ik heb de neiging om dan van alles uit te willen proberen zonder er achter te komen wat nou wel en wat niet voor me werkt.

Aangezien ik mezelf nog steeds beschouw als een beginner/iets gevorderde ben ik van plan om voornamelijk compoundoefeningen te doen aangevuld met hier en daar een isolatie-oefening. Welke ben ik nog niet uit.

Ik ben 35 jaar, 90 kg, 1.90m lang, vetpct rond de 19%.
Mijn doel is in eerste instantie bouw van massa en op de wat langere termijn kracht. Althans dat is mijn voorkeur.
Ik kan me voorstellen dat het misschien beter is om eerst voor kracht te gaan en dan pas echt massa. Daar sluiten de compounds dan wel bij aan denk ik.

Rippetoe heb ik gedaan, goed schema waarmee ik progressie heb gemaakt, maar ik zoek toch iets anders, ondanks dat het voornamelijk compounnds zijn.

Ik heb zelf het idee dat setjes van 12-15 herhalingen voor mij persoonlijk voor massa best werkt, ondanks dat dit meer het accent legt op spieruithoudingsvermogen.

Mijn stats zijn bedroevend:
Sq: 3x8x70kg (incl. stang)
Bp: 3x8x60kg (incl. stang)
Dl: 3x8x70kg (incl. stang)

Ik weet het niet, ben ik nou een zeikerd?
 
zou lekker rippetoe gaan doen voor een paar maanden of langer, om die stats wat omhoog te krijgen eerst.
Heeft voor mij erg goed gewerkt, doe nu na rippetoe een splitschema, maar ga teruggaan naar rippetoe, mis die krachtverhoging elke week.

Succes!

---------- Post toegevoegd Sat 6 Aug 2011 om 15:21 ----------

Of stronglifts kan je ook doen
 
Dus ik zal gemakkelijker massa bouwen als mijn krachtstats hoger zijn?
Toch kan ik mij niet voor stellen dat er bodybuilders zijn die alleen maar op massa hebben getrained maar niet sterk zijn. Elke bodybuilder moet toch relatief sterk zijn, lijkt mij?

Stronglifts heb ik nog niet gedaan. Dat is het 5x5 principe, geloof ik?
 
Back
Naar boven