MuscleMeat

De knop moest om! 111 Kg naar 83 Kg (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Werner7385

Novice
Lid geworden
24 apr 2015
Berichten
24
Waardering
13
---------------------------------------- 18-7-2015 -----------------------


Hallo allemaal,

Veel gelezen en gekeken op deze site maar nog nooit wat (durven) te plaatsen maar voor alles moet een eerste keer zijn. Iedereen is hier bezig met zijn of haar lijf, dus ach.. Ik doe mee :D

Eind vorig jaar bekeek ik de vakantie fotos van mijn heerlijke huwelijksreis en schrok toch wat van mn zelfbeeld. Ik liep mezelf al een tijdje in de weg maar als je zelf niet de knop vind, heeft het ook geen zin om er wat aan te doen. Het nieuwe jaar stond om de hoek en met mezelf de afspraak gemaakt om het roer in 2015 volledig om te gooien. Een nieuwe lifestyle change. De knop moest iig om en wel drastisch ook.

Begonnen met een traject bij een plaatselijke sportschool. Hier kregen we advies in voeding, ik werd minstens 2x per week verwacht en werden we gewogen en gemeten (centimeters). De weegschaal gaf ruim 111 aan en voor iemand van 1.74 was dat een tikkie te veel ;).

Hoe te werk gegaan? : Keihard aan de bak in de gym (3x per week) , goed op mn voeding te letten (1x per week cheatmeal) en de kilo's vlogen bij mij er af.

Bijna 8 maanden later ben ik ruim 28 kilo afgevallen en voel ik me fantastisch. Van maat xxxl naar L, van broekmaat 40 naar 32, en gevoelsmatig van een redelijk initiatiefloos ouwe zak, naar een jonge papa die de hele wereld weer aan kan :D


540.jpg


Foto1k0-T6PEMOSJ.jpg

2 van de fotos waarbij ik dacht: Dit ken echt niet meer :P


Foto1k0-OQCRCTIZ.jpg

Ben altijd van de progressie pics geweest, wel leuk om nu terug te zien :D (excuses voor de scheve bek whaha)


Foto1k0-Z7UQFROR.jpg

3 maanden bezig


Foto1k0-XKVVS868.jpg

5 maanden bezig


Foto1k0-FSHH4DPW.jpg

7 maanden bezig


Foto1k0-KEVE8YCX.jpg

7 maanden bezig

Foto1k0-YPDXMWZJ.jpg

7 maanden bezig


Foto1k0-F6RIYYOJ.jpg

7 maanden bezig

Dont mind the poses :D

Mochten jullie nog vragen of opmerkingen hebben dan verneem ik dat graag, altijd bereid om andere mensen te helpen en om eventuele tips op te volgen :D

Groeten Werner




-------------------------------------------- Update 14 -11-2015------------------------------


Progress update met toch de nodige vragen / opmerkingen. Heel graag reactie van jullie kant!

In deze topic heb ik gevraagd wat ik moest gaan doen.. Door blijven cutten of langzaam mijn kcal ophoog gooien om er een leanbulk van te gaan maken. Jullie advies kon 2 richtingen op dus heb gekozen voor de bulk. De " winter " komt er toch aan dus iets hoger in de kcal om meer massa aan te maken. Begin september ben ik hier mee begonnen op 81 kilo en ondertussen zit ik op 85 kilo. (2850 kcal per dag) en het gaat gevoelsmatig lekker. Ik kan sommige oefeningen harder aanpakken en blijf lekker in de flow zitten en sommige spieren worden zelfs beter zichtbaar..

Nu komt er uiteraard een maar...

Ik kom van ruim 110 kilo en heb er 30 kg vanaf gekregen en nu ben ik dus weer aan het leanbulken. Er zit weer zon 4 kilo op maar ik voel me wat pafferig / dik. Nu weet ik als ik in de spiegel kijk dat dat niet het geval is, behalve rond mijn buik. Daar komt het vet gevoelsmatig als eerste er weer bij aan... Qua centimeters ben ik rond mijn buik zon 5 cm gegroeid vanaf half aug. tot en met nu. Gevoelsmatig zijn het er wel 20 centimeter.

Mijn vraag aan jullie: Hoe gaan jullie met het mentale aspect om dat je weer " dikker " wordt in de Bulk? Je ontkomt er natuurlijk niet aan, maar ondanks dat ik massa wil aanmaken (dus moet bulken) voelt het ietswat verkeerd en knaagt het aan mij of ik mezelf hierin wel goed aan doe... Aan de ene kant denk ik. Stoppen Werner met leanbulken want voor je het weet ben je weer terug bij af (wat uiteraard dikke bullshit is, want ik heb alles zelf in de hand en die 5 kilo is er na 2 a 3 maanden ook weer netjes af) of moet ik gewoon doorgaan waar ik nu mee bezig ben tot de 90 a 91 kilo (planning eind februari) en vanaf daar netjes geleidelijk aan weer terug cutten na een kilotje of 83 en kijken wat ik overhoudt??

Graag jullie mening / op of aanmerkingen. Hieronder een paar fotos hoe ik er op dit moment bij sta.

1.
540.jpg





2.
540.jpg





3.

540.jpg



4.
540.jpg





5.
540.jpg




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kleine update!! (15-2-2016)

Zoals jullie in mijn verhaal al konden lezen kwam ik met mezelf in de knoei met het feit dat ik door de bulk langzaam weer zwaarder werd. Begin januari kwam de 90 kilo wel heel dicht bij en besloot ik om wel in te grijpen op weer langzaam richting een cut te gaan. In de spiegel was het misschien nog niet nodig, (ik groeide goed en kracht ging merkbaar omhoog) maar ik moest voor mijn gevoel wel ingrijpen. Van 110+ naar richting de 80 en dan weer terug over de 90 kilo als ik niet ingreep kon ik niet.

Trainen gaat goed en probeer ik (ondanks dat ik net voor de 2de keer vader ben geworden van een gezonde zoon) 3x per week te knallen met een split schema. Borst - Biceps , Rug - Schouders en Benen - Triceps. Ook voetbal ik nog 2x per week en alles valt goed te combineren.

Doel voor de aankomende maanden: Proberen om zoveel mogelijk bodyfat proberen te verliezen en vanuit daar op proberen te bouwen. Ik weeg op dit moment 85 kilo en heb voor mezelf als doel gesteld om richting de 77 te gaan (met zoveel mogelijk behoud van spieren. De spiegel is trouwens wel bepalend en niet de weegschaal.

Eten / voeding? Ik zit op dit moment op 2150 kcal (onderhoud +- 2500). Ik houdt nog een stukje marge over op het moment dat ik een plateau bereik. Ik eet niet volgens een schema maar meer IIFYM. Zo ben ik ook al mijn kilo's kwijt geraakt vandaar dat ik hier gewoon mee verder ga. Wel houdt ik mijn macros in de gaten (vooral eiwitten en vetten). Ik eet ongeveer 8 a 9 dagen super clean (nergens een snaai moment en al mijn kcals gaan op aan goede verantwoorde dingen) en rond de 10de dag gun ik mezelf een heerlijk cheatmeal en track niets van mijn eten. (ijs, patat, snacks, chocolade etc. Hier kan ik dan intens van genieten maar ook blij als die dag er weer op zit en weer lekker terug naar "normaal" gaan).


Mochten jullie vragen, opmerkingen of andere dingen hebben, graag reageren! Kan ik zo mijn doel bereiken als ik door ga waar ik mee bezig ben of zouden jullie iets anders doen? Ik verneem het allemaal graag en zal binnenkort even paar recente fotos plaatsen van hun hoe ik er nu bij sta!

groeten Werner
 
Laatst bewerkt:
Goed gedaan, positieve verandering. Keep it up.
 
Wow aardige transformatie! Na drie maanden ben je al eigenlijk flink veranderd. Hoeveel kilo was je toen al kwijt? Keep it up dude!
 
Goeie benen man, ben ik jaloers op ! :o
 
Wow aardige transformatie! Na drie maanden ben je al eigenlijk flink veranderd. Hoeveel kilo was je toen al kwijt? Keep it up dude!

Thnx !!, Net even opgezocht voor je (heb weegschaal die verbinding maakt via Bluetooth naar mijn telefoon en alles in lijsten zet) maar dan kom ik uit op een kilo of 14 a 15!
 
Mooi man, veel hangend vel?
 
Knappe prestatie hoor, zeker op zo'n relatief korte termijn!!
 
Mooi man, veel hangend vel?

Uhm , nee valt eigenlijk wel mee :D (gelukkig maar). Rond mijn buik zoals je kan zien op de fotos is het niet gelijk "strak" maar echt vel over heb ik niet.. Rond buik en zijkant buik is het vel wat makkelijker vast te pakken maar heb nergens echt een plooi hangen ofzo
 
Goede benen inderdaad!
Wel klote dat je tepels nu vrij laag hangen, maar trekt vast wel bij.

Doe zo verder.
 
Goed gedaan man!

Thnx allemaal ! kost goed wat tijd en energie maar de voldoening is werelds :D. Heb ook echt de lol en smaak in de trainingen te pakken. Dan wordt sporten ook geen straf maar juist iets waar je naar uit kijkt :D

Qua benen: Ik voetbal er ook nog bij en heb eigenlijk altijd wel " dikke poten " gehad ! En skip ook geen legday :D
 
Zeer zeer mooi resultaat, hard werken loont!
Mooi voorbeeld voor velen.

Ga zo door Werner. Ziet er top uit!
 
mooi result man
 
Ziet er goed uit man.. Hard werken word beloont!
 
Super resultaat.
 
Heb even een vraag!: Ik ben eigenlijk op een gewicht gekomen waar ik tevreden ben als ik in de spiegel kijk. Ik weeg nu 80 kilo en ben dus ruim 30 kg afgevallen. Ik heb het gevoel dat als ik nu in de spiegel kijk er gevoelsmatig niets meer van me overblijft.. Langzaam bouw ik de de -500 kcal weer op zodat het allemaal niet meer zo hard gaat. Nu ben ik over het algemeen tevreden over mijn hele lijf wat betreft het afvallen alleen heb ik nog 1 "vetband" rond mijn onderbuik waar ik graag vanaf zou willen. Nu weet ik dat je niet plaatselijk kan afvallen / vet verbranden. Moet ik nu mijn vetpercentage naar beneden blijven halen totdat het vet ook bij mijn buik weg is (met het nadeel dat het vet ook eventueel nog ergens anders verdwijnt en ik langzaam naar de 75 kilo en echt niets meer over houdt of kan ik beter wat anders doen? Lang verhaal kort te maken haha: Wil eigenlijk niet nog meer afvallen of dunner ogen maar nog wel van die "vetband" af... Hoor graag tips en tricks of eventuele opmerkingen !

Mijn doel wat ik begin van deze journey had. van 111 kilo zoveel mogelijk vet verbranden / af te vallen en vanuit daar weer rustig aan opbouwen om uit eindelijk wat gespierder te worden. In ieder geval nooit meer zo vet ogen!! Blij dat het begin er al is!
 
Laatst bewerkt:
Verder cutten is de enige optie, daarna rustig aan terug massa bouwen.
 
Wow wat een verbluffend resultaat

Keep up the good work
 
Knappe prestatie hoor!

Maar zo te zien zit er niet echt veel vet meer,ook niet rond je middel.
Het lijkt op de 6e foto toch eerder op wat overtollige huid.

Je moet doen waar je je goed bijvoelt:nog een kelin beetje doorcutten of langzaamaan gaan bouwen.
 
Thnx voor tips!!

Ik zal langzaam opbouwen tot aan onderhoud of net iets onder onderhoud. Dus wel meer (clean) eten maar dat het cutten nog wel langzaam doogaat. Doe ik er goed aan om om de week 100 kcal erbij op te gooien? Of is dat te snel of te langzaam. Verder houdt ik de spiegel en de weegschaal goed in de gaten. Moet wel zeggen nu ik ruim 30 kg ben afgevallen dat ik het moeilijk vind om wat "meer" te gaan eten...
 
Back
Naar boven